Ambities Maarten van Boven stoppen niet bij BAS Autowas Zwolle-Zuid

Het vernieuwde BAS Autowas Zwolle-Zuid is bijna een feit en volgens eigenaar Maarten van Boven mogen klanten iets bijzonders verwachten. De ondernemer vertelt welke veranderingen zijn doorgevoerd en welk aspect van de hernieuwde carwash hem het meest trots maakt. Ook deelt hij enkele toekomstplannen.

Je verkoopt exclusieve autoparfum. Waarom is voor The Car parfum gekozen is er veel vraag naar?

“​The Car parfum is een mooi merk dat van een bevriende ondernemer is. Naast het feit dat ik het hem enorm gun is het ook nog eens een prachtig product. Het is een goede toevoeging aan het serviceplein van BAS Autowas. De parfum vindt al gretig aftrek.”

Je hebt gekozen voor de komst van een interieurband. Waarom heb je dat gedaan?

“Mijn ervaring op de interieurbaan op Curaçao bij BOB Autowas heeft mij destijds al overtuigd om het ooit in mijn eigen onderneming te implementeren. Ook biedt de komst van deze interieurbaan extra werkgelegenheid in Zwolle-Zuid en omgeving voor mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt. Dat is toch gaaf! Door het toevoegen van een interieurbaan verandert je complete bedrijf in positieve zin. Het is ook nog eens enorm gezellig om met een team – want het is echt teamwerk – een auto van binnen schoon te maken en vervolgens een blije klant weer te kunnen laten instappen. Ook is deze service iets waar wij ons mee zullen onderscheiden in de regio.”

Wat kunnen klanten van de nieuwe koffiecorner verwachten? Kan men er ook eten bestellen?

“​Bij het uitstappen op de Interieurbaan kan de klant een gratis (en zeer goede Zwolse) koffie pakken. Vervolgens kan de klant meelopen met de auto om het schoonmaakproces te volgen. Ook kan de klant aan het einde in de wachtruimte op zijn/haar auto wachten. We gaan deze ruimte mooi aankleden zodat je je je daar lekker op je gemak voelt. Terwijl je je koffie drinkt kun je van gratis wifi gebruikmaken. We verkopen geen eten.”

Wat is de grootste verandering die klanten kunnen verwachten als de verbouwing achter de rug is?

​”Ik zou het liever de grootste verbetering willen noemen: alles in indoor. Maar liefst 3.000 vierkante meter aan wasplezier waar je straks eerst iets van ons krijgt en waar je pas na afloop van je wasbeurt voor hoeft te betalen.”

Welke trends en ontwikkelingen denk je dat eraan komen voor de carwashbranche?

“​Het draait natuurlijk al lang niet meer alleen om het wassen. Het is de core business maar tegelijk is de beleving die je verkoopt veel belangrijker! De carwash-ondernemingen die lef tonen en zich onderscheiden zullen succesvol zijn in de toekomst. Het totaalpakket kunnen aanbieden aan de klant is ook iets belangrijks wat zeker een verschil gaat maken in de toekomst.”

Werk je met medewerkers bij de kassa of kies je voornamelijk voor betaalzuilen om de doorstroom te bevorderen en het aantal medewerkers te verminderen?

​”Wij krijgen straks twee medewerkers die bij de entree de klant adviseren om een wasprogramma te kiezen dat het best bij hen en de auto past. Hier komt juist de persoonlijke aandacht bij kijken. Omdat wij achteraf betalen gaan invoeren zal hier dus meer aandacht en tijd zijn voor advies naar de klant.”

Wat maakt jouw carwash onderscheidend ten opzichte van de concurrentie?

”BAS Autowas staat voor persoonlijke aandacht en een vriendelijke benadering naar onze klanten. Wij hebben geen personeel maar medewerkers in dienst. Door deze kleine woorden geef je een hele andere draai aan je bedrijfsvoering. Ook blijven wij ons onderscheiden in de kwaliteit van onze wasbeurt. Daarnaast zijn wij grotendeels zelfvoorzienend in onze stroombehoefte dus worden de autos gewassen met zonne energie die is opgewekt op ons grote dak met maar liefst 840 zonnepanelen.”

Heb je verdere toekomstplannen?

“Wij zijn deze grote verbouwing aan het afronden. Ondertussen zijn we op de achtergrond al een poosje bezig met uitwerken van plannen voor onze andere vestiging of een eventuele derde filiaal.”

Op welk aspect van de hernieuwde vestiging van Zwolle-Zuid ben je het meest trots?

“Het meest trots ben ik eigenlijk op het totaalplaatje. We hebben een compleet nieuwe vestiging over de huidige vestiging heen gebouwd zonder ook maar een dag dicht te gaan. Dat is toch wel iets heel speciaals en unieks in de carwashbranche. BAS Autowas voortzetten is al met al gewoon een eer. Het gedachtegoed van mijn vader eren en tegelijk alles naar mijn eigen hand zetten en zo ook andere keuzes maken, is geweldig.”

Auteur: Frank van de Ven

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Ambities Maarten van Boven stoppen niet bij BAS Autowas Zwolle-Zuid | CarwashPro

Ambities Maarten van Boven stoppen niet bij BAS Autowas Zwolle-Zuid

Het vernieuwde BAS Autowas Zwolle-Zuid is bijna een feit en volgens eigenaar Maarten van Boven mogen klanten iets bijzonders verwachten. De ondernemer vertelt welke veranderingen zijn doorgevoerd en welk aspect van de hernieuwde carwash hem het meest trots maakt. Ook deelt hij enkele toekomstplannen.

Je verkoopt exclusieve autoparfum. Waarom is voor The Car parfum gekozen is er veel vraag naar?

“​The Car parfum is een mooi merk dat van een bevriende ondernemer is. Naast het feit dat ik het hem enorm gun is het ook nog eens een prachtig product. Het is een goede toevoeging aan het serviceplein van BAS Autowas. De parfum vindt al gretig aftrek.”

Je hebt gekozen voor de komst van een interieurband. Waarom heb je dat gedaan?

“Mijn ervaring op de interieurbaan op Curaçao bij BOB Autowas heeft mij destijds al overtuigd om het ooit in mijn eigen onderneming te implementeren. Ook biedt de komst van deze interieurbaan extra werkgelegenheid in Zwolle-Zuid en omgeving voor mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt. Dat is toch gaaf! Door het toevoegen van een interieurbaan verandert je complete bedrijf in positieve zin. Het is ook nog eens enorm gezellig om met een team – want het is echt teamwerk – een auto van binnen schoon te maken en vervolgens een blije klant weer te kunnen laten instappen. Ook is deze service iets waar wij ons mee zullen onderscheiden in de regio.”

Wat kunnen klanten van de nieuwe koffiecorner verwachten? Kan men er ook eten bestellen?

“​Bij het uitstappen op de Interieurbaan kan de klant een gratis (en zeer goede Zwolse) koffie pakken. Vervolgens kan de klant meelopen met de auto om het schoonmaakproces te volgen. Ook kan de klant aan het einde in de wachtruimte op zijn/haar auto wachten. We gaan deze ruimte mooi aankleden zodat je je je daar lekker op je gemak voelt. Terwijl je je koffie drinkt kun je van gratis wifi gebruikmaken. We verkopen geen eten.”

Wat is de grootste verandering die klanten kunnen verwachten als de verbouwing achter de rug is?

​”Ik zou het liever de grootste verbetering willen noemen: alles in indoor. Maar liefst 3.000 vierkante meter aan wasplezier waar je straks eerst iets van ons krijgt en waar je pas na afloop van je wasbeurt voor hoeft te betalen.”

Welke trends en ontwikkelingen denk je dat eraan komen voor de carwashbranche?

“​Het draait natuurlijk al lang niet meer alleen om het wassen. Het is de core business maar tegelijk is de beleving die je verkoopt veel belangrijker! De carwash-ondernemingen die lef tonen en zich onderscheiden zullen succesvol zijn in de toekomst. Het totaalpakket kunnen aanbieden aan de klant is ook iets belangrijks wat zeker een verschil gaat maken in de toekomst.”

Werk je met medewerkers bij de kassa of kies je voornamelijk voor betaalzuilen om de doorstroom te bevorderen en het aantal medewerkers te verminderen?

​”Wij krijgen straks twee medewerkers die bij de entree de klant adviseren om een wasprogramma te kiezen dat het best bij hen en de auto past. Hier komt juist de persoonlijke aandacht bij kijken. Omdat wij achteraf betalen gaan invoeren zal hier dus meer aandacht en tijd zijn voor advies naar de klant.”

Wat maakt jouw carwash onderscheidend ten opzichte van de concurrentie?

”BAS Autowas staat voor persoonlijke aandacht en een vriendelijke benadering naar onze klanten. Wij hebben geen personeel maar medewerkers in dienst. Door deze kleine woorden geef je een hele andere draai aan je bedrijfsvoering. Ook blijven wij ons onderscheiden in de kwaliteit van onze wasbeurt. Daarnaast zijn wij grotendeels zelfvoorzienend in onze stroombehoefte dus worden de autos gewassen met zonne energie die is opgewekt op ons grote dak met maar liefst 840 zonnepanelen.”

Heb je verdere toekomstplannen?

“Wij zijn deze grote verbouwing aan het afronden. Ondertussen zijn we op de achtergrond al een poosje bezig met uitwerken van plannen voor onze andere vestiging of een eventuele derde filiaal.”

Op welk aspect van de hernieuwde vestiging van Zwolle-Zuid ben je het meest trots?

“Het meest trots ben ik eigenlijk op het totaalplaatje. We hebben een compleet nieuwe vestiging over de huidige vestiging heen gebouwd zonder ook maar een dag dicht te gaan. Dat is toch wel iets heel speciaals en unieks in de carwashbranche. BAS Autowas voortzetten is al met al gewoon een eer. Het gedachtegoed van mijn vader eren en tegelijk alles naar mijn eigen hand zetten en zo ook andere keuzes maken, is geweldig.”

Auteur: Frank van de Ven

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.