Octrooi voor techniek van Superoperator in de Verenigde Staten

Superoperator heeft een Amerikaans octrooi gekregen voor hun systeem waarmee alle onderdelen van een carwash kunnen worden bestuurd, ofwel: een mobiele wasapp. In Europa is de techniek al langer gepatenteerd, het octrooi werd in Finland al in 2019 rechtsgeldig. 

“Slechts zeer weinig buitenlandse bedrijven zijn erin geslaagd een octrooi voor hun product in de Verenigde Staten te krijgen, en daarom is dit een zeer belangrijke stap voor ons in het digitaliseren van de carwashindustrie”, zegt directeur Erkki Aminoff van het Finse technologiebedrijf en dienstverlener Superoperator. Het octrooi zorgt voor een belangrijk concurrentievoordeel op de internationale markt.

Momenteel is er wereldwijd veel vraag naar de techniek van Superoperator. Het serviceplatform wordt gebruikt in Finland, Zweden, Noorwegen, Duitsland, Tsjechië, de VS en Australië.

Mobiele app

De technologie is bedoeld om de autowasstraat te digitaliseren. Via een mobiele app kunnen bestuurders hun auto selecteren, betalen en wassen zonder uit de auto te hoeven stappen. Zeker in deze tijd van corona handig, redeneert het Finse bedrijf. Het systeem maakt de start en betaling van een autowasprogramma mogelijk en regelt ook verschillende andere diensten rondom een carwash, zoals automaten, stofzuigers en jetwassers. Bovendien bevat de app een kalenderfunctie die kan worden gebruikt om een ​​afspraak te maken voor bijvoorbeeld een interieurreiniging, bandenwissel of zelfs een proefrit, om er maar een paar te noemen.

Superoperator geeft hun gepatenteerde technologie in licentie aan verschillende operators voor wie ze een op maat gemaakt netwerk van digitale auto-gerelateerde diensten bouwen. Daarnaast is een van de servicemodellen het eigen virtuele netwerk van Superoperator dat merkonafhankelijk opereert.

Over Superoperator

Superoperator is een wereldwijd opererend technologiebedrijf en dienstverlener die autowasbeheerders helpt groeien door middel van digitalisering. De techniek van Superoperator omvat alles wat nodig is om van elke autowasstraat een moderne, digitaal werkende faciliteit te maken. Klanten zijn onder andere Axel Springer / Clever Waschen (Duitsland), Tommy’s Express (de Verenigde Staten), Juhlapesu (Finland), St1 / Dirt en Tvätta (Zweden), Unipetrol / Benzina en MOL (Tsjechië) en EezyWash (Australië).

Lees ook: 

Auteur: Rieneke Kok

Rieneke Kok is de vaste redacteur voor CarwashPro. Ze schrijft daarnaast regelmatig voor andere titels van ProMedia.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.