Dit is de reden waarom HB Truckwash het servicepakket uitbreidt

HB Truckwash gaat het dienstenaanbod uitbreiden, maar weet nog niet in welke vorm. Dat er interesse is in een uitbreiding van het dienstenaanbod, bleek wel uit de goed bezochte testdag waarop verschillende disciplines werden gepresenteerd. Zo denkt mede-eigenaar Jeffrey Broere erover na om naast het wassen van trucks ook services als polijsten en waxen aan te bieden. Behalve een uitbreiding van het dienstenpakket, denkt hij ook na over hoe hij zijn klanten nog meer bij zijn bedrijf kan betrekken.

Hoe kijk je terug op de testdag?

“Deze dag is een groot succes geworden. Het was woensdag 17 juni erg druk en er werd continue gewaxt door het team. We weten nu in elk geval dat er vraag is naar extra diensten zoals volledige cabine reiniging, vlekverwijdering en polijsten. Ook voor kleine reparaties is voldoende vraag. Nu we weten dat onze klanten hier behoefte aan hebben, denken we na hoe we deze service moeten aanbieden. Wat voor bedrag we hiervoor moeten vragen, moeten we nog uitzoeken. Misschien gaan we deze diensten in bundelvorm verkopen. Dat je bij een wasbeurt ook een handwax of ruitreparatie kunt kiezen bijvoorbeeld. Een volledige reiniging van de cabine inclusief de gordijnen is ook een service die we overwegen aan te bieden.”

Richt je je alleen op trucks?

“Nee. Naast trucks komen ook pick-ups en bestelbussen naar ons toe voor een wasbeurt. Deze voertuigen kunnen vaak niet door de reguliere wasstraat en besluiten daarom naar HB Truckwash af te reizen.

Waar ben je momenteel mee bezig?

“We richten ons op de uitbreiding van ons softwaresysteem. Het plan is om van QR-codes gebruik te maken. Aan deze codes kunnen we bijvoorbeeld wasabonnementen koppelen. Ook wordt het gemakkelijker voor onze klanten om online aankopen te doen. Zo kan een wasbeurt gekocht worden, waarna men een QR-code ontvangt waarmee deze wassingen verzilverd kan worden. Dat is veel gemakkelijker voor een ondernemer om aan zijn personeel uit te delen. Voorheen werden losse e-mails verstuurd. De verwerking daarvan nam meer tijd in beslag. Over anderhalve maand gaat dit systeem live.”

Heeft de coronacrisis impact gehad op de bedrijfsvoering?

“Tot nu toe hebben we nog niet veel van de coronacrisis gemerkt. Uiteraard hebben we de richtlijnen van het RIVM nauwlettend opgevolgd en houden we anderhalve meter afstand. Qua drukte hebben we niet te klagen gehad. Misschien dat we op een later tijdstip meer merken van de gevolgen van het virus, maar vooralsnog valt het mee.”

Wat zijn je toekomstplannen?

“We zijn bezig met een speciale actie voor onze vaste klanten. Onze doelgroep is heel trots op hun voertuigen. Elke maand maken we een kartonnen bouwmodel van een van deze trucks. Klanten kunnen zelf een schaalmodel van deze voertuigen uitprinten en in elkaar vouwen. In een speciaal voor deze actie opgezette kast presenteren we alle modellen. Maandelijks komt er een nieuwe bij en zo ontstaat langzaamaan een soort museum waarin alle trucks van onze vaste klanten in het klein te zien zijn. Van elk model leggen we een aantal bouwplaten op de balie. Dit is een soort bedankje voor onze klanten.”

Een bouwplaat van afzonderlijke trucks maken klinkt als maatwerk.

“Dat is het ook en er gaat ook veel tijd inzitten. We willen onze klanten laten weten dat zij heel belangrijk voor ons zijn. Met dit soort acties zien zij dat we echt in hen geïnteresseerd zijn en hun klandizie enorm waarderen. Door bijvoorbeeld abonnementsvormen te introduceren, kun je je klanten ook van dienst zijn. Je biedt hen voordeel aan. Ik ben groot voorstander van abonnementen, mits je het op een goede manier presenteert. De manier waarop veel sportschool-abonnementen zijn opgebouwd, bevalt mij niet zo. Klanten dIe geen gebruik maken van extra’s zullen het hier niet mee eens zijn. Naar mijn idee ben je het als uitgever van abonnementen verplicht om voordeel te bieden. Het moet hoe dan ook zin hebben om je als klant aan een bedrijf te binden. Door combipakketten aan te bieden met verschillende diensten voor een aantrekkelijke prijs, kun je je klanten helpen. We zoeken ook de samenwerking op met andere partijen om meerdere diensten aan te kunnen bieden. Polijsten en interieurreiniging bijvoorbeeld.”

Zijn er plannen om uit te breiden?

“Het is ons plan om later meerdere vestigingen te openen. Voordat we dat gaan doen, moet ons concept echt goed staan. Dat gaat al heel goed en in de nabije toekomst willen we zeker uitbreiden.”


Auteur: Frank van de Ven

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Dit is de reden waarom HB Truckwash het servicepakket uitbreidt | CarwashPro

Dit is de reden waarom HB Truckwash het servicepakket uitbreidt

HB Truckwash gaat het dienstenaanbod uitbreiden, maar weet nog niet in welke vorm. Dat er interesse is in een uitbreiding van het dienstenaanbod, bleek wel uit de goed bezochte testdag waarop verschillende disciplines werden gepresenteerd. Zo denkt mede-eigenaar Jeffrey Broere erover na om naast het wassen van trucks ook services als polijsten en waxen aan te bieden. Behalve een uitbreiding van het dienstenpakket, denkt hij ook na over hoe hij zijn klanten nog meer bij zijn bedrijf kan betrekken.

Hoe kijk je terug op de testdag?

“Deze dag is een groot succes geworden. Het was woensdag 17 juni erg druk en er werd continue gewaxt door het team. We weten nu in elk geval dat er vraag is naar extra diensten zoals volledige cabine reiniging, vlekverwijdering en polijsten. Ook voor kleine reparaties is voldoende vraag. Nu we weten dat onze klanten hier behoefte aan hebben, denken we na hoe we deze service moeten aanbieden. Wat voor bedrag we hiervoor moeten vragen, moeten we nog uitzoeken. Misschien gaan we deze diensten in bundelvorm verkopen. Dat je bij een wasbeurt ook een handwax of ruitreparatie kunt kiezen bijvoorbeeld. Een volledige reiniging van de cabine inclusief de gordijnen is ook een service die we overwegen aan te bieden.”

Richt je je alleen op trucks?

“Nee. Naast trucks komen ook pick-ups en bestelbussen naar ons toe voor een wasbeurt. Deze voertuigen kunnen vaak niet door de reguliere wasstraat en besluiten daarom naar HB Truckwash af te reizen.

Waar ben je momenteel mee bezig?

“We richten ons op de uitbreiding van ons softwaresysteem. Het plan is om van QR-codes gebruik te maken. Aan deze codes kunnen we bijvoorbeeld wasabonnementen koppelen. Ook wordt het gemakkelijker voor onze klanten om online aankopen te doen. Zo kan een wasbeurt gekocht worden, waarna men een QR-code ontvangt waarmee deze wassingen verzilverd kan worden. Dat is veel gemakkelijker voor een ondernemer om aan zijn personeel uit te delen. Voorheen werden losse e-mails verstuurd. De verwerking daarvan nam meer tijd in beslag. Over anderhalve maand gaat dit systeem live.”

Heeft de coronacrisis impact gehad op de bedrijfsvoering?

“Tot nu toe hebben we nog niet veel van de coronacrisis gemerkt. Uiteraard hebben we de richtlijnen van het RIVM nauwlettend opgevolgd en houden we anderhalve meter afstand. Qua drukte hebben we niet te klagen gehad. Misschien dat we op een later tijdstip meer merken van de gevolgen van het virus, maar vooralsnog valt het mee.”

Wat zijn je toekomstplannen?

“We zijn bezig met een speciale actie voor onze vaste klanten. Onze doelgroep is heel trots op hun voertuigen. Elke maand maken we een kartonnen bouwmodel van een van deze trucks. Klanten kunnen zelf een schaalmodel van deze voertuigen uitprinten en in elkaar vouwen. In een speciaal voor deze actie opgezette kast presenteren we alle modellen. Maandelijks komt er een nieuwe bij en zo ontstaat langzaamaan een soort museum waarin alle trucks van onze vaste klanten in het klein te zien zijn. Van elk model leggen we een aantal bouwplaten op de balie. Dit is een soort bedankje voor onze klanten.”

Een bouwplaat van afzonderlijke trucks maken klinkt als maatwerk.

“Dat is het ook en er gaat ook veel tijd inzitten. We willen onze klanten laten weten dat zij heel belangrijk voor ons zijn. Met dit soort acties zien zij dat we echt in hen geïnteresseerd zijn en hun klandizie enorm waarderen. Door bijvoorbeeld abonnementsvormen te introduceren, kun je je klanten ook van dienst zijn. Je biedt hen voordeel aan. Ik ben groot voorstander van abonnementen, mits je het op een goede manier presenteert. De manier waarop veel sportschool-abonnementen zijn opgebouwd, bevalt mij niet zo. Klanten dIe geen gebruik maken van extra’s zullen het hier niet mee eens zijn. Naar mijn idee ben je het als uitgever van abonnementen verplicht om voordeel te bieden. Het moet hoe dan ook zin hebben om je als klant aan een bedrijf te binden. Door combipakketten aan te bieden met verschillende diensten voor een aantrekkelijke prijs, kun je je klanten helpen. We zoeken ook de samenwerking op met andere partijen om meerdere diensten aan te kunnen bieden. Polijsten en interieurreiniging bijvoorbeeld.”

Zijn er plannen om uit te breiden?

“Het is ons plan om later meerdere vestigingen te openen. Voordat we dat gaan doen, moet ons concept echt goed staan. Dat gaat al heel goed en in de nabije toekomst willen we zeker uitbreiden.”


Auteur: Frank van de Ven

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.