10.199 wasbeurten

Duitsland breekt wereldrecord autowassen

“Dit record is niet alleen een triomf voor HEM, maar voor heel Duitsland” Foto: HEM/Martin Brinckmann

HEM heeft een nieuw wereldrecord gevestigd in autowassen. Met 10.199 autowasbeurten in minder dan acht uur brak het Duitse tankstationbedrijf het vorige wereldrecord van 7.197 autowasbeurten. Dit record werd in 2019 gevestigd door NAPA in de VS.

“We zijn heel blij met de respons en het enthousiasme van onze klanten”, zegt HEM-directeur Carsten Pohl. “Dankzij hun steun hebben we het wereldrecord naar Duitsland gebracht. Het was een onvergetelijke dag vol energie, spanning en gemeenschap.”

De actiedag trok bezoekers met een onverslaanbaar aanbod: elke carwash kostte slechts vijf euro. Geen wonder dat de HEM-autowasstraten van ’s ochtends tot ’s avonds vol zaten. Er kon gewassen worden bij alle autowasstraten bij ongeveer 400 HEM-tankstations in heel Duitsland. Van weken tot wassen tot drogen, alle wasprocessen verliepen op rolletjes. Het bedrijf zag veel tevreden klanten de wasstraat verlaten.

(Tekst gaat verder onder de foto)

Carsten Pohl (GF Deutsche Tamoil), Ricarda Pastuszek (RID record jury) en Björn Groth (Category Manager Car Wash) bevestigen het wereldrecord autowassen, met 10.199 wasbeurten. Foto: HEM/Martin Brinckmann

Certificaat

De wereldrecordpoging werd nauwlettend in de gaten gehouden door het Recordinstituut Duitsland (RID). Aan het eind van de dag heeft RID-recordjury Ricarda Pastuszek het nieuwe wereldrecord gecertificeerd door het RID-certificaat te overhandigen voor de ‘meeste autowasbeurten op verschillende locaties (binnen 8 uur)’.

“Dit record is niet alleen een triomf voor HEM, maar voor heel Duitsland”, benadrukt Pohl. “Het laat zien hoeveel plezier en samenhang er zit in een gemeenschappelijk doel.” Volgens Pohl heeft Duitsland niet alleen de beste autofabrikanten, maar ook de schoonste voertuigen en de meest betrokken chauffeurs.

Lees ook:

Auteur: Belinda Meijers

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.