Matz Carwash

Nieuw filiaal Matz Carwash wil zich flink onderscheiden

Na enkele vertragingen begint er nu echt vorm te komen in de nieuwe 55 meter lange wasstraat van Matz Carwash in Zutphen. “Helaas hebben we door de vorst nog wat extra vertraging opgelopen, maar we gaan nu vol voor een opening op 1 september. Dan wordt alles half augustus opgeleverd”, vertelt eigenaar Martin Kniest. Ook op deze locatie gaat hij uitpakken met thema’s om zich te onderscheiden. Hij kan niet wachten tot ook zijn nieuwe vestiging open gaat en laat voorzichtig vallen dat er plannen zijn om 2019 nog ergens in Nederland een nieuwe wasstraat te openen.

Net zoals in Deventer zal de nieuwe wasstraat een machine van Washtec krijgen. De machine was ondanks al te zien op twee beurzen. “Dat was wel wel heel erg leuk. In Amsterdam en Parijs konden mensen kennismaken met onze wasstraat. Natuurlijk weten slechts weinig mensen dat het die van ons was, maar toch…” Volgens Kniest wordt de machine binnenkort ingepakt en richting Zutphen verstuurd. Als alles dan meezit zou de wasstraat zelf in twee maanden helemaal geïnstalleerd zijn. “Zo kunnen we medio augustus gaan proefdraaien.”

Tekst loopt door onder de foto

Matz Carwash Zutphen
Het geraamte staat al

Themawassen

Kniest is een groot voorstander van het ‘out of the box’ denken. Korting uitdelen alleen werkt allang niet meer volgens hem. “De consument verwacht kwaliteit, service en gastvrijheid. Om hier nog een stap verder in te gaan is beleving in 2018 ook een heel belangrijk aspect geworden”, legt hij uit. Hij denkt dat binnen een jaar of vijf het kaf van het koren is gescheiden en de creatieve ondernemer als overlever uit de bus komt. “Het gaat om kwaliteit en wat extra’s doen, met het geven van korting zorg je er alleen maar voor dat je een dief van je eigen portemonnee wordt.”

Eén van de manieren waardoor de ondernemer zich onderscheidt, is door het themawassen. Ook op de nieuwe locatie in Zutphen hoopt hij daarmee hoge ogen te gooien. “Ik was één van de eerste ondernemers met het discowassen in mijn wasstraat. Inmiddels wordt het overal gedaan. Nu ben ik bezig met weer een soort next level idee op dit gebied”, vertelt hij trots. In mei wil hij in Deventer een ‘drive-inn discowasevent’ organiseren. “Eerst gaan mensen door de wasstraat onder het genot van wat muziek van de dj. Daarna verzamelen we dertig tot vijftig auto’s in de overdekte stofzuighal en kunnen de wassers genieten van een nieuwe film op een doek van 10 bij 6.  We willen drie films laten zien een kinderfilm en twee films voor volwassenen, de muziek komt via de autospeakers.”

Het drive-inn concept is slechts één van de vele ideeën van de creatieve ondernemer die zich dus voornamelijk op kwaliteit en service wil onderscheiden. “Mijn VIP-programma is het best draaiende programma dat ik heb. Niet omdat ik veel korting geef, maar omdat we kwaliteit leveren en net wat meer doen dan overige wasstraten in de buurt”, legt hij uit. Momenteel werkt hij ook aan een soort valet-concept waarbij auto’s van met name autobedrijven gehaald en gebracht kunnen worden.

Lees ook: Wascentrum in Zutphen ziet komst Matz Carwash met vertrouwen tegemoet

Auteur: Thom Mandos

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Nieuw filiaal Matz Carwash wil zich flink onderscheiden | CarwashPro
Matz Carwash

Nieuw filiaal Matz Carwash wil zich flink onderscheiden

Na enkele vertragingen begint er nu echt vorm te komen in de nieuwe 55 meter lange wasstraat van Matz Carwash in Zutphen. “Helaas hebben we door de vorst nog wat extra vertraging opgelopen, maar we gaan nu vol voor een opening op 1 september. Dan wordt alles half augustus opgeleverd”, vertelt eigenaar Martin Kniest. Ook op deze locatie gaat hij uitpakken met thema’s om zich te onderscheiden. Hij kan niet wachten tot ook zijn nieuwe vestiging open gaat en laat voorzichtig vallen dat er plannen zijn om 2019 nog ergens in Nederland een nieuwe wasstraat te openen.

Net zoals in Deventer zal de nieuwe wasstraat een machine van Washtec krijgen. De machine was ondanks al te zien op twee beurzen. “Dat was wel wel heel erg leuk. In Amsterdam en Parijs konden mensen kennismaken met onze wasstraat. Natuurlijk weten slechts weinig mensen dat het die van ons was, maar toch…” Volgens Kniest wordt de machine binnenkort ingepakt en richting Zutphen verstuurd. Als alles dan meezit zou de wasstraat zelf in twee maanden helemaal geïnstalleerd zijn. “Zo kunnen we medio augustus gaan proefdraaien.”

Tekst loopt door onder de foto

Matz Carwash Zutphen
Het geraamte staat al

Themawassen

Kniest is een groot voorstander van het ‘out of the box’ denken. Korting uitdelen alleen werkt allang niet meer volgens hem. “De consument verwacht kwaliteit, service en gastvrijheid. Om hier nog een stap verder in te gaan is beleving in 2018 ook een heel belangrijk aspect geworden”, legt hij uit. Hij denkt dat binnen een jaar of vijf het kaf van het koren is gescheiden en de creatieve ondernemer als overlever uit de bus komt. “Het gaat om kwaliteit en wat extra’s doen, met het geven van korting zorg je er alleen maar voor dat je een dief van je eigen portemonnee wordt.”

Eén van de manieren waardoor de ondernemer zich onderscheidt, is door het themawassen. Ook op de nieuwe locatie in Zutphen hoopt hij daarmee hoge ogen te gooien. “Ik was één van de eerste ondernemers met het discowassen in mijn wasstraat. Inmiddels wordt het overal gedaan. Nu ben ik bezig met weer een soort next level idee op dit gebied”, vertelt hij trots. In mei wil hij in Deventer een ‘drive-inn discowasevent’ organiseren. “Eerst gaan mensen door de wasstraat onder het genot van wat muziek van de dj. Daarna verzamelen we dertig tot vijftig auto’s in de overdekte stofzuighal en kunnen de wassers genieten van een nieuwe film op een doek van 10 bij 6.  We willen drie films laten zien een kinderfilm en twee films voor volwassenen, de muziek komt via de autospeakers.”

Het drive-inn concept is slechts één van de vele ideeën van de creatieve ondernemer die zich dus voornamelijk op kwaliteit en service wil onderscheiden. “Mijn VIP-programma is het best draaiende programma dat ik heb. Niet omdat ik veel korting geef, maar omdat we kwaliteit leveren en net wat meer doen dan overige wasstraten in de buurt”, legt hij uit. Momenteel werkt hij ook aan een soort valet-concept waarbij auto’s van met name autobedrijven gehaald en gebracht kunnen worden.

Lees ook: Wascentrum in Zutphen ziet komst Matz Carwash met vertrouwen tegemoet

Auteur: Thom Mandos

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.