DICO, Troisdorf

Dico doet overname in België en richt nieuwe zustervennootschap op

Carwashfabrikant Dico uit Duitsland heeft de carwashdivisie van Henrard overgenomen. Dit bedrijf, dat gevestigd is in Willebroek, richt zich op tanken en wassen en dan met name als toeleverancier. De wasafdeling en de medewerkers vallen voortaan onder de vlag van de nieuw opgerichte zustervennootschap Dico BeFLux nv. Het bedrijf blijft opereren vanuit de Belgische stad en Peter van Gael blijft CEO. “We gaan ons focussen op de Franse carwashmarkt.”

Door de overname zet Dico Duitsland, fabrikant van wasstraten in het hogere segment, zijn uitbreidingsstrategie in Europa verder voort. Na de oprichting van zustervennootschap Dico Nederland volgt nu Dico BeFLux (België, Frankrijk, Luxemburg). Dico BeFlux zal volledig autonoom in deze regio’s projecten ontwikkelen, aanbieden, verkopen en onderhouden. Behalve het wasstraatonderdeel zal Dico BeFLux ook de verdeling van selfcarwashes, portaalwasinstallaties en accessoires voor de carwashmarkt verder voortzetten zoals dit voorheen gebeurde.

Tweetalig

Peter van Gael ging met Dico rond de tafel toen een groot gedeelte van Henrard werd overgenomen door een Amerikaanse investeerder uit de automotivesector. “Ik heb toen besloten dat het carwashgedeelte losgekoppeld moest worden. Toen ben ik aan de praat geraakt met Dico. Ik wist dat ze graag wilden uitbreiden binnen Europa.” De focus ligt volgens hem daarom vooral op Frankrijk, waar de carwashmarkt nog niet zo groot is. “Dico is een professionele fabrikant, er liggen zeker veel kansen daar.”

Het feit dat de meeste mensen binnen zijn bedrijf tweetalig zijn, biedt goede kansen in Frankrijk. “Iedereen is tweetalig. We blijven werken met dezelfde mensen.” Het bedrijf werd opgericht als CTP, distributeur van Holtz wasstraten. “We hebben zo’n zeventig wasstraten geplaatst en een dertigtal wasboxen”, zegt Van Gael trots. Het onderhoud van deze oudere locaties en de verkoop van nieuwe machines aan deze klanten blijft ook nu aan hem voorbehouden. “We blijven onze oude klanten ook zeker bedienen. In het begin hopen we drie tot vier wasstraatprojecten in Frankrijk te kunnen realiseren per jaar”, is zijn voorspelling voor de nabije toekomst.

Auteur: Thom Mandos

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Dico doet overname in België en richt nieuwe zustervennootschap op | CarwashPro
DICO, Troisdorf

Dico doet overname in België en richt nieuwe zustervennootschap op

Carwashfabrikant Dico uit Duitsland heeft de carwashdivisie van Henrard overgenomen. Dit bedrijf, dat gevestigd is in Willebroek, richt zich op tanken en wassen en dan met name als toeleverancier. De wasafdeling en de medewerkers vallen voortaan onder de vlag van de nieuw opgerichte zustervennootschap Dico BeFLux nv. Het bedrijf blijft opereren vanuit de Belgische stad en Peter van Gael blijft CEO. “We gaan ons focussen op de Franse carwashmarkt.”

Door de overname zet Dico Duitsland, fabrikant van wasstraten in het hogere segment, zijn uitbreidingsstrategie in Europa verder voort. Na de oprichting van zustervennootschap Dico Nederland volgt nu Dico BeFLux (België, Frankrijk, Luxemburg). Dico BeFlux zal volledig autonoom in deze regio’s projecten ontwikkelen, aanbieden, verkopen en onderhouden. Behalve het wasstraatonderdeel zal Dico BeFLux ook de verdeling van selfcarwashes, portaalwasinstallaties en accessoires voor de carwashmarkt verder voortzetten zoals dit voorheen gebeurde.

Tweetalig

Peter van Gael ging met Dico rond de tafel toen een groot gedeelte van Henrard werd overgenomen door een Amerikaanse investeerder uit de automotivesector. “Ik heb toen besloten dat het carwashgedeelte losgekoppeld moest worden. Toen ben ik aan de praat geraakt met Dico. Ik wist dat ze graag wilden uitbreiden binnen Europa.” De focus ligt volgens hem daarom vooral op Frankrijk, waar de carwashmarkt nog niet zo groot is. “Dico is een professionele fabrikant, er liggen zeker veel kansen daar.”

Het feit dat de meeste mensen binnen zijn bedrijf tweetalig zijn, biedt goede kansen in Frankrijk. “Iedereen is tweetalig. We blijven werken met dezelfde mensen.” Het bedrijf werd opgericht als CTP, distributeur van Holtz wasstraten. “We hebben zo’n zeventig wasstraten geplaatst en een dertigtal wasboxen”, zegt Van Gael trots. Het onderhoud van deze oudere locaties en de verkoop van nieuwe machines aan deze klanten blijft ook nu aan hem voorbehouden. “We blijven onze oude klanten ook zeker bedienen. In het begin hopen we drie tot vier wasstraatprojecten in Frankrijk te kunnen realiseren per jaar”, is zijn voorspelling voor de nabije toekomst.

Auteur: Thom Mandos

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.