CEO Autopromotec

CEO Autopromotec: ‘Tevreden met het resultaat’

De organisatie van Autopromotec in Bologna is daags na het einde van de beurs, zonder dat de definitieve bezoekcijfers binnen zijn, meer dan blij met de behaalde doelstellingen. Het evenement wordt eens in de twee jaar gehouden en had dit keer als doel om meer internationale bezoekers te trekken. Renzo Servadei is CEO van Autopromotec en spreekt van een groot succes. Vakblad CarwashPro blikte met hem terug op de editie van 2017.

Hoe was deze editie in vergelijking met andere jaren?

“Dit jaar was de 27e editie en dat was een groot succes. We hadden meer exposanten, zowel uit Italië als ver buiten ons eigen land. We maken een enorme groei door met ons evenement, vooral door de aanwezigheid van internationaal spraakmakende exposanten. De beurs wordt nu gezien als dé Europese show waar alle automotive aftermarket productgroepen onder één dak vertegenwoordigd zijn: van carwash tot banden en van gereedschap tot reserveonderdelen. In totaal hadden we 1651 exposanten uit 53 verschillende landen (6 meer in vergelijking met de editie ervoor). Het aantal internationale exposanten kwam uit op 689”

Wat waren de nationaliteiten van de exposanten?

“De meeste kwamen uit Italië. Daarnaast was er grote aanwezigheid van exposanten uit: Duitsland, China, Taiwan, Thailand, Spanje, Polen, Frankrijk, Verenigd Koninkrijk, Nederland, Turkije en de Verenigde Staten.”

Het was de bedoeling om internationaler te worden met de beurs. Is dat gelukt?

“We hebben hard gewerkt om veel internationale delegaties van kopers uit landen met een hoog potentieel bij ons op de beurs te krijgen. We hebben het evenement echt gepromoot als een unieke zakelijke mogelijkheid. We zijn nog bezig om de uiteindelijke data te analyseren, maar zijn vol vertrouwen dat de doelstelling gehaald is.”

Hoe succesvol was het carwash-gedeelte van de beurs?

“Op het gebied van carwash hadden we een mooi aantal exposanten. Onze bedrijfsfilosofie is niet het focussen op een hoog aantal deelnemers. Wij willen liever focussen op de kwaliteit van de exposanten. We denken dat dit goed gelukt is, omdat de grote spelers allen aanwezig waren.”

Wat vond je zelf eigenlijk van het carwash-gedeelte op de beurs?

“Ik vond het zelf echt een mooie editie, ik kreeg er een enorm professioneel gevoel bij. Het carwash-gedeelte hebben we volledig in een hal binnen geplaatst. Op die manier boden we de mogelijkheid om zaken te doen, zonder daarbij afhankelijk te zijn van het weer. Andere edities heeft het weer weleens roet in het eten gegooid. De carwash-sector is best stabiel, ons doel was dan ook de key-spelers van de industrie naar de beurs te trekken en dat is dus gelukt. Ik ben tevreden.”

Hoe hebben de exposanten Autopromotec 2017 ervaren?

We houden onder onze exposanten een klanttevredenheidsonderzoek. We doen dit omdat we zoveel mogelijk feedback willen verzamelen, om de volgende editie nog iets mooiers neer te zetten. De carwash-industrie ervaart een speciaal moment: Er is een aantal moeilijke jaren geweest, maar toekomstige ontwikkeling in de garage-sector en ook bij de oliemaatschappijen gaan – naar onze mening – nieuwe mogelijkheden bieden voor investeringen en baangelegenheid in de sector. Dit is dan ook de reden waarom een grote show als Autopromotec, waar de carwash-sector een gedeelte is van een grotere context, alle kaarten heeft om veel bezoekers en exposanten te trekken.

Autopromotec 2017 in figures

Auteur: Thom Mandos

Autoliefhebber met een voorkeur voor een schone auto. Thom Mandos is vaste redacteur van vakblad CarwashPro en zo nu en dan schrijft hij voor wat andere titels van ProMedia.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.