Samenwerking BOVAG en Van der Velden voor slibafvoer

Sinds september 2016 is een raamovereenkomst tussen brancheorganisatie BOVAG en Van der Velden Rioleringsbeheer van kracht. In dit contract is opgenomen dat het rioolbeheer en het onderhoud van olie-afscheiders en pompinstallaties door dit rioleringsbedrijf worden verzorgd. BOVAG-leden profiteren van een vaste prijs per ton voor ingenomen olie, water en slib en een vaste prijs per storing inclusief avond- en weekendmeldingen voor rioolstoringen. Het van oorsprong Tilburgse familiebedrijf heeft een landelijke dekking en circa 500 medewerkers in dienst.

De samenwerking tussen Van der Velden en de BOVAG is bedoeld voor allerlei soorten wasgelegenheden. “Dus niet alleen voor grote carwashketens, maar ook voor roll-overs, truckwashes en wasstraten. Het afvoeren van slib bij tankstations en carwashes behoort tot onze core business. De raamovereenkomst kwam mede tot stand dankzij de contacten van eigenaar Frank Vekemans van Washin7. Die wasgelegenheid was al klant van ons en Vrekemans was BOVAG-bestuurslid. Ik heb het vermoeden dat dankzij zijn inzet deze samenwerking tussen Van der Velden en de branchevereniging uiteindelijk tot stand is gekomen. Hij gaf het laatste zetje, zeg maar”, verduidelijkt Commercieel Manager Inzameling & Verwerking Menno van den Bosch van Van der Velden rioleringsbeheer.

Operationeel manager Stefan Felix van Washin7 Eindhoven werkt al jaren met Van der Velden Rioleringsbeheer. Naar volle tevredenheid, want ook voor de totstandkoming van de raamovereenkomst schakelde hij al de hulp van de onderneming in: “Inmiddels werk ik al acht jaar samen met Van der Velden. Ze nemen niet alleen het slib mee, maar controleren ook de leidingsystemen en spuiten de kettingbaan helemaal schoon. Het is wat mij betreft de meest betrouwbare partij op het gebied van slibafvoer en rioolbeheer. Ze doen wat ze beloven en hebben aan al mijn verwachtingen voldaan.”

Eisenpakket

Het rioleringsbedrijf doet Washin7 Eindhoven gemiddeld twee à drie keer per jaar aan. Door deze frequentie blijft de wasstraat schoon en kan het slib vrij eenvoudig afgevoerd worden.  “Hoe vaker je het slib weghaalt, des te beter de waterkwaliteit. Het is voor ons zaak om het water zo zuiver mogelijk te houden, zodat het hergebruikt kan worden. Dat is goed voor het milieu en we willen uiteraard aan de wetgeving voldoen”, stelt Felix.

Van der Velden Rioleringsbeheer neemt niet alleen het slib mee bij Washin7 Eindhoven, maar controleert ook de leidingsystemen en spuit de kettingbaan helemaal schoon.


Washin7 heeft zijn zaakjes op orde, maar dat kan niet elke wasgelegenheid zeggen stelt Van den Bosch: “Er wordt goed schoongemaakt en de slibafvoer wordt goed bijgehouden. Grotere wasgelegenheden moeten aan strenge wetgeving voldoen. Hoe groter je wasgelegenheid en het volume wassingen hoe meer handhavers er over je schouder meekijken. Een grote wasstraat spreekt nu eenmaal meer tot de verbeelding dan een bedrijfje met een roll-over.” Van der Velden rioleringsbeheer heeft eigen verwerkingsinstallaties waar fracties olie, water en slib uit elkaar worden gehaald. Deze elementen worden vervolgens zo duurzaam mogelijk hergebruikt. Zand en slib worden thermisch gereinigd, terwijl het water zodanig gezuiverd wordt dat het voor lozing geschikt is.

Storingsdienst

BOVAG-leden kunnen ten alle tijden de hulp van het rioleringsbedrijf inschakelen. “We hebben een storingsdienst paraat staan die 24 uur per dag en 7 dagen per week beschikbaar is. Het doel is om bezoekers en bedrijfseigenaren zo min mogelijk te storen met onze werkzaamheden. Tijdens spitsuur komen we niet, omdat we weten hoe belangrijk dat is voor de omzet van carwasheigenaren. Het is voor grote carwashes erg belangrijk dat je op het juiste tijdstip komt. Dat begrijpen wij uiteraard erg goed en daarom zorgen we er in zulke gevallen voor dat we er voor openingstijden zijn. We passen onze planning op hun wensen aan”, verduidelijkt Van den Bosch.

Voor veel wasgelegenheden zijn de slibafvoer en waterrecycling grote kostenposten. “Het is een noodzakelijk kwaad, maar het is zo ontzettend belangrijk want zonder goede afvoer ben je verder van huis. Als ondernemer zit je niet op downtime te wachten”, zegt Van den Bosch. “Dat is dodelijk. Door tijdig onderhoud kun je de afvalstroom minimaliseren. Het is belangrijk dat ondernemers weten wat ze kunnen doen om zo slim en duurzaam mogelijk te werken. Daarin kunnen we een adviserende rol aannemen. Zowel grotere vestigingen als kleine wasgelegenheden kunnen we helpen om de afvalstromen zo efficiënt mogelijk in te richten. We bieden daarom kosteloos advies. Daarmee kunnen ondernemers onderaan de streep veel ellende besparen. Bij het ontwerp en de aanleg van een wasgelegenheid kunnen we kijken op welke manier slib het beste afgevoerd kan worden en welk onderhoudscontract daarvoor het meest geschikt is.”

Lees ook:

Auteur: Frank van de Ven

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Samenwerking BOVAG en Van der Velden voor slibafvoer | CarwashPro

Samenwerking BOVAG en Van der Velden voor slibafvoer

Sinds september 2016 is een raamovereenkomst tussen brancheorganisatie BOVAG en Van der Velden Rioleringsbeheer van kracht. In dit contract is opgenomen dat het rioolbeheer en het onderhoud van olie-afscheiders en pompinstallaties door dit rioleringsbedrijf worden verzorgd. BOVAG-leden profiteren van een vaste prijs per ton voor ingenomen olie, water en slib en een vaste prijs per storing inclusief avond- en weekendmeldingen voor rioolstoringen. Het van oorsprong Tilburgse familiebedrijf heeft een landelijke dekking en circa 500 medewerkers in dienst.

De samenwerking tussen Van der Velden en de BOVAG is bedoeld voor allerlei soorten wasgelegenheden. “Dus niet alleen voor grote carwashketens, maar ook voor roll-overs, truckwashes en wasstraten. Het afvoeren van slib bij tankstations en carwashes behoort tot onze core business. De raamovereenkomst kwam mede tot stand dankzij de contacten van eigenaar Frank Vekemans van Washin7. Die wasgelegenheid was al klant van ons en Vrekemans was BOVAG-bestuurslid. Ik heb het vermoeden dat dankzij zijn inzet deze samenwerking tussen Van der Velden en de branchevereniging uiteindelijk tot stand is gekomen. Hij gaf het laatste zetje, zeg maar”, verduidelijkt Commercieel Manager Inzameling & Verwerking Menno van den Bosch van Van der Velden rioleringsbeheer.

Operationeel manager Stefan Felix van Washin7 Eindhoven werkt al jaren met Van der Velden Rioleringsbeheer. Naar volle tevredenheid, want ook voor de totstandkoming van de raamovereenkomst schakelde hij al de hulp van de onderneming in: “Inmiddels werk ik al acht jaar samen met Van der Velden. Ze nemen niet alleen het slib mee, maar controleren ook de leidingsystemen en spuiten de kettingbaan helemaal schoon. Het is wat mij betreft de meest betrouwbare partij op het gebied van slibafvoer en rioolbeheer. Ze doen wat ze beloven en hebben aan al mijn verwachtingen voldaan.”

Eisenpakket

Het rioleringsbedrijf doet Washin7 Eindhoven gemiddeld twee à drie keer per jaar aan. Door deze frequentie blijft de wasstraat schoon en kan het slib vrij eenvoudig afgevoerd worden.  “Hoe vaker je het slib weghaalt, des te beter de waterkwaliteit. Het is voor ons zaak om het water zo zuiver mogelijk te houden, zodat het hergebruikt kan worden. Dat is goed voor het milieu en we willen uiteraard aan de wetgeving voldoen”, stelt Felix.

Van der Velden Rioleringsbeheer neemt niet alleen het slib mee bij Washin7 Eindhoven, maar controleert ook de leidingsystemen en spuit de kettingbaan helemaal schoon.


Washin7 heeft zijn zaakjes op orde, maar dat kan niet elke wasgelegenheid zeggen stelt Van den Bosch: “Er wordt goed schoongemaakt en de slibafvoer wordt goed bijgehouden. Grotere wasgelegenheden moeten aan strenge wetgeving voldoen. Hoe groter je wasgelegenheid en het volume wassingen hoe meer handhavers er over je schouder meekijken. Een grote wasstraat spreekt nu eenmaal meer tot de verbeelding dan een bedrijfje met een roll-over.” Van der Velden rioleringsbeheer heeft eigen verwerkingsinstallaties waar fracties olie, water en slib uit elkaar worden gehaald. Deze elementen worden vervolgens zo duurzaam mogelijk hergebruikt. Zand en slib worden thermisch gereinigd, terwijl het water zodanig gezuiverd wordt dat het voor lozing geschikt is.

Storingsdienst

BOVAG-leden kunnen ten alle tijden de hulp van het rioleringsbedrijf inschakelen. “We hebben een storingsdienst paraat staan die 24 uur per dag en 7 dagen per week beschikbaar is. Het doel is om bezoekers en bedrijfseigenaren zo min mogelijk te storen met onze werkzaamheden. Tijdens spitsuur komen we niet, omdat we weten hoe belangrijk dat is voor de omzet van carwasheigenaren. Het is voor grote carwashes erg belangrijk dat je op het juiste tijdstip komt. Dat begrijpen wij uiteraard erg goed en daarom zorgen we er in zulke gevallen voor dat we er voor openingstijden zijn. We passen onze planning op hun wensen aan”, verduidelijkt Van den Bosch.

Voor veel wasgelegenheden zijn de slibafvoer en waterrecycling grote kostenposten. “Het is een noodzakelijk kwaad, maar het is zo ontzettend belangrijk want zonder goede afvoer ben je verder van huis. Als ondernemer zit je niet op downtime te wachten”, zegt Van den Bosch. “Dat is dodelijk. Door tijdig onderhoud kun je de afvalstroom minimaliseren. Het is belangrijk dat ondernemers weten wat ze kunnen doen om zo slim en duurzaam mogelijk te werken. Daarin kunnen we een adviserende rol aannemen. Zowel grotere vestigingen als kleine wasgelegenheden kunnen we helpen om de afvalstromen zo efficiënt mogelijk in te richten. We bieden daarom kosteloos advies. Daarmee kunnen ondernemers onderaan de streep veel ellende besparen. Bij het ontwerp en de aanleg van een wasgelegenheid kunnen we kijken op welke manier slib het beste afgevoerd kan worden en welk onderhoudscontract daarvoor het meest geschikt is.”

Lees ook:

Auteur: Frank van de Ven

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.