ANAC blaast tachtig kaarsjes uit en trakteert

ANAC is ontstaan in 1940 als een graan-, zaad- en meelhandel. In 1956 kreeg het bedrijf de naam ‘het Klaverblad’. In de loop der jaren werd de focus verlegd naar de carwashbranche. Het klaverblad in het logo van ANAC herinnert aan het verleden van de organisatie. Inmiddels telt de onderneming veertien vestigingen in zowel Nederland als België. Om het jubileum te vieren, is sinds 20 januari een tien dagen durende actie-campagne voor klanten opgezet.

Gedurende tien dagen kunnen klanten met korting wassen. Het exclusieve wasprogramma Polish dat normaliter vijftien euro kost, is tijdens de actieperiode voor acht euro beschikbaar.  Daarnaast zijn er vele andere verschillende prijzen te winnen. Deze actie geldt voor alle filialen. Daarnaast runt ANAC twee tankstations, een bakery en een self-storage. “Onze filosofie is kwaliteit, betaalbaar en toegankelijk voor iedereen”, aldus oprichter Lex Peters.

Sinds medio 2019 stuurt CEO Cristel Hodes de organisatie aan. Zij zet de lijn door die door de oprichters is ingezet: “Ons team is elke dag bezig om onze kernwaarden Klantgerichtheid, Innovatief, Eerlijk en Samen uit te stralen naar al onze belanghebbenden. Innovatief zal ik er even uitlichten. Op dit moment zijn wij onder meer bezig om al onze wasboxen te voorzien van gemakkelijkere manieren van betalen. Digitaal betalen middels swipen wordt nu bij elke wasbox van ANAC ingebouwd en wordt er digitaal betaald dan krijgt de klant ook nog eens twintig procent extra wastijd van ons cadeau.”

Ontwikkeling

In 1965 werd gestart met een benzinestation en een garagebedrijf. Ton, Rene en Lex Peters namen het bedrijf over in 1985. De eerste wasstraat onder de ANAC naam werd  gebouwd in 1991. Alles ging voorspoedig totdat Ton in 2011 onverwachts ongeneeslijk ziek bleek te zijn. Rene en Lex vingen deze klap op en bouwden verder aan ANAC.

Begin 2019 was het voor Rene Peters een mooi moment om met pensioen te gaan, sindsdien is Lex Peters nog enig aandeelhouder van het familiebedrijf. Om meer tijd in de ontwikkeling van ANAC te kunnen steken, was voor Lex uitbreiding van het management-team noodzakelijk. Onder leiding van de nieuwe CEO wordt de organisatie aangestuurd en wordt het motto “a great place to shine” in de praktijk gebracht.

Onderwerpen: , , ,

Auteur: Frank van de Ven

Frank van de Ven is journalist voor vakblad CarwashPro. Daarnaast schrijft hij regelmatig voor vakblad TankPro over tankstations.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.