carwash

Nieuwe handleiding voor energie-audits bij wasbedrijven en tankstations

Carwash-ondernemers die zijn aangeschreven door de Rijksdienst van Ondernemend Nederland (RVO) om de energie-audit in te vullen, kunnen sinds kort gebruikmaken van een nieuwe handleiding. Het gaat om de Energy Efficiency Directive voor autowasbedrijven en tankstations. De handreiking is in opdracht van belangenorganisaties Bovag, Beta, Nove en VNPI. “Bedrijven die er gebruik van maken, besparen zichzelf een hoop rekenwerk”, aldus de initiatiefnemers.

De Energy Efficiency Directive (EED) is een Europese richtlijn die grote bedrijven verplicht om hun energiestromen in kaart te brengen. De energie-audit is alleen van toepassing op grote bedrijven, oftewel voor ondernemingen met meer dan 250 fte, of die een jaaromzet van meer dan 50 miljoen euro én een jaarlijkse balanstotaal van meer dan 43 miljoen euro hebben.

Uitgesteld

De handhaving van de EED zou aanvankelijk per 1 juni vorig jaar starten, maar is op aandringen van Bovag uitgesteld. Inmiddels worden bedrijven die geen audit hebben ingevuld, benaderd door milieuhandhavers. De branche heeft een handreiking laten opstellen door bureau LBP Sight, waarmee leden van Bovag Tankstations en Autowasbedrijven in de praktijk goed uit de voeten kunnen. De informatie is leesbaarder en eenvoudiger gemaakt.

De handleiding bestaat uit een document met tekst en uitleg, een rapportagetool voor het hele concern, eentje voor kantoor en een die per vestiging ingevuld dient te worden. De sheets zijn voorzien van rekenformules, zodat er weinig rekenwerk aan te pas komt. Het invullen van de energie-audit is alleen van toepassing voor bedrijven die zijn aangeschreven door de RVO.

Kijk voor de handleiding en de rapportagetools op:

http://leden.bovag.nl/Actueel/Nieuws/2017/Nieuw-handleiding-energie-audit-tankstations-en-a

Onderwerpen: , , , , ,

Auteur: Tom van Gurp

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Nieuwe handleiding voor energie-audits bij wasbedrijven en tankstations | CarwashPro
carwash

Nieuwe handleiding voor energie-audits bij wasbedrijven en tankstations

Carwash-ondernemers die zijn aangeschreven door de Rijksdienst van Ondernemend Nederland (RVO) om de energie-audit in te vullen, kunnen sinds kort gebruikmaken van een nieuwe handleiding. Het gaat om de Energy Efficiency Directive voor autowasbedrijven en tankstations. De handreiking is in opdracht van belangenorganisaties Bovag, Beta, Nove en VNPI. “Bedrijven die er gebruik van maken, besparen zichzelf een hoop rekenwerk”, aldus de initiatiefnemers.

De Energy Efficiency Directive (EED) is een Europese richtlijn die grote bedrijven verplicht om hun energiestromen in kaart te brengen. De energie-audit is alleen van toepassing op grote bedrijven, oftewel voor ondernemingen met meer dan 250 fte, of die een jaaromzet van meer dan 50 miljoen euro én een jaarlijkse balanstotaal van meer dan 43 miljoen euro hebben.

Uitgesteld

De handhaving van de EED zou aanvankelijk per 1 juni vorig jaar starten, maar is op aandringen van Bovag uitgesteld. Inmiddels worden bedrijven die geen audit hebben ingevuld, benaderd door milieuhandhavers. De branche heeft een handreiking laten opstellen door bureau LBP Sight, waarmee leden van Bovag Tankstations en Autowasbedrijven in de praktijk goed uit de voeten kunnen. De informatie is leesbaarder en eenvoudiger gemaakt.

De handleiding bestaat uit een document met tekst en uitleg, een rapportagetool voor het hele concern, eentje voor kantoor en een die per vestiging ingevuld dient te worden. De sheets zijn voorzien van rekenformules, zodat er weinig rekenwerk aan te pas komt. Het invullen van de energie-audit is alleen van toepassing voor bedrijven die zijn aangeschreven door de RVO.

Kijk voor de handleiding en de rapportagetools op:

http://leden.bovag.nl/Actueel/Nieuws/2017/Nieuw-handleiding-energie-audit-tankstations-en-a

Onderwerpen: , , , , ,

Auteur: Tom van Gurp

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.