Bovag

Respons BOVAG WinterWasWeken overtreft resultaat voorgaande jaren

De BOVAG WinterWasWeken van 2020 gaat de geschiedenisboekjes in als succesvolste editie tot nu toe. Terwijl de campagne nog steeds loopt, is het record van vorig jaar al verbroken. Van 1 januari tot en met 22 januari zijn er 40.357 kanskaarten verzilverd, terwijl dat er vorig jaar tijdens de gehele periode nog 38.000 waren.

De verwachting is dat gedurende januari zo’n 430.000 kanskaarten worden uitgereikt door de ruim 80 deelnemende BOVAG-autowas- en poetsbedrijven. Branchemanager Erik Stern van BOVAG Autowas- en Poetsbedrijven is erg enthousiast: “Deze aantallen betekenen dat elk deelnemend BOVAG-lid sowieso de contactgegevens van gemiddeld zo’n 500 consumenten gaat ontvangen na afloop van de campagne. Ze mogen die klanten dan nogmaals benaderen voor eigen doeleinden. De conversie is van zeer hoog niveau.”

Bij elke was- of poetsbeurt ontvangen klanten een kanskaart met een unieke code. Door deze code online in te vullen, kunnen drie cadeaus worden geïnd. Het gaat hier om een gratis krantenabonnement, een gratis tweede kaartje voor een dagje uit en een reisvoucher van 50 euro bij Tjingo. Daarnaast maakt elke deelnemer kans op een van de 70 prijzen, variërend van dakkoffers tot stedentrips. De hoofdprijs is een waardecheque van 10.000 euro voor een auto naar keuze op BOVAG’s eigen occasionsite viaBOVAG.nl. Tot en met 10 februari kunnen klanten nog online hun wincode invoeren.

Gunstige weersomstandigheden

Woordvoerder Tom Huyskens denkt dat de te winnen prijzen deels voor het succes van de campagne zorgen: “Hoe het komt dat deze editie zo goed loopt, komt in eerste instantie doordat de deelnemers nu drie cadeaus kunnen claimen. In voorgaande jaren was dat er nog een. Een andere factor waardoor deze editie van de BOVAG WinterWasWeken zo goed scoort, is vanwege het zachte weer. Deze winter is tot nu toe zonder sneeuw. Van een extreme winter vol gevaarlijke situaties op de weg is geen sprake. Dat betekent echter niet dat de auto niet vies wordt. Omdat de weersomstandigheden gunstig zijn, bezoeken meerdere mensen de carwash.”

Deze campagne gaat elk jaar meer leven onder carwash-ondernemers, merkt Huyskens op: “Je ziet dat bedrijven actief meedoen en de actie bijvoorbeeld uitgebreid promoten op social media. Ook op de werkvloer wordt medewerkers van hogerhand vaak op het hart gedrukt om de kanskaarten actief uit te delen. Bezoekers van wasgelegenheden kunnen alleen kans maken op een prijs als zij hun adresgegevens op de website achterlaten.”

Lees ook:

Auteur: Frank van de Ven

Frank van de Ven is journalist voor vakblad CarwashPro. Daarnaast schrijft hij regelmatig voor vakblad TankPro over tankstations.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.