Vrouwvriendelijke carwash mikt op studentes

De Rosewood Express Car Wash in het Amerikaanse Columbia is ingericht om studentes aan te trekken. “Het pand is ontworpen voor vrouwelijke klanten. Er wordt gebruik gemaakt van felle verlichting en je kunt vanuit elke hoek naar buiten kijken wat een veilig gevoel geeft”, zegt eigenaar George Renard.

De wasgelegenheid wordt gebouwd tegenover de University of South Carolina (USC) en het nabijgelegen sportveld. Het is de bedoeling dat de bouwwerkzaamheden voor juli zijn afgerond, mits “de kinderziektes op tijd zijn weggewerkt.” Renard is trots op zijn wasgelegenheid laat hij The State weten. Zijn doelgroep bestaat uit studentes die geen tijd of zin hebben om een grote wasstraat of waspaleis te bezoeken.

De onbemande wasgelegenheid is 24 uur per dag en zeven dagen per week geopend. Er wordt gebruikgemaakt van een volautomatische wasinstallatie met touch-free en touch-functies meldt fabrikant Autec. Het ontwerp van deze vrouwvriendelijke wasgelegenheid valt het best te omschrijven als een gigantische, glazen doos. Neonverlichting en fluorescerende lampen moeten de klanten een veilig gevoel geven.

Elke wasbeurt neemt drie tot vier minuten in beslag. Er worden vier verschillende prijsklassen gehanteerd en de bedragen daarvan variëren tussen de zes tot twaalf dollar. Renard denkt erover na om later een soort abonnementsvorm te introduceren. “Dat programma zal alle toeters en bellen hebben. Het doel is om van het wassen van auto’s leuke beleving te maken”, verduidelijkt hij.

Renard is ook in het bezit van de onbemande wasgelegenheid Rosewood Car Wash welke iets verderop in de straat van de vrouwvriendelijke wasstraat staat. Daarnaast beschikt de ondernemer over Edenwood Car Wash dat in Cayce staat.

Auteur: Frank van de Ven

Frank van de Ven is journalist voor vakblad CarwashPro. Daarnaast schrijft hij regelmatig voor vakblad TankPro over tankstations.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.