Waarom het frequent vervangen van wasborstels het verschil kan maken

De eerste indruk telt en dat is dan ook precies de reden waarom het verstandig is om regelmatig de wasborstels te vervangen. Door nieuwe borstels met een andere kleur te plaatsen, zien klanten dat ‘hun’ carwash een make-over heeft gekregen. Frisse kleuren trekken de aandacht van zowel trouwe als nieuwe klanten.

Het is belangrijk om de wasborstels in een keer te vervangen, want anders heeft de verandering niet de gewenste impact laat CEO Dan Pecora van Erie Brush & Manufacturing Carwash.com weten. “Als je ervoor kiest om wasborstels met andere kleuren te plaatsen, laat je klanten weten dat je de service verbeterd hebt. Het is een gemakkelijke manier om duidelijk te maken dat je verbeteringen en veranderingen hebt doorgevoerd. Wat zeer belangrijk is om voor kleuren te kiezen die aansluiten bij jouw huisstijl.”

Als men besluit om voor nieuwe wasborstels te kiezen, moet er goed nagedacht worden over het kleurgebruik. “Er zijn bij veel leveranciers vaak weinig kleuren beschikbaar, dus het is nog een hele kunst om klanten te laten weten dat je in nieuw materiaal hebt geïnvesteerd. Als je voor een volledige overgang naar een nieuwe kleur kiest, zullen ze het echter merken. Bij de keuze van een nieuwe kleur moet rekening gehouden worden met het bedrijfslogo. Er moeten raakvlakken zijn met de gekozen kleur en de huisstijl van je onderneming. Herkenbaarheid is erg belangrijk. Het loont de moeite om verschillende borstelleveranciers te bezoeken en te kijken naar de mogelijkheden. Het combineren van twee kleuren kan ook.”

Prikkel de nieuwsgierigheid

Door voor en visuele upgrade te kiezen, denken veel klanten automatisch dat er in nieuwe apparatuur geïnvesteerd is. “Dat prikkelt de nieuwsgierigheid en de kans is dan ook groot dat deze vervanging hen over de streep trekt om een bezoek aan je wasgelegenheid te brengen. Het is ook verstandig om materialen zoals poetsdoeken te vervangen. Dan zien klanten ook dat er geïnvesteerd is. Als er met vale, versleten materialen gewerkt wordt, laat dat een slechte indruk achter bij bezoekers. Door vaak je spullen te vervangen, voorkom je dit kwaliteitsverlies.”

Het vervangen van wasborstels is een kostbare aangelegenheid, maar wel een die zich snel terugbetaalt, stelt Pecora: “Zelfs als er materialen vervangen worden die nog niet aan vervanging toe zijn, is dit een slimme investering. De voordelen zijn namelijk talrijk. Door de frisse uitstraling trek je nieuwe klanten aan en kun je in het beste geval meer waspassen en -abonnementen verkopen. Deze lijn kun je doortrekken, want als je er ook voor kiest om regelmatig het schuim en de wielborstels aan te pakken, zien klanten dat je verbeteringen aanbrengt en voor de beste kwaliteit gaat.”

Imponeer bezoekers

Door frequent materialen te vervangen, imponeer je volgens Pecora de bezoekers. “Als men ziet dat je met een andere kleur schuim werkt, verse poetsdoeken gebruikt en nieuwe wielborstels plaats valt dat direct op. Het zijn zichtbare investeringen die aangeven dat je professioneel met je vak bezig bent. Klanten vinden dat prettig en voelen zich serieus genomen. Er wordt namelijk geïnvesteerd in de beste kwaliteit en dat geeft een goed gevoel. De kans is dan ook groot dat zij jouw onderneming vaker bezoeken of misschien wel een abonnement nemen. Dat wil toch iedere ondernemer?”

Lees ook:

Auteur: Frank van de Ven

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Waarom het frequent vervangen van wasborstels het verschil kan maken | CarwashPro

Waarom het frequent vervangen van wasborstels het verschil kan maken

De eerste indruk telt en dat is dan ook precies de reden waarom het verstandig is om regelmatig de wasborstels te vervangen. Door nieuwe borstels met een andere kleur te plaatsen, zien klanten dat ‘hun’ carwash een make-over heeft gekregen. Frisse kleuren trekken de aandacht van zowel trouwe als nieuwe klanten.

Het is belangrijk om de wasborstels in een keer te vervangen, want anders heeft de verandering niet de gewenste impact laat CEO Dan Pecora van Erie Brush & Manufacturing Carwash.com weten. “Als je ervoor kiest om wasborstels met andere kleuren te plaatsen, laat je klanten weten dat je de service verbeterd hebt. Het is een gemakkelijke manier om duidelijk te maken dat je verbeteringen en veranderingen hebt doorgevoerd. Wat zeer belangrijk is om voor kleuren te kiezen die aansluiten bij jouw huisstijl.”

Als men besluit om voor nieuwe wasborstels te kiezen, moet er goed nagedacht worden over het kleurgebruik. “Er zijn bij veel leveranciers vaak weinig kleuren beschikbaar, dus het is nog een hele kunst om klanten te laten weten dat je in nieuw materiaal hebt geïnvesteerd. Als je voor een volledige overgang naar een nieuwe kleur kiest, zullen ze het echter merken. Bij de keuze van een nieuwe kleur moet rekening gehouden worden met het bedrijfslogo. Er moeten raakvlakken zijn met de gekozen kleur en de huisstijl van je onderneming. Herkenbaarheid is erg belangrijk. Het loont de moeite om verschillende borstelleveranciers te bezoeken en te kijken naar de mogelijkheden. Het combineren van twee kleuren kan ook.”

Prikkel de nieuwsgierigheid

Door voor en visuele upgrade te kiezen, denken veel klanten automatisch dat er in nieuwe apparatuur geïnvesteerd is. “Dat prikkelt de nieuwsgierigheid en de kans is dan ook groot dat deze vervanging hen over de streep trekt om een bezoek aan je wasgelegenheid te brengen. Het is ook verstandig om materialen zoals poetsdoeken te vervangen. Dan zien klanten ook dat er geïnvesteerd is. Als er met vale, versleten materialen gewerkt wordt, laat dat een slechte indruk achter bij bezoekers. Door vaak je spullen te vervangen, voorkom je dit kwaliteitsverlies.”

Het vervangen van wasborstels is een kostbare aangelegenheid, maar wel een die zich snel terugbetaalt, stelt Pecora: “Zelfs als er materialen vervangen worden die nog niet aan vervanging toe zijn, is dit een slimme investering. De voordelen zijn namelijk talrijk. Door de frisse uitstraling trek je nieuwe klanten aan en kun je in het beste geval meer waspassen en -abonnementen verkopen. Deze lijn kun je doortrekken, want als je er ook voor kiest om regelmatig het schuim en de wielborstels aan te pakken, zien klanten dat je verbeteringen aanbrengt en voor de beste kwaliteit gaat.”

Imponeer bezoekers

Door frequent materialen te vervangen, imponeer je volgens Pecora de bezoekers. “Als men ziet dat je met een andere kleur schuim werkt, verse poetsdoeken gebruikt en nieuwe wielborstels plaats valt dat direct op. Het zijn zichtbare investeringen die aangeven dat je professioneel met je vak bezig bent. Klanten vinden dat prettig en voelen zich serieus genomen. Er wordt namelijk geïnvesteerd in de beste kwaliteit en dat geeft een goed gevoel. De kans is dan ook groot dat zij jouw onderneming vaker bezoeken of misschien wel een abonnement nemen. Dat wil toch iedere ondernemer?”

Lees ook:

Auteur: Frank van de Ven

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.