Auto, wassen, hand, carwash

BBRV zet in 2019 nog sterker in op kennisdeling

De Belgische Beroepsvereniging Reiniging Voertuigen (BBRV) bestaat inmiddels anderhalf jaar en heeft in die korte tijd veel bereikt. Zo maakte de branchevereniging zich afgelopen jaar onder meer sterk voor de aanpak van malafide handcarwashes. De doelen voor 2019 zijn ondertussen ook al vastgesteld. Voorzitter Suzanne Huisman vertelt er meer over.

Momenteel wordt er hard gewerkt aan het updaten van de website. Op deze site zal nog meer informatie gebundeld worden, waarmee de leden hun voordeel kunnen doen. “Volgend jaar zetten we nog meer in op kennisdeling. We willen de beschikbare informatie verder uitbreiden en ervoor zorgen dat onze leden nog sneller aan meer info kunnen komen. We hebben al een aantal handige documenten samengevoegd voor ondernemers, daarnaast hebben we een matrix beschikbaar waarin de waterprijzen per provincie staan vermeld. Ook de algemene voorwaarden zijn direct in te zien voor onze leden”, stelt Huisman.

In korte tijd is het ledental van BBRV sterk gestegen. “Inmiddels vertegenwoordigt de BBRV 53 carwashes in België. Volgend jaar hopen we er meer dan 100 te vertegenwoordigen. We willen een keurmerk aan onze leden uitdelen, zodat men kan zien welke carwashes bij BBRV zijn aangesloten. Zo’n merk geeft aan dat je met een betrouwbaar bedrijf te maken hebt”, verduidelijkt Huisman. Het doel van de branchevereniging is drieledig. “We willen bewustwording bij de consument creëren en hen de voordelen van de carwash aantonen. Het tweede speerpunt is kennisdeling bij ondernemers teweeg brengen. We hopen dat er meer overleg plaatsvindt en de samenwerking opgezocht wordt, zodat de eilandjescultuur die je soms ziet verdwijnt. De derde pijler is dat we het aanspreekpunt op het gebied van carwashes willen zijn. De overheid kan dan bij ons terecht. Voorheen was er geen georganiseerd platform dat de belangen van de sector behartigde.”

Betere wasresultaten

Kennisdeling is zoals gezegd heel belangrijk voor de BBRV. Ook het behartigen van de belangen van ondernemers blijft de rode draad vormen van de vereniging. “In 2019 willen we een grootschalig marktonderzoek uitvoeren onder consumenten. We willen te weten komen waarom mensen besluiten om thuis hun auto te wassen of er juist voor te kiezen dat bij een wasgelegenheid te doen. We willen mensen ervan overtuigen dat de zelfwash bij de carwash tot betere wasresultaten leidt, omdat er betere producten beschikbaar zijn en er altijd hulp in de buurt is”, verduidelijkt ze.

“Het doel van dat onderzoek – dat we onafhankelijk willen laten uitvoeren door een externe partij – is om te kijken welke consumenten interesse hebben in carwashes en hoe we hen het beste kunnen aanspreken. Momenteel zijn we bezig met het opstellen en formuleren van vragen. We willen deze vragen door heel Vlaanderen stellen, zodat er een mooi overzicht ontstaat. Het doel is om een nuttige studie te krijgen dat als naslagwerk kan dienen. Aan de hand van het naslagwerk kunnen mensen die een carwash willen opzetten direct handige en inzichtelijke informatie vinden. Die data vertelt waar de valkuilen liggen, waar je op moet letten en wat er komt kijken bij het runnen van een carwash. Je hoeft het wiel dus niet opnieuw uit te vinden”, besluit Huisman.

Lees ook:

Auteur: Frank van de Ven

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

BBRV zet in 2019 nog sterker in op kennisdeling | CarwashPro
Auto, wassen, hand, carwash

BBRV zet in 2019 nog sterker in op kennisdeling

De Belgische Beroepsvereniging Reiniging Voertuigen (BBRV) bestaat inmiddels anderhalf jaar en heeft in die korte tijd veel bereikt. Zo maakte de branchevereniging zich afgelopen jaar onder meer sterk voor de aanpak van malafide handcarwashes. De doelen voor 2019 zijn ondertussen ook al vastgesteld. Voorzitter Suzanne Huisman vertelt er meer over.

Momenteel wordt er hard gewerkt aan het updaten van de website. Op deze site zal nog meer informatie gebundeld worden, waarmee de leden hun voordeel kunnen doen. “Volgend jaar zetten we nog meer in op kennisdeling. We willen de beschikbare informatie verder uitbreiden en ervoor zorgen dat onze leden nog sneller aan meer info kunnen komen. We hebben al een aantal handige documenten samengevoegd voor ondernemers, daarnaast hebben we een matrix beschikbaar waarin de waterprijzen per provincie staan vermeld. Ook de algemene voorwaarden zijn direct in te zien voor onze leden”, stelt Huisman.

In korte tijd is het ledental van BBRV sterk gestegen. “Inmiddels vertegenwoordigt de BBRV 53 carwashes in België. Volgend jaar hopen we er meer dan 100 te vertegenwoordigen. We willen een keurmerk aan onze leden uitdelen, zodat men kan zien welke carwashes bij BBRV zijn aangesloten. Zo’n merk geeft aan dat je met een betrouwbaar bedrijf te maken hebt”, verduidelijkt Huisman. Het doel van de branchevereniging is drieledig. “We willen bewustwording bij de consument creëren en hen de voordelen van de carwash aantonen. Het tweede speerpunt is kennisdeling bij ondernemers teweeg brengen. We hopen dat er meer overleg plaatsvindt en de samenwerking opgezocht wordt, zodat de eilandjescultuur die je soms ziet verdwijnt. De derde pijler is dat we het aanspreekpunt op het gebied van carwashes willen zijn. De overheid kan dan bij ons terecht. Voorheen was er geen georganiseerd platform dat de belangen van de sector behartigde.”

Betere wasresultaten

Kennisdeling is zoals gezegd heel belangrijk voor de BBRV. Ook het behartigen van de belangen van ondernemers blijft de rode draad vormen van de vereniging. “In 2019 willen we een grootschalig marktonderzoek uitvoeren onder consumenten. We willen te weten komen waarom mensen besluiten om thuis hun auto te wassen of er juist voor te kiezen dat bij een wasgelegenheid te doen. We willen mensen ervan overtuigen dat de zelfwash bij de carwash tot betere wasresultaten leidt, omdat er betere producten beschikbaar zijn en er altijd hulp in de buurt is”, verduidelijkt ze.

“Het doel van dat onderzoek – dat we onafhankelijk willen laten uitvoeren door een externe partij – is om te kijken welke consumenten interesse hebben in carwashes en hoe we hen het beste kunnen aanspreken. Momenteel zijn we bezig met het opstellen en formuleren van vragen. We willen deze vragen door heel Vlaanderen stellen, zodat er een mooi overzicht ontstaat. Het doel is om een nuttige studie te krijgen dat als naslagwerk kan dienen. Aan de hand van het naslagwerk kunnen mensen die een carwash willen opzetten direct handige en inzichtelijke informatie vinden. Die data vertelt waar de valkuilen liggen, waar je op moet letten en wat er komt kijken bij het runnen van een carwash. Je hoeft het wiel dus niet opnieuw uit te vinden”, besluit Huisman.

Lees ook:

Auteur: Frank van de Ven

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.