Loogman Carwash verbant plastic ruitenwisserhoesjes uit vestigingen

Loogman Carwash heeft een manier gevonden om de gebruikte hoeveelheid plastic in de carwash terug te dringen. Door de wasinstallaties op een bepaalde manier af te stellen, worden beschermhoezen voor ruitenwissers overbodig. Op jaarbasis wordt daardoor zo’n 4.500 kilo plastic uitgespaard door de carwash-keten, stelt Hoofd marketing Justin Huijmans.

Dit plastic-besparende initiatief is de afgelopen periode in een stroomversnelling geraakt. “Het minder-plastic concept is iets waar we al lange tijd mee bezig zijn”, benadrukt Huijmans. “Door de huidige situatie is de uitwerking van het concept sneller uitgewerkt dan gepland. Dat komt omdat we nu minder met de toekomst bezig zijn en ons vooral op het hier en nu richten. In de recentelijk geopende carwash in Heerhugowaard zijn we begonnen met een pilot waarin we de auto’s zonder ruitenwisserbeschermer wasten. De wasinstallatie was zo afgesteld dat er geen beschermhoesje nodig was. Na een paar weken testen, stond het systeem zo goed afgesteld dat we geen plastic ruitenwisserhoesje meer nodig hadden.”

Vervolgens werd dit concept verder uitgerold naar vier andere locaties. “Daar is het systeem ook nog uitgebreid getest”, verduidelijkt Huijmans. “Die proefopstellingen deden het heel goed en nu wordt er in al onze acht filialen vrijwel zonder plastic gewerkt. Ongeveer 95 procent van alle wassingen worden zonder beschermhoes uitgevoerd. Op jaarbasis besparen we daar 4.500 kilo plastic mee uit.”

Inkoopkosten

Het was al langere tijd een wens van de Loogman Groep om de hoeveelheid plastic terug te dringen.“Door de coronacrisis stonden een aantal zaken stil, waardoor we vaart konden zetten achter het reduceren van de beschermhoesjes. Toen ging het hard. De techniek van de wasinstallaties werd, waar nodig, door onze technische dienst zo aangepast dat er probleemloos zonder hoesjes gewassen kon worden. Dit is niet alleen goed voor het milieu, maar ook voor onze inkoopkosten.”

Huijmans merkt dat de klanten duurzaam ondernemen en zorg dragen voor het milieu erg belangrijk vinden. “We hebben op onze website een bericht geplaatst waarin we duidelijk maakten dat we voortaan geen plastic hoezen gebruikten. Inmiddels hebben 7.200 mensen het nieuwsbericht gelezen. Dat is een relatief hoog aantal views. Dat geeft aan dat dit onderwerp leeft onder onze klanten. We willen een steentje bijdragen en zorgdragen voor het milieu.”

Drukwerk

In de toekomst wil de carwash-keten meer oog hebben voor duurzaamheid. “In Aalsmeer wordt al energie opgewekt via zonnepanelen. Dat hopen we ook bij andere vestigingen door te kunnen voeren. Daarnaast willen we meer doen met narrowcasting. Door reclame-uitingen op videoschermen te delen, kunnen we stoppen met het plaatsen van posters en billboards. Zo dringen we de hoeveelheid drukwerk terug en dat zijn kleine stappen die wij nu al bewust zetten”, besluit de marketeer.

Auteur: Frank van de Ven

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Loogman Carwash verbant plastic ruitenwisserhoesjes uit vestigingen | CarwashPro

Loogman Carwash verbant plastic ruitenwisserhoesjes uit vestigingen

Loogman Carwash heeft een manier gevonden om de gebruikte hoeveelheid plastic in de carwash terug te dringen. Door de wasinstallaties op een bepaalde manier af te stellen, worden beschermhoezen voor ruitenwissers overbodig. Op jaarbasis wordt daardoor zo’n 4.500 kilo plastic uitgespaard door de carwash-keten, stelt Hoofd marketing Justin Huijmans.

Dit plastic-besparende initiatief is de afgelopen periode in een stroomversnelling geraakt. “Het minder-plastic concept is iets waar we al lange tijd mee bezig zijn”, benadrukt Huijmans. “Door de huidige situatie is de uitwerking van het concept sneller uitgewerkt dan gepland. Dat komt omdat we nu minder met de toekomst bezig zijn en ons vooral op het hier en nu richten. In de recentelijk geopende carwash in Heerhugowaard zijn we begonnen met een pilot waarin we de auto’s zonder ruitenwisserbeschermer wasten. De wasinstallatie was zo afgesteld dat er geen beschermhoesje nodig was. Na een paar weken testen, stond het systeem zo goed afgesteld dat we geen plastic ruitenwisserhoesje meer nodig hadden.”

Vervolgens werd dit concept verder uitgerold naar vier andere locaties. “Daar is het systeem ook nog uitgebreid getest”, verduidelijkt Huijmans. “Die proefopstellingen deden het heel goed en nu wordt er in al onze acht filialen vrijwel zonder plastic gewerkt. Ongeveer 95 procent van alle wassingen worden zonder beschermhoes uitgevoerd. Op jaarbasis besparen we daar 4.500 kilo plastic mee uit.”

Inkoopkosten

Het was al langere tijd een wens van de Loogman Groep om de hoeveelheid plastic terug te dringen.“Door de coronacrisis stonden een aantal zaken stil, waardoor we vaart konden zetten achter het reduceren van de beschermhoesjes. Toen ging het hard. De techniek van de wasinstallaties werd, waar nodig, door onze technische dienst zo aangepast dat er probleemloos zonder hoesjes gewassen kon worden. Dit is niet alleen goed voor het milieu, maar ook voor onze inkoopkosten.”

Huijmans merkt dat de klanten duurzaam ondernemen en zorg dragen voor het milieu erg belangrijk vinden. “We hebben op onze website een bericht geplaatst waarin we duidelijk maakten dat we voortaan geen plastic hoezen gebruikten. Inmiddels hebben 7.200 mensen het nieuwsbericht gelezen. Dat is een relatief hoog aantal views. Dat geeft aan dat dit onderwerp leeft onder onze klanten. We willen een steentje bijdragen en zorgdragen voor het milieu.”

Drukwerk

In de toekomst wil de carwash-keten meer oog hebben voor duurzaamheid. “In Aalsmeer wordt al energie opgewekt via zonnepanelen. Dat hopen we ook bij andere vestigingen door te kunnen voeren. Daarnaast willen we meer doen met narrowcasting. Door reclame-uitingen op videoschermen te delen, kunnen we stoppen met het plaatsen van posters en billboards. Zo dringen we de hoeveelheid drukwerk terug en dat zijn kleine stappen die wij nu al bewust zetten”, besluit de marketeer.

Auteur: Frank van de Ven

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.