Loogman Carwash Heerhugowaard moet ‘waspaleis’ worden

Loogman Carwash breidt uit en gaat een vestiging in Heerhugowaard openen. Dit achtste filiaal opent naar verwachting eind dit jaar de deuren. Momenteel worden de voorbereidingen getroffen om dit voormalige caravanbedrijf om te toveren tot een carwash. Hoofd marketing Justin Huijmans en ruimtelijk vormgever Melissa Rijnbeek vertellen meer over de toekomstplannen en vormgeving van Loogman Carwash Heerhugowaard.

De organisatie zit nu in de fase waarin alles uitgetekend is en de vergunningen aangevraagd zijn. Toen de directeur van de Loogman Groep zag dat het pand aan de Pascalstraat 12 leeg stond, twijfelde hij geen moment en besloot hij het te kopen. “Ger Loogman houdt van strakke designs en gebouwen met een bijzondere vormgeving. Om deze locatie in Heerhugowaard kun je gewoonweg niet heen”, stelt Huijmans. “Het pand heeft grandeur en is voorzien van veel glas waardoor het een open uitstraling heeft. Het feit dat dit gebouw op een bedrijventerrein naast een drukke weg staat, is ook niet onbelangrijk.”

Voordat men tot aankoop overging, werd een marktonderzoek uitgevoerd om de kansen en levensvatbaarheid van deze locatie te verkennen. “De vraag was of er ruimte was voor nog een wasgelegenheid in Heerhugowaard. Er is namelijk behoorlijk wat concurrentie in de nabije omgeving. Er zijn hier veel roll-overs en kleinere wasgelegenheden. Een grote carwash zoals wij plaatsen, was er eigenlijk niet dus we zien zeker kansen”, stelt Huijmans.

Representatief

De bovenverdieping van het twee verdiepingen tellende pand wordt verhuurd. De vestiging in Heerhugowaard is de eerste binnen Loogman Carwash waar design en techniek zo nauw samenkomen. Bij het ontwerp en de implementatie van de gebruikte techniek werd intensief samengewerkt tussen beide afdelingen. “We richten de carwash in vanuit het oogpunt van de klant. Het doel is dat onze bezoekers zich prettig voelen bij onze vestigingen. Onze filialen zijn ons visitekaartje dus moeten ze er representatief uitzien en herkenbaar zijn als onderdeel van Loogman Carwash”, verduidelijkt Rijnbeek die samen met Maarten van Leenders en Leo Noordam toezicht houdt op de bouwwerkzaamheden.

“Bezoekers willen weten wat er van hen verwacht wordt als ze een carwash binnenrijden”, stelt Rijnbeek. “We besteden veel aandacht aan onze vormgeving en presentatie naar buiten toe. Loogman Carwash staat voor kwaliteit en we willen dat duidelijk naar buiten toe communiceren. Ons logo moet opvallen en direct aangeven wat men kan verwachten: goede service. Hoewel al onze vestigingen verschillend zijn, streven we allemaal hetzelfde doel na.”

Waspaleis

Er wordt een kettingbaan van 55 meter geplaatst. Het streven is om honderd auto’s per uur te kunnen wassen. Het pand wordt toekomstbestendig gebouwd. Zo is het mogelijk om in een later stadium het stofzuigerplein verder uit te breiden en de rijbanen te verbreden als de drukte toeneemt. “Het doel is om op den duur de locatie verder uit te bouwen tot een waspaleis. We bieden alles onder één dak. Je kunt de auto van binnen en buiten schoonmaken bij ons. Het stofzuigerplein is overdekt en voorzien van gratis mattenreinigers en dashboard guns, luchtspuitjes om het stof van het dashboard te blazen. Om de drie plekken wordt een doekjesautomaat opgesteld”, verduidelijkt Rijnbeek.

Naast de carwash is een plein gereserveerd voor wasboxen. “Het is mogelijk om daar ook grotere voertuigen zoals caravans en campers te wassen. Op het bedrijventerrein zijn bedrijven die daar zeker behoefte aan hebben en daar spelen we op in. Ook bleek uit ons omgevingsonderzoek dat er veel auto- en motordealers in de omgeving zitten. Zij kunnen ook gebruik maken van onze wasboxen”, zegt Huijmans. Er wordt gekozen voor wasinstallaties van Holz. “We gebruiken dat merk bij al onze vestigingen en daarom hebben we er ook in Heerhugowaard voor gekozen. We willen eenheid aanbrengen en dat doen we onder meer door voor dezelfde systemen en accessoires te kiezen. Zo gebruiken we hier ook de Power Shower, de Power Polish en de Power Protect programma’s”, vult Rijnbeek aan.

Denken vanuit de klant

Klantbeleving is erg belangrijk voor Loogman Carwash. Tijdens het ontwerp van de carwash in Heerhugowaard wordt dan ook vanuit de klant gedacht, stelt Huijmans: “Doordat we vanuit de klantervaring werken, weten we waar mogelijke knelpunten liggen. Een bezoek aan de carwash levert sommige mensen stress op. Als ze bijvoorbeeld niet direct zien wat de rijrichting is, kan dat verwarrend zijn. Mensen zijn zuinig op hun auto en willen niet dat er wat mee gebeurt. Die angstgevoelens willen we wegnemen en dat doen we door hen zo goed mogelijk te begeleiden door de wasstraat.”

Waarom zouden mensen die bang zijn voor de carwash een ‘waspaleis’ bezoeken in plaats van voor een kleine wasgelegenheid te kiezen? “Ik denk dat het makkelijker is om naar een grotere carwash te gaan”, zegt Huijmans. “Juist omdat je daar geholpen wordt door behulpzame, klantgerichte medewerkers. Bij veel wasgelegenheden moet je alles zelf doen en op eigen houtje aan de slag gaan. Ons doel is onder meer om uit te dragen dat een bezoek aan de carwash juist leuk moet zijn.”

Loyaliteitsprogramma

Klantbeleving eindigt niet na een bezoek aan de wasgelegenheid. “Wassen moet een beleving zijn, ook na afloop van een bezoek aan onze carwashes. We onderscheiden ons met ons loyaliteitsprogramma waarmee we inmiddels ruim 125.000 klanten op een persoonlijke manier benaderen met persoonlijke kortingen in de Was app”, besluit Huijmans.

Lees ook:

Auteur: Frank van de Ven

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Loogman Carwash Heerhugowaard moet ‘waspaleis’ worden | CarwashPro

Loogman Carwash Heerhugowaard moet ‘waspaleis’ worden

Loogman Carwash breidt uit en gaat een vestiging in Heerhugowaard openen. Dit achtste filiaal opent naar verwachting eind dit jaar de deuren. Momenteel worden de voorbereidingen getroffen om dit voormalige caravanbedrijf om te toveren tot een carwash. Hoofd marketing Justin Huijmans en ruimtelijk vormgever Melissa Rijnbeek vertellen meer over de toekomstplannen en vormgeving van Loogman Carwash Heerhugowaard.

De organisatie zit nu in de fase waarin alles uitgetekend is en de vergunningen aangevraagd zijn. Toen de directeur van de Loogman Groep zag dat het pand aan de Pascalstraat 12 leeg stond, twijfelde hij geen moment en besloot hij het te kopen. “Ger Loogman houdt van strakke designs en gebouwen met een bijzondere vormgeving. Om deze locatie in Heerhugowaard kun je gewoonweg niet heen”, stelt Huijmans. “Het pand heeft grandeur en is voorzien van veel glas waardoor het een open uitstraling heeft. Het feit dat dit gebouw op een bedrijventerrein naast een drukke weg staat, is ook niet onbelangrijk.”

Voordat men tot aankoop overging, werd een marktonderzoek uitgevoerd om de kansen en levensvatbaarheid van deze locatie te verkennen. “De vraag was of er ruimte was voor nog een wasgelegenheid in Heerhugowaard. Er is namelijk behoorlijk wat concurrentie in de nabije omgeving. Er zijn hier veel roll-overs en kleinere wasgelegenheden. Een grote carwash zoals wij plaatsen, was er eigenlijk niet dus we zien zeker kansen”, stelt Huijmans.

Representatief

De bovenverdieping van het twee verdiepingen tellende pand wordt verhuurd. De vestiging in Heerhugowaard is de eerste binnen Loogman Carwash waar design en techniek zo nauw samenkomen. Bij het ontwerp en de implementatie van de gebruikte techniek werd intensief samengewerkt tussen beide afdelingen. “We richten de carwash in vanuit het oogpunt van de klant. Het doel is dat onze bezoekers zich prettig voelen bij onze vestigingen. Onze filialen zijn ons visitekaartje dus moeten ze er representatief uitzien en herkenbaar zijn als onderdeel van Loogman Carwash”, verduidelijkt Rijnbeek die samen met Maarten van Leenders en Leo Noordam toezicht houdt op de bouwwerkzaamheden.

“Bezoekers willen weten wat er van hen verwacht wordt als ze een carwash binnenrijden”, stelt Rijnbeek. “We besteden veel aandacht aan onze vormgeving en presentatie naar buiten toe. Loogman Carwash staat voor kwaliteit en we willen dat duidelijk naar buiten toe communiceren. Ons logo moet opvallen en direct aangeven wat men kan verwachten: goede service. Hoewel al onze vestigingen verschillend zijn, streven we allemaal hetzelfde doel na.”

Waspaleis

Er wordt een kettingbaan van 55 meter geplaatst. Het streven is om honderd auto’s per uur te kunnen wassen. Het pand wordt toekomstbestendig gebouwd. Zo is het mogelijk om in een later stadium het stofzuigerplein verder uit te breiden en de rijbanen te verbreden als de drukte toeneemt. “Het doel is om op den duur de locatie verder uit te bouwen tot een waspaleis. We bieden alles onder één dak. Je kunt de auto van binnen en buiten schoonmaken bij ons. Het stofzuigerplein is overdekt en voorzien van gratis mattenreinigers en dashboard guns, luchtspuitjes om het stof van het dashboard te blazen. Om de drie plekken wordt een doekjesautomaat opgesteld”, verduidelijkt Rijnbeek.

Naast de carwash is een plein gereserveerd voor wasboxen. “Het is mogelijk om daar ook grotere voertuigen zoals caravans en campers te wassen. Op het bedrijventerrein zijn bedrijven die daar zeker behoefte aan hebben en daar spelen we op in. Ook bleek uit ons omgevingsonderzoek dat er veel auto- en motordealers in de omgeving zitten. Zij kunnen ook gebruik maken van onze wasboxen”, zegt Huijmans. Er wordt gekozen voor wasinstallaties van Holz. “We gebruiken dat merk bij al onze vestigingen en daarom hebben we er ook in Heerhugowaard voor gekozen. We willen eenheid aanbrengen en dat doen we onder meer door voor dezelfde systemen en accessoires te kiezen. Zo gebruiken we hier ook de Power Shower, de Power Polish en de Power Protect programma’s”, vult Rijnbeek aan.

Denken vanuit de klant

Klantbeleving is erg belangrijk voor Loogman Carwash. Tijdens het ontwerp van de carwash in Heerhugowaard wordt dan ook vanuit de klant gedacht, stelt Huijmans: “Doordat we vanuit de klantervaring werken, weten we waar mogelijke knelpunten liggen. Een bezoek aan de carwash levert sommige mensen stress op. Als ze bijvoorbeeld niet direct zien wat de rijrichting is, kan dat verwarrend zijn. Mensen zijn zuinig op hun auto en willen niet dat er wat mee gebeurt. Die angstgevoelens willen we wegnemen en dat doen we door hen zo goed mogelijk te begeleiden door de wasstraat.”

Waarom zouden mensen die bang zijn voor de carwash een ‘waspaleis’ bezoeken in plaats van voor een kleine wasgelegenheid te kiezen? “Ik denk dat het makkelijker is om naar een grotere carwash te gaan”, zegt Huijmans. “Juist omdat je daar geholpen wordt door behulpzame, klantgerichte medewerkers. Bij veel wasgelegenheden moet je alles zelf doen en op eigen houtje aan de slag gaan. Ons doel is onder meer om uit te dragen dat een bezoek aan de carwash juist leuk moet zijn.”

Loyaliteitsprogramma

Klantbeleving eindigt niet na een bezoek aan de wasgelegenheid. “Wassen moet een beleving zijn, ook na afloop van een bezoek aan onze carwashes. We onderscheiden ons met ons loyaliteitsprogramma waarmee we inmiddels ruim 125.000 klanten op een persoonlijke manier benaderen met persoonlijke kortingen in de Was app”, besluit Huijmans.

Lees ook:

Auteur: Frank van de Ven

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.