Ludieke carwashpromotie: Vele (was)handjes maken licht werk

Inwoners van Geldermalsen en omstreken kregen onlangs wel zeer opmerkelijke post in de vorm van een washandje in de bus. Zo’n zevenduizend huishoudens werden verrast met deze actie die door Jilis van Mourik auto’s B.V. was bedacht. De naamgever van het bedrijf wilde de officiële opening van zijn nieuwe carwash op 13 april op een ludieke manier kracht bijzetten.

Van Mourik heeft met de hulp van vrijwilligers, bevriende klanten en zijn personeel zelf de duizenden washandjes in de brievenbus gedaan. Op de producten staat de slogan ‘Autowassen wordt steeds handiger!’ waarmee de ondernemer wil opvallen. “In de washandjes heb ik op maat gemaakte folders gestopt waarin informatie over de carwash vermeld staat. Die zevenduizend washandjes heb ik vervolgens ingezet om mijn naamsbekendheid te vergroten. Het heeft tot nu toe alleen maar goede reacties opgeleverd”, stelt hij.

Het idee van de washandjes is bedacht door Van Mourik’s reclameadviseur. Het plan om eigenhandig deze zachte post te bezorgen, kwam echter uit de koker van de ondernemer zelf. “Ik wilde namelijk naast het uitdelen van flyers namelijk wat meer doen om op te vallen. Het plan was om een kleinigheidje weg te geven en zo is het idee van de washandjes ontstaan. Ik heb zelf het bezorgmoment gekozen en een tijdstip geselecteerd waarop mensen geen post verwachten.”

Onderscheiden

Tijdens de opening pakt Van Mourik flink uit: “Op deze dag kunnen klanten voor 5 euro hun auto laten wassen. Ook het duurste programma kan voor dit bedrag gekozen worden en dat levert een korting van bijna 10 euro op. Voor kinderen staat een springkussen opgesteld. Verder wordt een Bigfoot jeep neergezet waarmee mensen op de foto kunnen. Ook is een collectie exclusieve auto’s te bewonderen.”

In het washandje werden op maat gemaakte folders gestopt. Circa 7.000 exemplaren werden bezorgd door het team van Jilis van Mourik.


In Geldermalsen is behoorlijk wat concurrentie op carwashgebied dus wilde de ondernemer zich met de keuze voor zijn installatie onderscheiden: “Er is een roll-over van WashTec geplaatst. Ik heb voor de meest uitgebreide machine gekozen, omdat ik niets dan het beste wil. Het gaat hier om de WashTec SoftCare² Pro 29XL. Deze machine kenmerkt zich door zijn afmeting en vermogen. Het gaat hier namelijk om een extra brede en hoge installatie die ook verhoogde en verlengde bestelbussen met een hoogte van 2,90 meter kan wassen.”

Betaalsysteem

Voordat Van Mourik uiteindelijk bij WashTec terechtkwam, nodigde hij verschillende vertegenwoordigers uit. Dit deed hij om met meerdere merken kennis te maken: “Ook heb ik zelf veel onderzoek gedaan en bezocht ik verschillende wasgelegenheden. WashTec sprong er wat mij betreft bovenuit en gaf mij het beste gevoel. Qua service en wasresultaten overtuigde deze aanbieder mij het meest. Deze partij heeft trouwens ook de stofzuigers geleverd voor mijn carwash geleverd waarvan klanten kosteloos gebruik kunnen maken.”

Naast een nieuwe wasinstallaties heeft Van Mourik ook geïnvesteerd in een vers betaalsysteem. Daarmee onderscheidt hij zich naar eigen zeggen van de concurrentie. “De betaalterminals waarvoor ik gekozen heb, accepteren meerdere betaalmethodes. Denk dan aan pinnen, contactloos betalen en acceptatie van waspassen. Ook kunnen klanten gebruikmaken van de EasyCarWash-app. Met deze app kunnen klanten eenvoudig wasprogramma’s kopen, voordelige wasabonnementen afsluiten en van last minute deals profiteren”, besluit de ondernemer.

Auteur: Frank van de Ven

Frank van de Ven is journalist voor vakblad CarwashPro. Daarnaast schrijft hij regelmatig voor vakblad TankPro over tankstations.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.