'Voor een frisse start'

Social media strategie voor wasstraten: profiteer van het kampeerseizoen

Foto ter illustratie: Shutterstock

Het kampeerseizoen is aangebroken en dat betekent dat het weer tijd is om de caravan of camper klaar te maken voor de vakantie. Voordat klanten met het voertuig op pad gaan, of juist terugkomen van een reis, is een bezoek aan de wasstraat een must. Carwashes spelen hier slim op in door op social media volop aandacht te besteden aan de voordelen van een schone camper.

De toenemende aandacht op social media voor het wassen van caravans en campers is niet alleen een weerspiegeling van de seizoensgebonden vraag, maar biedt ook voordelen voor een carwash. Ten eerste helpt het gebruik van social media om een breed publiek te bereiken en bewustzijn te creëren over de diensten die worden aangeboden. Dit is met name belangrijk in een tijd waarin veel mensen hun reisplannen delen en inspiratie zoeken op platforms zoals Facebook en Instagram.

Daarnaast biedt social media carwashes de mogelijkheid om hun diensten op een visueel aantrekkelijke manier te presenteren. Foto’s en video’s van glanzend schone campers en caravans kunnen potentiële klanten overtuigen van de kwaliteit en service die de wasstraten bieden. Het draagt bij aan het imago van de wasstraat als een essentiële stop voor kampeerders die hun vakantie fris en schoon willen beginnen of afsluiten.

Op eigen tempo

Eliëns Carwash Area in Veldhoven brengt op social media zijn self carwash onder de aandacht bij klanten met een camper of caravan. De focus ligt op ‘wassen op eigen tempo’ en dat kan met een hogedrukspuit, schuimpistool en wasborstel in één van de wasboxen. “Binnenkort met de camper of caravan op vakantie? Met een bezoekje aan onze self carwash ga je altijd schoon op pad naar je vakantiebestemming”, luidt het bericht.

“Is jouw camper klaar voor een frisse start voordat je weer op avontuur gaat?”, is de vraag die Wasstraat de Wasbeer in Hoogeveen stelt op Facebook. “Of je nu de kustlijn volgt, door charmante dorpjes rijdt of onderweg bent naar je favoriete camping, een schone camper maakt alles veel leuker. Bij De Wasbeer weten we precies hoe we jouw camper grondig en veilig schoonmaken, zodat hij weer als nieuw is”, staat in de creatieve post op Facebook. Klanten die terugkomen van vakantie kunnen ook terecht in de wasstraat. “Laat ons het zware werk doen terwijl jij kan genieten van een kop koffie en alvast kan nadenken over je volgende reis.”

Truckwash Bultman in Wenum-Wiesel gooit het over een iets andere boeg en spreekt juist de klanten aan die deze zomer in Nederland blijven. “Waar je vorige zomer heerlijk kon afkoelen in onze truckwash, kun je er deze zomer ook schuilen voor alle regenbuien die de zomer tot nu toe met zich meebrengt. Of je nu je bus, vrachtwagen of camper komt wassen, we maken er bij Bultman altijd een feestje van.”

Openingstijden

Grand Prix Carwash houdt tijdens de zomervakantie rekening met de openingstijden, zodat klanten hun ‘auto, bus, motor of caravan kunnen wassen voor vertrek of wanneer ze terugkomen’. Zo kondigt de carwash in een bericht op social media aan alleen op de zondagen in het zomerseizoen gesloten te zijn. De wasboxen zijn 24/7 geopend.

Lees ook:

Auteur: Belinda Meijers

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Social media strategie voor wasstraten: profiteer van het kampeerseizoen | CarwashPro
'Voor een frisse start'

Social media strategie voor wasstraten: profiteer van het kampeerseizoen

Foto ter illustratie: Shutterstock

Het kampeerseizoen is aangebroken en dat betekent dat het weer tijd is om de caravan of camper klaar te maken voor de vakantie. Voordat klanten met het voertuig op pad gaan, of juist terugkomen van een reis, is een bezoek aan de wasstraat een must. Carwashes spelen hier slim op in door op social media volop aandacht te besteden aan de voordelen van een schone camper.

De toenemende aandacht op social media voor het wassen van caravans en campers is niet alleen een weerspiegeling van de seizoensgebonden vraag, maar biedt ook voordelen voor een carwash. Ten eerste helpt het gebruik van social media om een breed publiek te bereiken en bewustzijn te creëren over de diensten die worden aangeboden. Dit is met name belangrijk in een tijd waarin veel mensen hun reisplannen delen en inspiratie zoeken op platforms zoals Facebook en Instagram.

Daarnaast biedt social media carwashes de mogelijkheid om hun diensten op een visueel aantrekkelijke manier te presenteren. Foto’s en video’s van glanzend schone campers en caravans kunnen potentiële klanten overtuigen van de kwaliteit en service die de wasstraten bieden. Het draagt bij aan het imago van de wasstraat als een essentiële stop voor kampeerders die hun vakantie fris en schoon willen beginnen of afsluiten.

Op eigen tempo

Eliëns Carwash Area in Veldhoven brengt op social media zijn self carwash onder de aandacht bij klanten met een camper of caravan. De focus ligt op ‘wassen op eigen tempo’ en dat kan met een hogedrukspuit, schuimpistool en wasborstel in één van de wasboxen. “Binnenkort met de camper of caravan op vakantie? Met een bezoekje aan onze self carwash ga je altijd schoon op pad naar je vakantiebestemming”, luidt het bericht.

“Is jouw camper klaar voor een frisse start voordat je weer op avontuur gaat?”, is de vraag die Wasstraat de Wasbeer in Hoogeveen stelt op Facebook. “Of je nu de kustlijn volgt, door charmante dorpjes rijdt of onderweg bent naar je favoriete camping, een schone camper maakt alles veel leuker. Bij De Wasbeer weten we precies hoe we jouw camper grondig en veilig schoonmaken, zodat hij weer als nieuw is”, staat in de creatieve post op Facebook. Klanten die terugkomen van vakantie kunnen ook terecht in de wasstraat. “Laat ons het zware werk doen terwijl jij kan genieten van een kop koffie en alvast kan nadenken over je volgende reis.”

Truckwash Bultman in Wenum-Wiesel gooit het over een iets andere boeg en spreekt juist de klanten aan die deze zomer in Nederland blijven. “Waar je vorige zomer heerlijk kon afkoelen in onze truckwash, kun je er deze zomer ook schuilen voor alle regenbuien die de zomer tot nu toe met zich meebrengt. Of je nu je bus, vrachtwagen of camper komt wassen, we maken er bij Bultman altijd een feestje van.”

Openingstijden

Grand Prix Carwash houdt tijdens de zomervakantie rekening met de openingstijden, zodat klanten hun ‘auto, bus, motor of caravan kunnen wassen voor vertrek of wanneer ze terugkomen’. Zo kondigt de carwash in een bericht op social media aan alleen op de zondagen in het zomerseizoen gesloten te zijn. De wasboxen zijn 24/7 geopend.

Lees ook:

Auteur: Belinda Meijers

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.