Splash CarWash: ‘Klanten zijn enkel geïnteresseerd in een goed wasresultaat’

Splash CarWash ligt in het Overijsselse Nijverdal en wordt bestierd door Lydian Stegeman. De onderneemster wil haar klanten de hoogste (was)kwaliteit bieden en daarom zorgt ze ervoor dat haar wasstraat en wasboxen en stofzuigers altijd up to date zijn. Recentelijk liet ze door Christ Wash Systems alle wasbogen vervangen en een complete nieuwe droger plaatsen. “Onze klanten moeten een verzorgde en nette wasgelegenheid binnenkomen.”

In 2008 werd het pand op de Rudolf Dieselstraat gebouwd. Daarvoor zat de wasgelegenheid aan de Energiestraat in Nijverdal. Omdat de carwash te klein werd, moest er uitgeweken worden naar een andere plek op het industriegebied. “Dit is een zeer fijne locatie. Bijna het hele industrieterrein maakt gebruik van onze carwash. Het merendeel van onze klantenkring bestaat echter uit particulieren”, stelt Stegeman. Er is in de nabije omgeving weinig concurrentie. Andere wasgelegenheden in Wierden en Rijssen bevinden zich op een respectabele afstand.

Om haar klanten tevreden te houden, zorgen Stegeman en haar team ervoor dat de wasinstallaties en andere apparatuur altijd up to date zijn en het beste was- en droogresultaat leveren. “Dit jaar hebben we een nieuwe droger van Christ laten installeren. Er is gekozen voor een telescoop droger met een Aeropro. Deze nieuwe installatie heeft veel meer droogvermogen. Daardoor kunnen we de band veel sneller zetten zonder vermindering van de droogkwaliteit. Dat is een groot voordeel. We zijn van 26 naar 45 kW gegaan”, verduidelijkt de onderneemster.

Geen behoefte

De drooginstallatie kon probleemloos nog een paar jaar mee, maar voldeed niet meer aan de verwachtingen van Stegeman. “Bij Splash CarWash willen we dat onze apparatuur aan de hoogste eisen voldoet en het beste was- en droogresultaat levert. Je moet investeren in nieuwe apparatuur om door te groeien. Onze klanten moeten een verzorgde en nette wasgelegenheid binnenkomen. We nemen al onze apparatuur vaak onder de loep. Het jaar ervoor hebben we bijvoorbeeld de wax- en inweekboog vernieuwd met een nieuw design.”

Door je carwash goed te onderhouden, voorkom je problemen. “We vervangen preventief slangen van de hydraulische machines om de kans op lekkages te minimaliseren. Het textiel dat we gebruiken voor het drogen vervangen we ook met grote regelmaat”, verduidelijkt Stegeman. Alle apparatuur die in de wasgelegenheid gebruikt wordt, is van Christ. “We zijn erg te spreken over de dienstverlening van dit bedrijf. Als iets goed is, hoeft het niet vervangen te worden. Omdat we al jaren met Christ werken, hebben we geen behoefte om een gesprek met andere partijen aan te gaan.”

Uniformiteit

Een ander punt waarom er in Splash CarWash met een enkele leverancier gewerkt wordt, is om de uniformiteit te waarborgen. “Als je met verschillende apparaten van diverse aanbieders werkt, kunnen er problemen ontstaan. Een installateur van een ander merk gaat bijvoorbeeld niet aan apparatuur van Christ sleutelen, omdat men daar geen kennis van heeft. Door één aanbieder te selecteren voorkom je dat soort problemen.”

Recentelijk werd een nieuwe droger geplaatst door christ Wash Systems.

Bezoekers waarderen de hoge kwaliteitsstandaard van Stegeman en haar team: “We hebben de gunfactor. Onze klanten zijn blij met de nieuwe machine. Ook de inweekboog en waxboog vallen in de smaak. Ons doel is om net dat stapje extra te zetten voor onze klanten. Onze voorwassing waarin we de velgen meenemen is onze specialiteit en onze kracht. We vallen op met deze extra service.”

Schreeuwerige kortingsacties

Bij de voorwassing is voor een nieuw soort chemie gekozen. “We maken voortaan velgen schoon met het assortiment van Kenotek. Deze chemie bevat geen zuren en is daardoor veel veiliger en beter voor het personeel. Duurzaamheid en oog voor het milieu zijn erg belangrijk voor ons. Volgend jaar worden er bijvoorbeeld zonnepanelen op het dak geplaatst, waarmee we een forse besparing op ons energieverbruik willen realiseren. Verder maken we gebruik van recyclewater. Dit is onze keuze en niet die van onze klanten. Bezoekers zijn niet bezig met duurzaamheid of het milieu als ze een wasgelegenheid binnenrijden. Het draait vooral om het beste en mooiste was- en droogresultaat.”

Splash Carwash probeert door sponsoring van lokale initiatieven zoals sportclubs en evenementen de aandacht te trekken. Schreeuwerige kortingsacties zijn aan de onderneemster en haar team niet besteed: “We organiseren zeker acties, maar dat doen we niet door extreem met onze prijzen te stunten. Door coupons uit te delen waarmee klanten voor de helft van de prijs kunnen wassen, verlies je naar ons idee je geloofwaardigheid. Mensen gaan ervan uit dat er binnen no-time weer een nieuwe kortingsactie opgezet wordt en betalen nooit meer de volle mep voor een wasbeurt. In gebieden waar veel concurrentie is, is het begrijpelijk dat men met zulke kortingen gaat strooien. Je moet immers overleven. Hier is dat gelukkig niet aan de orde. Ons meest verkochte wasprogramma is tevens het duurste. Bezoekers zijn bereid voor kwaliteit te betalen.”

Eigen koers

Nuchterheid regeert in Splash Carwash. Stegeman trekt haar eigen plan en kijkt naar de behoeftes van haar klanten: “We hebben expres niet voor een lavaboog gekozen, terwijl ons dat wel werd aangeraden. Onze klanten interesseert het niet of we zo’n boog plaatsen. Kijk om je heen: mensen zitten de hele dag op hun mobiel. Dus waarom zouden we investeren in zo’n systeem? Wat we in de loop der jaren hebben geleerd, is dat we onze eigen koers moeten varen en op ons onderbuikgevoel moeten vertrouwen.”

Ondanks het succes van de wasgelegenheid is Stegeman niet van plan om een tweede filiaal op te zetten. “Uitbreiden staat niet op mijn agenda. Ik denk dat je één ding goed kunt doen. Als je aan het roer van meerdere bedrijven staat, verlies je het overzicht. Je kunt niet tegelijkertijd op meerdere ondernemingen zijn. Ik wil mijn volledige aandacht in mijn bedrijf steken en het is met een onderneming al druk genoeg”, besluit ze.

Auteur: Frank van de Ven

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Splash CarWash: ‘Klanten zijn enkel geïnteresseerd in een goed wasresultaat’ | CarwashPro

Splash CarWash: ‘Klanten zijn enkel geïnteresseerd in een goed wasresultaat’

Splash CarWash ligt in het Overijsselse Nijverdal en wordt bestierd door Lydian Stegeman. De onderneemster wil haar klanten de hoogste (was)kwaliteit bieden en daarom zorgt ze ervoor dat haar wasstraat en wasboxen en stofzuigers altijd up to date zijn. Recentelijk liet ze door Christ Wash Systems alle wasbogen vervangen en een complete nieuwe droger plaatsen. “Onze klanten moeten een verzorgde en nette wasgelegenheid binnenkomen.”

In 2008 werd het pand op de Rudolf Dieselstraat gebouwd. Daarvoor zat de wasgelegenheid aan de Energiestraat in Nijverdal. Omdat de carwash te klein werd, moest er uitgeweken worden naar een andere plek op het industriegebied. “Dit is een zeer fijne locatie. Bijna het hele industrieterrein maakt gebruik van onze carwash. Het merendeel van onze klantenkring bestaat echter uit particulieren”, stelt Stegeman. Er is in de nabije omgeving weinig concurrentie. Andere wasgelegenheden in Wierden en Rijssen bevinden zich op een respectabele afstand.

Om haar klanten tevreden te houden, zorgen Stegeman en haar team ervoor dat de wasinstallaties en andere apparatuur altijd up to date zijn en het beste was- en droogresultaat leveren. “Dit jaar hebben we een nieuwe droger van Christ laten installeren. Er is gekozen voor een telescoop droger met een Aeropro. Deze nieuwe installatie heeft veel meer droogvermogen. Daardoor kunnen we de band veel sneller zetten zonder vermindering van de droogkwaliteit. Dat is een groot voordeel. We zijn van 26 naar 45 kW gegaan”, verduidelijkt de onderneemster.

Geen behoefte

De drooginstallatie kon probleemloos nog een paar jaar mee, maar voldeed niet meer aan de verwachtingen van Stegeman. “Bij Splash CarWash willen we dat onze apparatuur aan de hoogste eisen voldoet en het beste was- en droogresultaat levert. Je moet investeren in nieuwe apparatuur om door te groeien. Onze klanten moeten een verzorgde en nette wasgelegenheid binnenkomen. We nemen al onze apparatuur vaak onder de loep. Het jaar ervoor hebben we bijvoorbeeld de wax- en inweekboog vernieuwd met een nieuw design.”

Door je carwash goed te onderhouden, voorkom je problemen. “We vervangen preventief slangen van de hydraulische machines om de kans op lekkages te minimaliseren. Het textiel dat we gebruiken voor het drogen vervangen we ook met grote regelmaat”, verduidelijkt Stegeman. Alle apparatuur die in de wasgelegenheid gebruikt wordt, is van Christ. “We zijn erg te spreken over de dienstverlening van dit bedrijf. Als iets goed is, hoeft het niet vervangen te worden. Omdat we al jaren met Christ werken, hebben we geen behoefte om een gesprek met andere partijen aan te gaan.”

Uniformiteit

Een ander punt waarom er in Splash CarWash met een enkele leverancier gewerkt wordt, is om de uniformiteit te waarborgen. “Als je met verschillende apparaten van diverse aanbieders werkt, kunnen er problemen ontstaan. Een installateur van een ander merk gaat bijvoorbeeld niet aan apparatuur van Christ sleutelen, omdat men daar geen kennis van heeft. Door één aanbieder te selecteren voorkom je dat soort problemen.”

Recentelijk werd een nieuwe droger geplaatst door christ Wash Systems.

Bezoekers waarderen de hoge kwaliteitsstandaard van Stegeman en haar team: “We hebben de gunfactor. Onze klanten zijn blij met de nieuwe machine. Ook de inweekboog en waxboog vallen in de smaak. Ons doel is om net dat stapje extra te zetten voor onze klanten. Onze voorwassing waarin we de velgen meenemen is onze specialiteit en onze kracht. We vallen op met deze extra service.”

Schreeuwerige kortingsacties

Bij de voorwassing is voor een nieuw soort chemie gekozen. “We maken voortaan velgen schoon met het assortiment van Kenotek. Deze chemie bevat geen zuren en is daardoor veel veiliger en beter voor het personeel. Duurzaamheid en oog voor het milieu zijn erg belangrijk voor ons. Volgend jaar worden er bijvoorbeeld zonnepanelen op het dak geplaatst, waarmee we een forse besparing op ons energieverbruik willen realiseren. Verder maken we gebruik van recyclewater. Dit is onze keuze en niet die van onze klanten. Bezoekers zijn niet bezig met duurzaamheid of het milieu als ze een wasgelegenheid binnenrijden. Het draait vooral om het beste en mooiste was- en droogresultaat.”

Splash Carwash probeert door sponsoring van lokale initiatieven zoals sportclubs en evenementen de aandacht te trekken. Schreeuwerige kortingsacties zijn aan de onderneemster en haar team niet besteed: “We organiseren zeker acties, maar dat doen we niet door extreem met onze prijzen te stunten. Door coupons uit te delen waarmee klanten voor de helft van de prijs kunnen wassen, verlies je naar ons idee je geloofwaardigheid. Mensen gaan ervan uit dat er binnen no-time weer een nieuwe kortingsactie opgezet wordt en betalen nooit meer de volle mep voor een wasbeurt. In gebieden waar veel concurrentie is, is het begrijpelijk dat men met zulke kortingen gaat strooien. Je moet immers overleven. Hier is dat gelukkig niet aan de orde. Ons meest verkochte wasprogramma is tevens het duurste. Bezoekers zijn bereid voor kwaliteit te betalen.”

Eigen koers

Nuchterheid regeert in Splash Carwash. Stegeman trekt haar eigen plan en kijkt naar de behoeftes van haar klanten: “We hebben expres niet voor een lavaboog gekozen, terwijl ons dat wel werd aangeraden. Onze klanten interesseert het niet of we zo’n boog plaatsen. Kijk om je heen: mensen zitten de hele dag op hun mobiel. Dus waarom zouden we investeren in zo’n systeem? Wat we in de loop der jaren hebben geleerd, is dat we onze eigen koers moeten varen en op ons onderbuikgevoel moeten vertrouwen.”

Ondanks het succes van de wasgelegenheid is Stegeman niet van plan om een tweede filiaal op te zetten. “Uitbreiden staat niet op mijn agenda. Ik denk dat je één ding goed kunt doen. Als je aan het roer van meerdere bedrijven staat, verlies je het overzicht. Je kunt niet tegelijkertijd op meerdere ondernemingen zijn. Ik wil mijn volledige aandacht in mijn bedrijf steken en het is met een onderneming al druk genoeg”, besluit ze.

Auteur: Frank van de Ven

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.