Hoe de keuze van software het succes van een carwash bepaalt

Het is verstandig om ontwikkelingen en trends op het gebied van carwash-software nauwlettend in de gaten te houden. De juiste keuze kan de omzet van je bedrijf namelijk verhogen. Door bijvoorbeeld met loyaliteitsprogramma’s te werken en voor slimme betaalsystemen te kiezen, help je klanten om hun bezoek aan de carwash te vereenvoudigen en aantrekkelijker te maken. Dit artikel belicht een aantal trends op software-gebied.

Software voor kentekenherkenning is steeds meer in opkomst. Volgens marketeer Max Pulcini van EverWash Car Club biedt deze software een hoop voordelen: “Je kunt klantgedrag beter monitoren, omdat je dankzij dit systeem precies weet hoe vaak een klant jouw wasgelegenheid bezoekt en welke wasprogramma’s hij kiest. Met deze gegevens kunnen op maat gemaakte aanbiedingen gedaan worden. Zo kun je vaste klanten een abonnement aanbieden bijvoorbeeld.”

Software voor kentekenherkenning biedt echter meerdere voordelen. Het systeem kan samenwerken met verschillende betaalsystemen. Nadat het kenteken gescand is, kan een abonnementhouder direct doorrijden. “Zo worden wachtrijen geminimaliseerd, omdat het systeem de klant herkent. Hij hoeft niet meer te wachten om te betalen”, stelt Pulcini. Een abonnement kan via een app afgesloten en betaald worden.

Gezichtsherkenning

Behalve kentekenregistratie zijn er meerdere softwaretoepassingen die de moeite waard zijn voor ondernemers. Carwash.com onderzocht een aantal trends en vroeg aan een aantal experts wat zij verwachten op het gebied van carwash-software. Pulcini denkt dat gezichtsherkenning in de nabije toekomst een vlucht neemt: “Stel je een wereld voor waarin je naar een kassasysteem rijdt, in de camera kijkt en dan al betaald hebt. De computer weet precies wie je bent en wat je wensen zijn en opent vervolgens de slagboom van de carwash. Hier dromen veel mensen van.”

Gezichtsherkenning maakt een bezoek aan de wasgelegenheid nog eenvoudiger.

Deze ontwikkeling vereist nog wel enige bijschaving. Gezichtsherkenning stelt niet de auto, maar de gebruiker centraal. Mocht een klant zijn auto echter uitlenen, vervalt deze logica omdat de computer de andere chauffeur (nog) niet herkent. Hier moet nog een oplossing voor worden gezocht.

Botsingen minimaliseren

Ongelukken en botsingen in wasgelegenheden bezorgen veel ondernemers slapeloze nachten. Software kan een rol spelen bij de aanpak van dit probleem. Sales manager Brett Meinberg van DRB Systems stelt dat de technologie sterk verbeterd is en het aantal incidenten in wasgelegenheden kan terugdringen. Bewegingssensoren kunnen precies bijhouden waar een voertuig zich in de wasgelegenheid bevindt: “De technologie kan exact zien waar een voertuig zich in de wasstraat bevindt en kan desgewenst een noodstop inschakelen als blijkt dat een voertuig verkeerd gepositioneerd is. Zo voorkom je schade en daardoor downtime.”

Deze software heeft nog een ander groot voordeel. Dankzij de bewegingssensoren kan de doorstroom in de carwash bevorderd worden. “Auto’s kunnen dichter achter elkaar geplaatst worden, waardoor er op een verantwoorde manier meerdere wassingen kunnen plaatsvinden. De software voorkomt namelijk botsingen, waardoor ondernemers hun volledige aandacht op de klanten kunnen richten”, stelt Meinberg.

Winstgevendheid verhogen

Volgens sales manager Dean Lecky van Micrologic Associates worden bedrijven pas echt winstgevend als ondernemers zich goed verdiepen in het beschikbare aanbod en updates. Door constant de instellingen van de software bij te houden, kunnen processen geoptimaliseerd worden. “Daardoor verhoog je de winst en kun je klanten nog beter bedienen”, stelt Lecky. “Je moet wel de juiste software kiezen. Als je de verkeerde keuze maakt versterkt de gekozen software je bedrijfsvoering niet en bereik je niet het gewenste resultaat.”

Door updates in de gaten te houden en de beschikbare data te monitoren, kun je het maximale uit de software halen, stelt Lecky. “De wensen van de klant zijn veranderd en daar moet je als ondernemer op inspelen. Dat kan onder meer met kentekenherkenning, waardoor een bezoek aan de carwash veel sneller en gemakkelijker gaat. Abonnementen zijn ook een lucratieve optie, omdat je als ondernemer verzekerd bent van een vaste inkomstenbron.”

Chemieverbruik

Pulcini meent dat software het verschil maakt als het om het managen van loyaliteitsprogramma’s gaat: “Gegevens worden automatisch bijgehouden en software zorgt ervoor dat de database op gerichte tijden van nieuws voorzien wordt. Ook incasso’s kunnen automatisch afgeschreven worden.”

Het verbruik van chemie wordt ook inzichtelijker met de juiste software. “Er zijn programma’s die aangeven wanneer een nieuwe voorraad nodig is. Handig, want zo voorkom je dat je zonder chemie komt. Je ontlast medewerkers, omdat zij zich niet meer bezig hoeven te houden met het controleren van de voorraad”, besluit Meinberg.

Lees ook:

Auteur: Frank van de Ven

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Hoe de keuze van software het succes van een carwash bepaalt | CarwashPro

Hoe de keuze van software het succes van een carwash bepaalt

Het is verstandig om ontwikkelingen en trends op het gebied van carwash-software nauwlettend in de gaten te houden. De juiste keuze kan de omzet van je bedrijf namelijk verhogen. Door bijvoorbeeld met loyaliteitsprogramma’s te werken en voor slimme betaalsystemen te kiezen, help je klanten om hun bezoek aan de carwash te vereenvoudigen en aantrekkelijker te maken. Dit artikel belicht een aantal trends op software-gebied.

Software voor kentekenherkenning is steeds meer in opkomst. Volgens marketeer Max Pulcini van EverWash Car Club biedt deze software een hoop voordelen: “Je kunt klantgedrag beter monitoren, omdat je dankzij dit systeem precies weet hoe vaak een klant jouw wasgelegenheid bezoekt en welke wasprogramma’s hij kiest. Met deze gegevens kunnen op maat gemaakte aanbiedingen gedaan worden. Zo kun je vaste klanten een abonnement aanbieden bijvoorbeeld.”

Software voor kentekenherkenning biedt echter meerdere voordelen. Het systeem kan samenwerken met verschillende betaalsystemen. Nadat het kenteken gescand is, kan een abonnementhouder direct doorrijden. “Zo worden wachtrijen geminimaliseerd, omdat het systeem de klant herkent. Hij hoeft niet meer te wachten om te betalen”, stelt Pulcini. Een abonnement kan via een app afgesloten en betaald worden.

Gezichtsherkenning

Behalve kentekenregistratie zijn er meerdere softwaretoepassingen die de moeite waard zijn voor ondernemers. Carwash.com onderzocht een aantal trends en vroeg aan een aantal experts wat zij verwachten op het gebied van carwash-software. Pulcini denkt dat gezichtsherkenning in de nabije toekomst een vlucht neemt: “Stel je een wereld voor waarin je naar een kassasysteem rijdt, in de camera kijkt en dan al betaald hebt. De computer weet precies wie je bent en wat je wensen zijn en opent vervolgens de slagboom van de carwash. Hier dromen veel mensen van.”

Gezichtsherkenning maakt een bezoek aan de wasgelegenheid nog eenvoudiger.

Deze ontwikkeling vereist nog wel enige bijschaving. Gezichtsherkenning stelt niet de auto, maar de gebruiker centraal. Mocht een klant zijn auto echter uitlenen, vervalt deze logica omdat de computer de andere chauffeur (nog) niet herkent. Hier moet nog een oplossing voor worden gezocht.

Botsingen minimaliseren

Ongelukken en botsingen in wasgelegenheden bezorgen veel ondernemers slapeloze nachten. Software kan een rol spelen bij de aanpak van dit probleem. Sales manager Brett Meinberg van DRB Systems stelt dat de technologie sterk verbeterd is en het aantal incidenten in wasgelegenheden kan terugdringen. Bewegingssensoren kunnen precies bijhouden waar een voertuig zich in de wasgelegenheid bevindt: “De technologie kan exact zien waar een voertuig zich in de wasstraat bevindt en kan desgewenst een noodstop inschakelen als blijkt dat een voertuig verkeerd gepositioneerd is. Zo voorkom je schade en daardoor downtime.”

Deze software heeft nog een ander groot voordeel. Dankzij de bewegingssensoren kan de doorstroom in de carwash bevorderd worden. “Auto’s kunnen dichter achter elkaar geplaatst worden, waardoor er op een verantwoorde manier meerdere wassingen kunnen plaatsvinden. De software voorkomt namelijk botsingen, waardoor ondernemers hun volledige aandacht op de klanten kunnen richten”, stelt Meinberg.

Winstgevendheid verhogen

Volgens sales manager Dean Lecky van Micrologic Associates worden bedrijven pas echt winstgevend als ondernemers zich goed verdiepen in het beschikbare aanbod en updates. Door constant de instellingen van de software bij te houden, kunnen processen geoptimaliseerd worden. “Daardoor verhoog je de winst en kun je klanten nog beter bedienen”, stelt Lecky. “Je moet wel de juiste software kiezen. Als je de verkeerde keuze maakt versterkt de gekozen software je bedrijfsvoering niet en bereik je niet het gewenste resultaat.”

Door updates in de gaten te houden en de beschikbare data te monitoren, kun je het maximale uit de software halen, stelt Lecky. “De wensen van de klant zijn veranderd en daar moet je als ondernemer op inspelen. Dat kan onder meer met kentekenherkenning, waardoor een bezoek aan de carwash veel sneller en gemakkelijker gaat. Abonnementen zijn ook een lucratieve optie, omdat je als ondernemer verzekerd bent van een vaste inkomstenbron.”

Chemieverbruik

Pulcini meent dat software het verschil maakt als het om het managen van loyaliteitsprogramma’s gaat: “Gegevens worden automatisch bijgehouden en software zorgt ervoor dat de database op gerichte tijden van nieuws voorzien wordt. Ook incasso’s kunnen automatisch afgeschreven worden.”

Het verbruik van chemie wordt ook inzichtelijker met de juiste software. “Er zijn programma’s die aangeven wanneer een nieuwe voorraad nodig is. Handig, want zo voorkom je dat je zonder chemie komt. Je ontlast medewerkers, omdat zij zich niet meer bezig hoeven te houden met het controleren van de voorraad”, besluit Meinberg.

Lees ook:

Auteur: Frank van de Ven

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.