Mercedes

De verhuisplannen van DICO Nederland

DICO Nederland kijkt terug op een succesvol jaar, maar is inmiddels weer met een frisse blik vooruit aan het kijken. De agenda van het bedrijf uit Beuningen is weer aardig gevuld en er staan een paar interessante zaken op de planning. Mede-eigenaar Jeroen Visser geeft alvast een sneak peak.

DICO Carwash BV bestaat circa twee jaar en is gevestigd in het Gelderse Beuningen. Niet lang meer als het aan Visser en zijn compagnon Theo Heikamp ligt: “Begin 2019 starten we met ons eigen project en bouwen we een eigen wasstraat. Dat doen we op de grens van Rotterdam / Capelle aan de IJssel waar we deze wasstraat ook als eigen showroom inrichten. Consumenten kunnen hier gebruik van maken, terwijl potentiële klanten tegelijkertijd een goede indruk van ons dienstenaanbod krijgen. Het te bouwen pand wordt megagroot en gaat circa 4.000 m2 beslaan. We plaatsen er twee wasstraten naast elkaar en zorgen voor een lange interieurbaan en stofzuigerplekken.”

Op de nieuwe locatie wordt ook het nieuwe kantoor geplaatst. “Dat wordt onze nieuwe ontmoetingsplek. Nu bezoeken we onze klanten als we een afspraak hebben, maar volgend jaar kunnen we zelf bezoek ontvangen. In ons onderkomen kunnen we direct laten zien wat we kunnen bieden en waar DICO voor staat. Eind volgend jaar moet het nieuwe hoofdkwartier een feit zijn”, stelt Visser. In de loop van 2019 geeft DICO meer informatie over de locatie en het verloop van de bouwwerkzaamheden.

Hogedruk boog

Ook in het begin van 2019 laat DICO Nederland van zich horen. In het moederbedrijf in Duitsland wordt inmiddels hard gewerkt aan het testen van een nieuw product: “In januari pakken we uit met de introductie van een nieuwe hogedruk boog. Het prototype in Duitsland wordt uitgebreid getest en is volop aan het proefdraaien. De resultaten zijn zeer positief en in januari is deze boog klaar voor gebruik.”

Het prototype van het bewegende spuit manifold op de hogedruk boog. Deze zit midden boven de auto en er zitten er nog twee die elke zijkant van de auto afspuiten. Het apparaat is in RVS uitgevoerd.


“De nieuwe hogedruk boog is volledig elektrisch aangedreven en maakt meer vloeiende bewegingen dan de modellen die pneumatisch aangestuurd worden. Deze hogedruk boog is voorzien van manifolds met lange hoge druk nozzles die horizontaal zijn geplaatst. Deze verdeelstukken kunnen kantelen en zijn voorzien van meerdere nozzles. Negen stuks, waardoor er nog grondiger gereinigd kan worden. Het raakoppervlak is daardoor veel groter en overlappend”, besluit Visser.

Lees ook:

Auteur: Frank van de Ven

Frank van de Ven is journalist voor vakblad CarwashPro. Daarnaast schrijft hij regelmatig voor vakblad TankPro over tankstations.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.