‘Kritiek leveren is gemakkelijker dan complimenteren’

WashArena Nahetal was aan een renovatie toe en liet de vloer vervangen. Ook paste de wasgelegenheid in het Duitse Bad Kreuznach enkele veranderingen in de wasstraat toe. Dankzij de renovatie is de vloer gemakkelijker schoon te houden en heeft het pand een nieuwe uitstraling gekregen. Eigenaar Benjamin Gozdowski blikt terug op de werkzaamheden: “Bezoekers geven eigenlijk geen directe feedback aan ons.”

WashArena Nahetal schakelde het team van Mesa Coatings in om de ondergrond aan te pakken. Er werd gebruikgemaakt van het Mesa Fast Heavy Duty systeem met antislip uitvoering.

Wat voor renovatiewerkzaamheden zijn uitgevoerd in de carwash?

“Na tien jaarlijkse onderhouds- en reparatiewerkzaamheden werd het tijd voor een nieuwe look. We hebben ook een aantal kleinere renovatiewerkzaamheden uitgevoerd. Naast de vloer werden ook de wanden van de wasgelegenheid aangepakt. De tijd was echt rijp voor een vernieuwde versie van WaschArena Nahetal met nieuwe onderdelen. Daarom hebben we ervoor gekozen om een derde, nieuwe high-pressure power unit te plaatsen. Tevens hebben we de buitenkant opgeknapt en XXL banners geïnstalleerd.”

Is er ook een roll-over geplaatst?

“Nee. Er is geen nieuwe roll-over geplaatst. Het enige dat is veranderd, is dat er onderdelen en secties van de tunnel zijn opgeknapt.”

Hoe zijn jullie bij Mesa Coatings terechtgekomen?

“We zijn eigenlijk per toeval bij Mesa Coatings terechtgekomen. Deze partij werd ons aangeraden door Dico. Onze wasinstallaties zijn van dat merk en onze leverancier hoorde dat we een nieuwe vloer zochten en brachten ons in contact met Mesa Coatings.”

Hoe kijken jullie terug op de werkzaamheden?

“We zijn zeer tevreden. De werknemers van Mesa Coatings arriveerden stipt op de afgesproken tijd, werkten hard en nauwkeurig en het team was zeer professioneel. Het eindresultaat is geweldig te noemen. Er zijn veel van dit soort bedrijven actief in Duitsland, maar Mesa Coatings viel ons in positieve zin op door hun vlotte werkwijze en klantvriendelijkheid.”

Hoe reageren klanten op de veranderingen?

“Wij zijn heel tevreden met het geleverde werk en de zaak ziet er als nieuw uit. Klanten zullen de veranderingen ook zijn opgevallen, maar in onze ervaring merken we weinig van hun reacties. Bezoekers geven eigenlijk geen directe feedback aan ons. Als iets niet gedaan is, krijg je het dan wel weer direct te horen. Kritiek leveren is immers gemakkelijker dan complimenteren. Van de andere kant merken we dat mensen ons online wel complimenteren en goede recensies geven op internet. Op onze Google-pagina ontvingen we laatst veel vijf-sterren waarderingen. Opmerkelijk was dat in die reviews eigenlijk niet eens over de renovatie gesproken werd. Het geeft echter wel aan dat bezoekers wel degelijk reageren op veranderingen.”

Er is gekozen voor blauw als voornaamste vloerkleur. Waarom is dat?

“Onze twee hoofdkleuren zijn blauw en geel. Het was voor ons niet meer dan logisch om voor blauw te kiezen. Daarnaast is een blauwe vloer gemakkelijker schoon te houden dan een gele. Dat was ook doorslaggevend voor onze keus.”

Auteur: Frank van de Ven

Frank van de Ven is journalist voor vakblad CarwashPro. Daarnaast schrijft hij regelmatig voor vakblad TankPro over tankstations.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.