Carwash Ruwenberg ziet muziek in roll-over

Er zit muziek in Carwash Ruwenberg. Letterlijk. Eigenaar Fred van Beek beschikt naast zijn wasgelegenheid ook over een tankstation en een accordeonwinkel. Van Beek bewijst dat deze drie zaken prima samen kunnen. Recentelijk schafte de ondernemer uit het Brabantse Sint-Michielsgestel een nieuwe wasinstallatie van WashTec aan.

Van Beek koos voor een roll-over van WashTec, omdat hij wat nieuws wilde proberen: “Ik heb jarenlang met veel plezier met een tweedehands wasinstallatie van een ander merk gewerkt, maar het werd na acht jaar tijd voor wat nieuws. Uiteindelijk heb ik voor de WashTec Softcare Primo gekozen. Na veel onderzoek kwam ik bij deze partij uit. Ik heb goede ervaringen met dit merk. De kwaliteit van deze machine sprak mij enorm aan. Er zijn ook andere leveranciers op bezoek geweest. Niets ten nadele van die andere partijen maar ik kreeg het beste gevoel bij WashTec.”

Bij de in Sint-Michielsgestel geplaatste WashTec Softcare Primo is een velgenreinigingssysteem geplaatst. “De velgen worden netjes ingeneveld en de gebruikte borstels zijn van zeer goede kwaliteit. Een ander aspect is dat de chemische voorwas insecten moeiteloos weghaalt”, verduidelijkt Van Beek. Voordat de rollover geplaatst werd, heeft de washal een complete metamorfose ondergaan. Zo zijn de vloer, wanden en verlichting vernieuwd. Cleanpanel plaatste nieuwe wandpanelen.  Deze gladde kunststof panelen zijn voorzien van een bestickering met het logo van Carwash Ruwenberg. Deze veranderingen vielen in de smaak bij de bezoekers van de wasgelegenheid. “De klanten zijn heel enthousiast. Nu moet ik wel zeggen dat de wasbeurt van deze roll-over enorm goed is. Ik was voorheen niet bekend met het ShieldTecs en ShineTecs programma. Nu ik het in de praktijk heb gezien, ben ik nog meer onder de indruk van de kwaliteit ervan. Auto’s komen er glanzend uit. Klanten komen na een wasbeurt zelfs terug om te vertellen hoe tevreden ze zijn met het eindresultaat.”

Kritisch

Volgens Van Beek zijn zijn klanten zeer kritisch: “In een dorp hebben mensen bepaalde verwachtingen. Ze willen goede producten en diensten voor een gunstige prijs. Als je daar niet aan kunt voldoen, zingt dat al snel het hele dorp door. Daarom heb ik voor een roll-over gekozen gekozen met een zeer goede waskwaliteit. Voor een net bedrag kun je een voertuig laten wassen met de beste wasproducten. In Sint-Michielsgestel ben ik de enige ondernemer met een roll-over, maar in omringende steden als Vught en Den Bosch heb je met grote carwash-ketens te maken. Er is concurrentie, maar met deze installatie durf ik de strijd gerust aan.”

Verkoper Adriaan Nuijten van WashTec en Fred van Beek staan bij de nieuwe roll-over.

Met de komst van de roll-over is er het een en ander veranderd binnen de bedrijfsvoering van Van Beek. “Ik merk dat mensen die van de wasboxen gebruik maken, nieuwsgierig worden naar de waskwaliteit van de roll-over. ‘Zou het wat zijn?’ hoor je dan. Steeds vaker zie ik een verschuiving plaatsvinden en maken mensen de overstap naar het machinaal wassen.”

Happy deals

De ondernemer profiteert van de mond-tot-mondreclame in het dorp. “Ik ben geen voorstander van flyers en advertenties in regionale kranten. Social media is mijn manier van bekendheid vergaren. Van maandag tot en met vrijdag profiteren klanten van de happy deals. In de morgen en avond krijgen klanten van half negen tot tien uur twintig procent korting op alle wasprogramma’s. Op zaterdag loopt er een parttimer rond die gratis een voorwas verzorgt. Ik werk alleen, maar in het weekend schakel ik de hulp in van een parttimer. Naar mijn idee zijn de carwash en het tankstation onlosmakelijk met elkaar verbonden. ik denk dat deze onderdelen elkaar versterken. Na het tanken is het toch fijn om je auto door de roll-over te halen en weer fris je reis te vervolgen?”

Van Beek is een echte solist. Hij staat bijna 25 jaar aan het roer van Carwash Ruwenberg en een tankstation onder de vlag van TinQ. Dat doet hij vrijwel alleen hoewel zijn vrouw hem bijstaat. Daarnaast is hij eigenaar van FVB-Music, een muziekwinkel waar mensen custom made accordeons kunnen bestellen. Deze accordeons worden in eigen beheer gemaakt in Italië onder zijn eigen merknaam Fredini. “Ik heb het woord ‘ini’ achter mijn naam geplakt om een Italiaans tintje te creëren”, vertelt Van Beek met een lach. “Het gaat hier om maatwerk, omdat elk instrument op wens van de klant wordt gebouwd. Daarnaast verkoop ik ook digitale accordeons van het merk Roland. In de showroom bij het tankstation zijn deze instrumenten op afspraak te zien.”

Mooi feestje

Muziek speelt een belangrijke rol in het leven van Van Beek en in zijn bedrijf. “Als prijsvraag verloot ik af en toe een akoestische gitaar onder mijn klanten. Ook in de wasgelegenheid kunnen bezoekers muziek verwachten. Ik heb een audio technische achtergrond en heb de installatie zelf aangesloten en ingericht. Naast geluid speelt ook licht een grote rol in de roll-over hal. In september bestaat mijn carwash 25 jaar en wil ik de roll-over officieel openen en er een mooi feestje van maken”, besluit Van Beek.

Auteur: Frank van de Ven

Frank van de Ven is journalist voor vakblad CarwashPro. Daarnaast schrijft hij regelmatig voor vakblad TankPro over tankstations.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.