Walnut maakt bezoek wasbox sneller en eenvoudiger

Softwarebedrijf Walnut richt zich op de carwash- en tankstationbranche en presenteert een nieuw camerasysteem op de Tankstation Vakbeurs. De onderneming ontwikkelde een systeem waarmee op kenteken of rekening gewassen kan worden in wasboxen. Eigenaren Michiel Schabos en Thomas van der Kroft vertellen meer over hun beursdeelname en de mogelijkheden van het systeem.

De Tankstation Vakbeurs vindt op 6 en 7 november plaats in Expo Houten. Op de stand van Walnut is een camerasysteem voor wasboxen te zien. Ook laat het bedrijf een film zien waarin de werking en mogelijkheden ervan worden uitgelegd. Het systeem is beschikbaar in twee verschillende uitvoeringen: met of zonder kentekenherkenning. “Op basis van hun kenteken kunnen bezoekers van een wasbox direct aan de slag en op saldo wassen. Het is een eenvoudige toepassing die een bezoek aan de wasbox vereenvoudigt voor zowel de klant als ondernemer”, zegt Schabos.

Voor Walnut is de stap naar camerasystemen voor wasboxen een logische, stelt Schabos: “Onze systemen worden al jarenlang ingezet in waspaleizen en bij roll-overs. Omdat we de hele carwashbranche willen bedienen, zijn we dus ook op wasboxen ingesprongen. Veel beheerders van wagenparken, waarvan bestelbussen uitmaken, maken gebruik van wasboxen. Vaak zijn deze voertuigen te groot om door een wasstraat te halen, zodat men toch weer bij de wasbox uitkomt. Voor beheerders van wagenparken is wassen op kenteken dan ook erg handig.”

Geen gedoe met pasjes

Een bezoek aan de wasbox versnellen en veraangenamen was het doel van Walnut. Dat is gelukt, stelt Van der Kroft: “Bestuurders hoeven voortaan geen kleingeld meer mee te nemen. Dat scheelt veel tijd en vaak ook irritatie. Je zult namelijk net zien dat je onvoldoende geld bij hebt of je portemonnee nog op de zaak hebt laten liggen als je voor de betaalterminal staat. Dankzij het wassen op kenteken hoeft niemand nog betaal- of waspassen mee te nemen.”

Een ander groot voordeel is dat het niet uitmaakt wie de wagen bestuurt, omdat het systeem het voertuig herkent. “Ook dat scheelt een hoop gedoe met pasjes”, verduidelijkt Van der Kroft. “Beheerders van een wagenpark kunnen voor een vast bedrag hun voertuigen persoonsonafhankelijk laten reinigen. Voor de eigenaar van de wasboxen is dit systeem erg handig, omdat het inzicht geeft in het gedrag van de klant. Je krijgt data met daarop de frequentie waarmee een klant wast en hoe lang er van de wasbox gebruikgemaakt wordt.”

Lage investering

Volgens Walnut is het camerasysteem niet duur in aanschaf. “Het gaat om een lage investering, terwijl je met een rijke oplossing van doen hebt. In tegenstelling tot beveiligingscamera’s is onze oplossing niet erg prijzig qua aanschaf. Onze camera’s zijn tevens hufterproof en vochtbestendig. We kunnen monitoren wat er in de wasbox gebeurt. In de toekomst willen we meerdere applicaties aan de systemen hangen, zodat ondernemers bijvoorbeeld een melding krijgen wanneer de wasbox gereinigd moet worden. Ook geeft het systeem aan of er ongewenst bezoek in de wasgelegenheid staat. We verkennen nu de mogelijkheden.”

Er is ook een systeem zonder kentekenregistratie beschikbaar. Deze optie biedt de mogelijkheid om met een QR-code te betalen. “Abonnementhouders kunnen hun QR-code die op hun smartphone staat, bij de betaalautomaat laten scannen en daarna direct wassen”, verduidelijkt Van der Kroft. “Ondernemers willen graag abonnementen en kaarten verkopen. Dat kan heel snel via een webshop waar met iDeal betaald kan worden. Zo’n webshop kunnen wij leveren en opzetten. Online verkoop is eenvoudig en snel en volledig ingeburgerd.”

Loyalty-programma’s

Veel wasboxen van Savona zijn al uitgerust met het door Walnut ontwikkelde systeem. Beide bedrijven hebben samengewerkt om het camerasysteem te tweaken. Net als bij alle systemen van Walnut het geval is, kunnen ook voor wasbox-bezoekers loyalty- en marketingprogramma’s ingericht worden. “Daarmee kunnen persoonlijke op maat gemaakte aanbiedingen opgezet worden om klanten te werven. Je kunt via mailings bijvoorbeeld kortingscodes sturen”, besluit Schabos.

Auteur: Frank van de Ven

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Walnut maakt bezoek wasbox sneller en eenvoudiger | CarwashPro

Walnut maakt bezoek wasbox sneller en eenvoudiger

Softwarebedrijf Walnut richt zich op de carwash- en tankstationbranche en presenteert een nieuw camerasysteem op de Tankstation Vakbeurs. De onderneming ontwikkelde een systeem waarmee op kenteken of rekening gewassen kan worden in wasboxen. Eigenaren Michiel Schabos en Thomas van der Kroft vertellen meer over hun beursdeelname en de mogelijkheden van het systeem.

De Tankstation Vakbeurs vindt op 6 en 7 november plaats in Expo Houten. Op de stand van Walnut is een camerasysteem voor wasboxen te zien. Ook laat het bedrijf een film zien waarin de werking en mogelijkheden ervan worden uitgelegd. Het systeem is beschikbaar in twee verschillende uitvoeringen: met of zonder kentekenherkenning. “Op basis van hun kenteken kunnen bezoekers van een wasbox direct aan de slag en op saldo wassen. Het is een eenvoudige toepassing die een bezoek aan de wasbox vereenvoudigt voor zowel de klant als ondernemer”, zegt Schabos.

Voor Walnut is de stap naar camerasystemen voor wasboxen een logische, stelt Schabos: “Onze systemen worden al jarenlang ingezet in waspaleizen en bij roll-overs. Omdat we de hele carwashbranche willen bedienen, zijn we dus ook op wasboxen ingesprongen. Veel beheerders van wagenparken, waarvan bestelbussen uitmaken, maken gebruik van wasboxen. Vaak zijn deze voertuigen te groot om door een wasstraat te halen, zodat men toch weer bij de wasbox uitkomt. Voor beheerders van wagenparken is wassen op kenteken dan ook erg handig.”

Geen gedoe met pasjes

Een bezoek aan de wasbox versnellen en veraangenamen was het doel van Walnut. Dat is gelukt, stelt Van der Kroft: “Bestuurders hoeven voortaan geen kleingeld meer mee te nemen. Dat scheelt veel tijd en vaak ook irritatie. Je zult namelijk net zien dat je onvoldoende geld bij hebt of je portemonnee nog op de zaak hebt laten liggen als je voor de betaalterminal staat. Dankzij het wassen op kenteken hoeft niemand nog betaal- of waspassen mee te nemen.”

Een ander groot voordeel is dat het niet uitmaakt wie de wagen bestuurt, omdat het systeem het voertuig herkent. “Ook dat scheelt een hoop gedoe met pasjes”, verduidelijkt Van der Kroft. “Beheerders van een wagenpark kunnen voor een vast bedrag hun voertuigen persoonsonafhankelijk laten reinigen. Voor de eigenaar van de wasboxen is dit systeem erg handig, omdat het inzicht geeft in het gedrag van de klant. Je krijgt data met daarop de frequentie waarmee een klant wast en hoe lang er van de wasbox gebruikgemaakt wordt.”

Lage investering

Volgens Walnut is het camerasysteem niet duur in aanschaf. “Het gaat om een lage investering, terwijl je met een rijke oplossing van doen hebt. In tegenstelling tot beveiligingscamera’s is onze oplossing niet erg prijzig qua aanschaf. Onze camera’s zijn tevens hufterproof en vochtbestendig. We kunnen monitoren wat er in de wasbox gebeurt. In de toekomst willen we meerdere applicaties aan de systemen hangen, zodat ondernemers bijvoorbeeld een melding krijgen wanneer de wasbox gereinigd moet worden. Ook geeft het systeem aan of er ongewenst bezoek in de wasgelegenheid staat. We verkennen nu de mogelijkheden.”

Er is ook een systeem zonder kentekenregistratie beschikbaar. Deze optie biedt de mogelijkheid om met een QR-code te betalen. “Abonnementhouders kunnen hun QR-code die op hun smartphone staat, bij de betaalautomaat laten scannen en daarna direct wassen”, verduidelijkt Van der Kroft. “Ondernemers willen graag abonnementen en kaarten verkopen. Dat kan heel snel via een webshop waar met iDeal betaald kan worden. Zo’n webshop kunnen wij leveren en opzetten. Online verkoop is eenvoudig en snel en volledig ingeburgerd.”

Loyalty-programma’s

Veel wasboxen van Savona zijn al uitgerust met het door Walnut ontwikkelde systeem. Beide bedrijven hebben samengewerkt om het camerasysteem te tweaken. Net als bij alle systemen van Walnut het geval is, kunnen ook voor wasbox-bezoekers loyalty- en marketingprogramma’s ingericht worden. “Daarmee kunnen persoonlijke op maat gemaakte aanbiedingen opgezet worden om klanten te werven. Je kunt via mailings bijvoorbeeld kortingscodes sturen”, besluit Schabos.

Auteur: Frank van de Ven

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.