Zwolle, Bas, Autowas, Zwolle, cabrio

Omzet Washtec bijna tien procent gestegen in 2016

Producent van wasinstallaties Washtec kijkt terug op een succesvol 2016. Het bedrijf zag zijn omzet stijgen van 340,9 miljoen naar 372,8 miljoen euro. Het bedrijfsresultaat werd vergroot met twintig procent naar 44,1 miljoen euro. Dat blijkt uit de onlangs gepubliceerde jaarcijfers. Ook in Nederland groeide het bedrijf. Deze cijfers worden echter niet gespecificeerd. 

Washtec wil dit jaar nog verder groeien. “Onze doelstellingen zijn groeien, nog betere kwaliteit bieden, innovatie en teamwork”, aldus Volker Zimmermann, ceo van Washtec AG. Door de goede cijfers zijn alle managementcontracten volgens schema verlengd. Het van oorsprong Duitse bedrijf plaatste naar eigen zeggen zo’n 35.000 machines, waarin dagelijks zo’n twee miljoen auto’s worden gewassen.

Washtec verwacht een groei van meer dan zes procent op jaarbasis. De eerste kwarten van dit jaar zullen nog een stuk hoger zijn dan het jaar ervoor. Dit komt doordat er op het einde van vorig jaar enorm veel orders zijn geplaatst. Het bedrijf dat gevestigd is in Augsburg is qua werknemersaantal gestegen tot zo’n zeventienhonderd en is vertegenwoordigd in meer dan zeventig landen wereldwijd.

Nederland

De cijfers voor Nederland worden niet gespecificeerd in de uitgave van Washtec. Peter van der Veen, directeur van het bedrijf in Nederland laat weten dat dit nooit gebeurt. “We willen de concurrentie niet te wijs maken natuurlijk. Het is gevoelige informatie.” Hij is trots op de groei van het concern en denkt dat het de aankomende jaren goed zal blijven gaan.

Hoewel er geen specifieke cijfers voor ons land zijn, laat de directeur weten dat het ook in Nederland erg goed gaat met het bedrijf. “We groeien nog steeds heel flink, ook dit jaar weer. We hebben het momenteel zo druk dat we het al bijna niet meer voor elkaar krijgen om alle installaties op tijd te plaatsen.” Volgens hem is dat vooral een luxeprobleem. “We zijn met veel mooie grote projecten bezig. Daarover kan ik later pas wat meer vertellen.”

Auteur: Thom Mandos

Autoliefhebber met een voorkeur voor een schone auto. Thom Mandos is vaste redacteur van vakblad CarwashPro en zo nu en dan schrijft hij voor wat andere titels van ProMedia.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.