Wasstraat De Walvis lanceert jaarabonnementen

Een abonnement nemen op de wasstraat wordt steeds normaler, maar bij de zes vestigingen van Wasstraat de Walvis kan voortaan ook een jaarabonnement worden afgesloten. Zo’n lidmaatschap is bedoeld voor mensen die zonder administratieve handelingen een jaar lang gebruik wil maken van de wasgelegenheid. Zowel bedrijven, gemeenten als particulieren kunnen van dit jaarabonnement gebruik maken stelt eigenaar Marcel van Veen.

Een jaarabonnement afsluiten voor een wasgelegenheid is niet alledaags. Volgens Van Veen past dat echter goed bij zijn bedrijfsvoering: “Sinds jaar en dag heeft Wasstraat de Walvis een eigen klant-systeem ontwikkeld met onder meer de Waspas en abonnementen. Met veel zaken hieraan gekoppeld – denk dan aan de invoering van abonnementen en de implementatie van online marketing – zijn we vaak als eerste in Nederland. Sterker nog: ik durf wel te zeggen van Europa.”

Een abonnement kan zowel offline als online worden aangeschaft. “Het is mogelijk om een abonnement bij elk van de vestigingen af te sluiten, maar het is ook geen enkel punt om het zelfstandig direct via de website aan te vragen. Ook verlengen kan zowel offline al online. Ons abonnementsysteem onderscheid zich van andere abonnementsvormen, omdat je bij ons vooraf afrekent”, verduidelijkt Van Veen. Voor zowel een ondernemer als particulier is dat zeer gunstig. “Dat betekent namelijk dat je bijvoorbeeld niet met maandelijkse incasso’s te maken hebt. Zo voorkom je een hoop administratieve rompslomp en zijn vervelende zaken zoals storneren niet meer noodzakelijk. Het abonnement loopt bij ons dan ook automatisch af. Een groot voordeel daarvan is dat de omzet al binnen is.”

Vooraf betalen

Niet alleen de ondernemer profiteert van het abonnementsysteem waarbij je vooraf betaalt. Ook de klant plukt er de vruchten van, omdat hij niet voor onverwachte kosten of prijsverhogingen komt te staan en ook altijd kan wassen. “Nadat men een abonnement heeft afgesloten en dus betaald heeft, kan de prijs door eventuele kostenstijgingen niet doorberekend worden”, zegt Van Veen. “Abonnementhouders krijgen dus niet met stijgende kosten te maken terwijl hun contract nog loopt. De abonnementsprijzen kunnen wel worden aangepast, wanneer men een nieuw abonnement aanschaft of verlengt. Het is altijd mogelijk om een tweede kenteken tegen een laag tarief aan het bestaande abonnement toe te voegen.”

Klanten kunnen ook zelf de begin- en einddatum van het abonnement instellen. “De duur daarvan moet minimaal een maand zijn. Het valt mij op dat veel klanten voor een langere tijd een abonnement afsluiten. Meestal gebeurt dat online, wat aangeeft dat het heel gebruiksvriendelijk is om een abonnement bij ons aan te vragen via internet. Onze klantenkring bestaat uit een goede mix van bedrijven, particulieren en gemeenten. Een diverse groep dus.”

Vraag

De reden dat het jaarabonnement in het leven geroepen is, is omdat er vraag naar was. “Omdat we naar de klantvraag hebben gekeken, ontdekten we dat veel mensen graag voor langere tijd bij ons hun auto’s willen wassen, besloten we om het jaarabonnement in het leven te roepen. Om deze nieuwe mogelijkheid onder de aandacht te brengen hebben we ervoor gekozen om deze voor een scherpe introductieprijs op de markt te brengen”, zegt Van Veen. “We hanteren als basis een zogenaamd dalurenabonnement. Met dit lidmaatschap kun je alleen in de daluren in elk van onze locaties terecht.”

Klanten van alle vestigingen van Wasstraat de Walvis hoeven niet bang te zijn voor prijsverhogingen bezweert Van Veen: “Op het vlak van kostenstijgingen hebben we niets te klagen. Het omgekeerde geldt namelijk: we hebben zelf te maken met kostendalingen. Door eigen import hebben we de chemie- en andere inkoopkosten met 40 procent kunnen reduceren zonder uiteraard aan kwaliteit in te boeten. De producten zijn uitvoerig getest en voldoen aan onze hoge standaard. Dat valt ook andere wasgelegenheden op, want we verkopen de volledige lijn van producten ook al aan collega’s. Binnenkort lanceren we zelfs een eigen online groothandel om meerdere collega’s te helpen om een mooie besparing te realiseren.”

Lees ook:

Auteur: Frank van de Ven

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Wasstraat De Walvis lanceert jaarabonnementen | CarwashPro

Wasstraat De Walvis lanceert jaarabonnementen

Een abonnement nemen op de wasstraat wordt steeds normaler, maar bij de zes vestigingen van Wasstraat de Walvis kan voortaan ook een jaarabonnement worden afgesloten. Zo’n lidmaatschap is bedoeld voor mensen die zonder administratieve handelingen een jaar lang gebruik wil maken van de wasgelegenheid. Zowel bedrijven, gemeenten als particulieren kunnen van dit jaarabonnement gebruik maken stelt eigenaar Marcel van Veen.

Een jaarabonnement afsluiten voor een wasgelegenheid is niet alledaags. Volgens Van Veen past dat echter goed bij zijn bedrijfsvoering: “Sinds jaar en dag heeft Wasstraat de Walvis een eigen klant-systeem ontwikkeld met onder meer de Waspas en abonnementen. Met veel zaken hieraan gekoppeld – denk dan aan de invoering van abonnementen en de implementatie van online marketing – zijn we vaak als eerste in Nederland. Sterker nog: ik durf wel te zeggen van Europa.”

Een abonnement kan zowel offline als online worden aangeschaft. “Het is mogelijk om een abonnement bij elk van de vestigingen af te sluiten, maar het is ook geen enkel punt om het zelfstandig direct via de website aan te vragen. Ook verlengen kan zowel offline al online. Ons abonnementsysteem onderscheid zich van andere abonnementsvormen, omdat je bij ons vooraf afrekent”, verduidelijkt Van Veen. Voor zowel een ondernemer als particulier is dat zeer gunstig. “Dat betekent namelijk dat je bijvoorbeeld niet met maandelijkse incasso’s te maken hebt. Zo voorkom je een hoop administratieve rompslomp en zijn vervelende zaken zoals storneren niet meer noodzakelijk. Het abonnement loopt bij ons dan ook automatisch af. Een groot voordeel daarvan is dat de omzet al binnen is.”

Vooraf betalen

Niet alleen de ondernemer profiteert van het abonnementsysteem waarbij je vooraf betaalt. Ook de klant plukt er de vruchten van, omdat hij niet voor onverwachte kosten of prijsverhogingen komt te staan en ook altijd kan wassen. “Nadat men een abonnement heeft afgesloten en dus betaald heeft, kan de prijs door eventuele kostenstijgingen niet doorberekend worden”, zegt Van Veen. “Abonnementhouders krijgen dus niet met stijgende kosten te maken terwijl hun contract nog loopt. De abonnementsprijzen kunnen wel worden aangepast, wanneer men een nieuw abonnement aanschaft of verlengt. Het is altijd mogelijk om een tweede kenteken tegen een laag tarief aan het bestaande abonnement toe te voegen.”

Klanten kunnen ook zelf de begin- en einddatum van het abonnement instellen. “De duur daarvan moet minimaal een maand zijn. Het valt mij op dat veel klanten voor een langere tijd een abonnement afsluiten. Meestal gebeurt dat online, wat aangeeft dat het heel gebruiksvriendelijk is om een abonnement bij ons aan te vragen via internet. Onze klantenkring bestaat uit een goede mix van bedrijven, particulieren en gemeenten. Een diverse groep dus.”

Vraag

De reden dat het jaarabonnement in het leven geroepen is, is omdat er vraag naar was. “Omdat we naar de klantvraag hebben gekeken, ontdekten we dat veel mensen graag voor langere tijd bij ons hun auto’s willen wassen, besloten we om het jaarabonnement in het leven te roepen. Om deze nieuwe mogelijkheid onder de aandacht te brengen hebben we ervoor gekozen om deze voor een scherpe introductieprijs op de markt te brengen”, zegt Van Veen. “We hanteren als basis een zogenaamd dalurenabonnement. Met dit lidmaatschap kun je alleen in de daluren in elk van onze locaties terecht.”

Klanten van alle vestigingen van Wasstraat de Walvis hoeven niet bang te zijn voor prijsverhogingen bezweert Van Veen: “Op het vlak van kostenstijgingen hebben we niets te klagen. Het omgekeerde geldt namelijk: we hebben zelf te maken met kostendalingen. Door eigen import hebben we de chemie- en andere inkoopkosten met 40 procent kunnen reduceren zonder uiteraard aan kwaliteit in te boeten. De producten zijn uitvoerig getest en voldoen aan onze hoge standaard. Dat valt ook andere wasgelegenheden op, want we verkopen de volledige lijn van producten ook al aan collega’s. Binnenkort lanceren we zelfs een eigen online groothandel om meerdere collega’s te helpen om een mooie besparing te realiseren.”

Lees ook:

Auteur: Frank van de Ven

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.