PURIS Experience Center en CarPro Helmond slaan handen ineen

Sinds oktober heeft de vestiging van CarPro Helmond inpandig een PURIS Experience Center. In dit Experience Center dat door het in Schijndel gevestigde bedrijf PURIS Europe wordt gerund, wordt niet alleen carcleaning uitgevoerd, maar kunnen ook krassen verwijderd worden. Tevens kan uitgedeukt worden zonder te spuiten en worden hoogwaardige, nieuwe producten gebruikt.

CarPro Carwash was op zoek naar mogelijkheden om hun service verder uit te bouwen. Het idee ontstond om een ‘shop-in-shop’ concept op te zetten. Office manager van CarPro Carwash, Esther van Kemenade nam contact op met Arnold van Boxmeer, directeur van PURIS Europe: “Zo ontstond een nieuw concept, een mooie samenwerking in de vorm van het PURIS Experience Center. “Onze specialisatie is namelijk het wassen van auto’s. Carcleaning is weer een ander vak. Zo werd Marcel Seuren erbij betrokken.”

Deze extra dienstverlening binnen de carwash wordt door Seuren zelf geëxploiteerd binnen CarPro Helmond dat gelegen is aan de Europaweg 152 te Helmond. Hij is de zelfstandig ondernemer die het experience Center runt. Seuren is al jarenlang actief in de autopoets branche. Zo was hij onder andere als docent actief bij AP Autopoets Opleidingen en bij PURIS Europe.

Exclusiviteit

“In oktober 2018 ben ik met deze onderneming begonnen en nu, drie maanden later, heb ik al een extra kracht nodig”, vertelt Seuren trots. Momenteel bestaat zijn clientèle voornamelijk uit vaste klanten van garagebedrijven. “Particulieren weten me steeds meer te vinden, maar zij moeten deze service nog ontdekken. Voor de opstart ben ik zeer tevreden.”

Marcel Seuren is verantwoordelijk voor het PURIS Experience Center in CarPro Helmond

PURIS is een Amerikaans merk dat staat voor exclusiviteit en glas- en qwastcoatings aanbiedt. “Naast de carcleaning heb ik mezelf vooral gespecialiseerd in het uitvoeren van kleine reparaties, klein schadeherstel SSR Nederland. Ik ben perfectionistisch ingesteld en zet de puntjes op de i. Het gaat mij erom dat mensen tevreden zijn over het verrichte werk en terugkomen. Daar neem ik dan ook uitgebreid de tijd voor”, verduidelijkt Seuren.

Klantwens voorop

“De visie van PURIS dat kwaliteit en klantvriendelijkheid voorop staat, delen wij ”, vertelt Van Kemenade. “Het is een goede match. Ik merk dat mensen steeds vaker naar de carwash gaan. Men is zuiniger op hun auto. Ook schadeherstel wordt steeds belangrijker gevonden. Nu PURIS Europe zich bij ons heeft aangesloten, kunnen we een totaalpakket bieden. Samen sta je tenslotte sterker.”

Momenteel werkt Seuren alleen, maar wegens de stijgende vraag moet daar snel verandering in komen. “Ik wil een nieuwe krachten aannemen. Waarschijnlijk iemand met een achterstand op de arbeidsmarkt. Ik vind het dankbaar om mensen te inspireren en vooruit te helpen. Mijn ervaring als opleider kan ik dan inzetten. Ik wil hen een kans geven. Daarnaast zoek ik iemand die goed is in bepaalde handelingen en graag met auto’s werkt. Passie voor auto’s is voor carcleaning natuurlijk een must”, besluit Seuren.

Auteur: Frank van de Ven

Frank van de Ven is journalist voor vakblad CarwashPro. Daarnaast schrijft hij regelmatig voor vakblad TankPro over tankstations.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.