Loogman Was-app verder doorontwikkeld

De Loogman Was app is bedoeld om het leven van carwashbezoekers te veraangenamen en vereenvoudigen. Met de applicatie kunnen klanten eenvoudig met een kortingsvoucher het beste wasprogramma ontvangen. Daarnaast wordt er automatisch voor korting gespaard. Justin Huijmans, hoofd marketing van de Loogman Groep, legt uit welke veranderingen recentelijk zijn aangebracht aan de app.

De Loogman Was app is een manier waarop Loogman Carwash met klanten wil communiceren en hen bij het bedrijf wil betrekken. Met de app kunnen bezoekers van de carwashketen korting bij elkaar sparen. Loyaliteit wordt beloond. “We zijn bezig om ons spaarprogramma te verbeteren. Het gaat hier om een beloningssysteem waarmee we onze trouwe klanten willen bedanken voor hun loyaliteit. Hoe vaker je een vestiging van ons bezoekt hoe hoger de korting”, verduidelijkt Huijmans.

De Was app wordt continu onder de loep genomen en doorontwikkeld. Door live-content te gebruiken, krijgen klanten op maat gemaakte berichten binnen, waardoor nog persoonlijker gecommuniceerd kan worden. “De app is recentelijk vernieuwd en voorzien van een nieuwe uitstraling. De vormgeving is interactiever geworden, waardoor de gebruikers direct zien hoeveel ze gespaard hebben. Je hebt categorieën als Blauw, Brons, Zilver en Goud. Hoe vaker je een vestiging van Loogman je bezoekt, des te meer korting je bij elkaar spaart. Bij elke status krijg je meer privileges en voordelen. Het loont dus om vaak je auto bij ons te wassen en dat zie je dan ook terug in de app”, stelt Huijmans.

Spelelement

Er is bewust niet gekozen voor een abonnementsvorm, stelt Huijmans: “Dat beloningssysteem werkt heel goed. Op een gegeven moment was ik op een verjaardagsfeestje waar mensen tegen elkaar aan het opbieden waren. Wie ging er het meest naar de carwash en wat was hun status? ‘Waarom heb jij nog geen Brons behaald?’ Er kwam een heel spelelement bij kijken. Dat werkt heel goed.”

Dit spaarsysteem is volgens de marketeer ook veel transparanter dan een abonnement: “Omdat je nergens aan vast zit, ben je niet ‘verplicht’ om een bepaald aantal keer naar de carwash te gaan om je geld eruit te halen. Bij een abonnement ‘moet’ je bijvoorbeeld minimaal twee keer per maand je auto wassen, omdat je anders je inleg er niet uithaalt. Zulke verplichtingen voelen als een ‘moetje’.” Ook de toepassing van op maat gemaakte muziek is in de app verwerkt. Met deze deuntjes wil Loogman Carwash diens merkbeleving vergroten. De audio-identiteit van de keten is ook in de app verwerkt. “Er worden push-notificaties gegeven die een vrolijk deuntje hebben meegekregen. In de toekomst gaan we meer experimenteren met geluid”, weet Huijmans.

Kinderen

Naast de Was app beschikt de Loogman Groep over een ander loyaliteitsprogramma in de vorm van Loogman Kids. Via dit spaarsysteem kan een wagenpark bij elkaar verzameld worden. “Met Loogman Kids willen wij kinderen die met hun ouders door de wasstraat gaan een extra beleving geven. Wij geven iedere maand bij iedere wasbeurt gratis een autobouwplaat weg aan kinderen in de auto die meekomen voor een wasbeurt. Zo kunnen zij een heel wagenpark bij elkaar sparen.” Als die bouwplaten vervolgens in elkaar gezet zijn, komt de volgende stap. “Natuurlijk begrijpen we dat ook die autootjes door de wasstraat moeten. Speciaal daarvoor hebben we een autowasstraat gemaakt van stevig karton dat eenvoudig in elkaar te zetten is. Deze bouwplaat is alleen via de Was app bij de kassa van de wasstraat te verkrijgen tegen inlevering van 50 waspunten en een bijbetaling van 3 euro.”

Het Loogman Kids-programma is een schot in de roos, stelt de marketeer. Reden genoeg om de actie te continueren. “We merken dat deze actie werkt en dat kinderen steeds vaker meegaan als hun ouders naar de carwash gaan. Op Instagram worden afbeeldingen gedeeld van de bouwplaten. De reacties zijn erg positief dus gaan we zeker door met deze actie. Kinderen zijn de klanten van morgen, dus willen we hen ook aan ons binden. Er zijn inmiddels al heel wat autootjes uitgedeeld. Momenteel staat de teller op ruim 25.000 stuks. We willen dit programma verder uitbreiden met meerdere modellen. Dan moet je bijvoorbeeld denken aan een voertuig van de ANWB en een tankstation”, besluit Huijmans.

Lees ook:

Auteur: Frank van de Ven

Frank van de Ven is journalist voor vakblad CarwashPro. Daarnaast schrijft hij regelmatig voor vakblad TankPro over tankstations.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.