Vrouwendag: dames Loogman Groep wassen auto’s in Aalsmeer

Op vrijdag 8 maart is het Internationale Vrouwendag. De Loogman Groep staat uitgebreid stil bij dit feit. Zo staan op deze dag twintig vrouwen die werkzaam zijn bij het bedrijf op eigen initiatief in de carwash in Aalsmeer. Naast het wassen van auto’s halen de vrouwen ook geld op voor het goede doel. Marketeer Justin Huijmans vertelt meer over het initiatief.

Internationale Vrouwendag is in de twintigste eeuw ontstaan toen vrouwen voor zichzelf opkwamen en kiesrecht eisten en het recht op arbeid. In 1911 werd de Vrouwendag internationaal voor het eerst gevierd. In 1912 gebeurde dat voor het eerst in Nederland. “Vrouwendag staat voor strijdbaarheid en solidariteit van vrouwen. Het initiatief om binnen Loogman Groep aan Internationale Vrouwendag mee te doen komt van de meiden van Humanresourcesmanagement (HRM). Zij en andere vrouwelijke collega’s vanuit verschillende afdelingen binnen de organisatie gaan gezamenlijk auto’s wassen in Aalsmeer. Het gaat dus naast medewerksters uit de wasstraat ook om vrouwen die op kantoor op de afdelingen administratie en marketing – en dus HRM – werkzaam zijn”, zegt Huijmans.

De actie in Aalsmeer dient een tweeledig doel. Naast het steunen van vrouwelijke medewerkers is het initiatief ook bedoeld om meer dames te enthousiasmeren voor de carwashsector. “We zijn altijd op zoek naar leuke medewerkers. Het is echter opvallend dat er voornamelijk mannen op onze vacatures reageren, terwijl deze ook voor vrouwen interessant zijn. In Aalsmeer willen we een statement maken door deze carwash een hele dag door dames te laten runnen. Er kleeft een bepaald imago aan wasgelegenheden. Mensen denken dat het een mannenwereld is. Het klopt dat er meer mannen dan vrouwen werkzaam zijn in deze sector, maar dat hoeft niet zo te zijn. Ook vrouwen kunnen dit werk supergoed doen.”

Relevant

Het imago dat de carwash een mannenbolwerk is, moet doorbroken worden vindt Huijmans. “Waarschijnlijk trekken auto’s en techniek meer mannen. Misschien denkt men dat werken in een wasgelegenheid veel te zwaar werk is voor vrouwen. Dat is niet zo.” Wat opvalt is dat klanten echter blij verrast zijn als een vrouw hen helpt in de wasstraat, weet hij. “Dat verwachten ze niet. Het wordt niet als iets gewoons beschouwd om in een wasgelegenheid door een vrouw geholpen te worden. Daar moet verandering in komen.”

Internationale Vrouwendag is anno 2019 nog steeds relevant. “Helaas bestaan er nog steeds werkgevers die vrouwen minder goed betalen dan mannen in soortgelijke functies. Het is altijd goed als bedrijf om naar jezelf te kijken om te zien waar verbeterpunten liggen. Wij hebben een goed gevoel bij dit initiatief en stimuleren onze medewerksters om mee te doen aan Internationale Vrouwendag. De salariëring tussen man en vrouw is eerlijk bij ons”, zegt Huijmans.

Helpende hand

“Alle fooien die de dames ophalen tijdens hun werkzaamheden in Aalsmeer gaat naar het fietsteam van Loogman Fights Cancer. “Dit is ook een initiatief dat vanuit collega’s binnen Loogman Groep komt. Omdat veel mensen binnen de organisatie familie, vrienden, kennissen en collega’s met kanker hebben, is besloten om hen te helpen. Inmiddels is 12.000 euro ingezameld om mee te kunnen doen aan Alpe d’HuZes. Er moet minimaal 25.000 euro ingezameld worden om deel te mogen nemen aan deze tocht. Dat geld gaat naar kankeronderzoek.”

“Binnen ons hele bedrijf werken we inmiddels met ruim 310 betrokken medewerkers. Onze werkwijze zorgt er voor dat er initiatieven zoals deze door de medewerkers worden aangedragen. Het mooie is, dat we met elkaar de ruimte krijgen om ze ook uit te voeren”, besluit Huijmans.
Lees ook:

Auteur: Frank van de Ven

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Vrouwendag: dames Loogman Groep wassen auto’s in Aalsmeer | CarwashPro

Vrouwendag: dames Loogman Groep wassen auto’s in Aalsmeer

Op vrijdag 8 maart is het Internationale Vrouwendag. De Loogman Groep staat uitgebreid stil bij dit feit. Zo staan op deze dag twintig vrouwen die werkzaam zijn bij het bedrijf op eigen initiatief in de carwash in Aalsmeer. Naast het wassen van auto’s halen de vrouwen ook geld op voor het goede doel. Marketeer Justin Huijmans vertelt meer over het initiatief.

Internationale Vrouwendag is in de twintigste eeuw ontstaan toen vrouwen voor zichzelf opkwamen en kiesrecht eisten en het recht op arbeid. In 1911 werd de Vrouwendag internationaal voor het eerst gevierd. In 1912 gebeurde dat voor het eerst in Nederland. “Vrouwendag staat voor strijdbaarheid en solidariteit van vrouwen. Het initiatief om binnen Loogman Groep aan Internationale Vrouwendag mee te doen komt van de meiden van Humanresourcesmanagement (HRM). Zij en andere vrouwelijke collega’s vanuit verschillende afdelingen binnen de organisatie gaan gezamenlijk auto’s wassen in Aalsmeer. Het gaat dus naast medewerksters uit de wasstraat ook om vrouwen die op kantoor op de afdelingen administratie en marketing – en dus HRM – werkzaam zijn”, zegt Huijmans.

De actie in Aalsmeer dient een tweeledig doel. Naast het steunen van vrouwelijke medewerkers is het initiatief ook bedoeld om meer dames te enthousiasmeren voor de carwashsector. “We zijn altijd op zoek naar leuke medewerkers. Het is echter opvallend dat er voornamelijk mannen op onze vacatures reageren, terwijl deze ook voor vrouwen interessant zijn. In Aalsmeer willen we een statement maken door deze carwash een hele dag door dames te laten runnen. Er kleeft een bepaald imago aan wasgelegenheden. Mensen denken dat het een mannenwereld is. Het klopt dat er meer mannen dan vrouwen werkzaam zijn in deze sector, maar dat hoeft niet zo te zijn. Ook vrouwen kunnen dit werk supergoed doen.”

Relevant

Het imago dat de carwash een mannenbolwerk is, moet doorbroken worden vindt Huijmans. “Waarschijnlijk trekken auto’s en techniek meer mannen. Misschien denkt men dat werken in een wasgelegenheid veel te zwaar werk is voor vrouwen. Dat is niet zo.” Wat opvalt is dat klanten echter blij verrast zijn als een vrouw hen helpt in de wasstraat, weet hij. “Dat verwachten ze niet. Het wordt niet als iets gewoons beschouwd om in een wasgelegenheid door een vrouw geholpen te worden. Daar moet verandering in komen.”

Internationale Vrouwendag is anno 2019 nog steeds relevant. “Helaas bestaan er nog steeds werkgevers die vrouwen minder goed betalen dan mannen in soortgelijke functies. Het is altijd goed als bedrijf om naar jezelf te kijken om te zien waar verbeterpunten liggen. Wij hebben een goed gevoel bij dit initiatief en stimuleren onze medewerksters om mee te doen aan Internationale Vrouwendag. De salariëring tussen man en vrouw is eerlijk bij ons”, zegt Huijmans.

Helpende hand

“Alle fooien die de dames ophalen tijdens hun werkzaamheden in Aalsmeer gaat naar het fietsteam van Loogman Fights Cancer. “Dit is ook een initiatief dat vanuit collega’s binnen Loogman Groep komt. Omdat veel mensen binnen de organisatie familie, vrienden, kennissen en collega’s met kanker hebben, is besloten om hen te helpen. Inmiddels is 12.000 euro ingezameld om mee te kunnen doen aan Alpe d’HuZes. Er moet minimaal 25.000 euro ingezameld worden om deel te mogen nemen aan deze tocht. Dat geld gaat naar kankeronderzoek.”

“Binnen ons hele bedrijf werken we inmiddels met ruim 310 betrokken medewerkers. Onze werkwijze zorgt er voor dat er initiatieven zoals deze door de medewerkers worden aangedragen. Het mooie is, dat we met elkaar de ruimte krijgen om ze ook uit te voeren”, besluit Huijmans.
Lees ook:

Auteur: Frank van de Ven

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.