Hoe live-content in Loogman Was app de band met de klant intensiveert

Loogman Carwash werkt met een loyalty programma dat inmiddels meer dan 125.000 gebruikers kent. De Loogman Was app is een belangrijk communicatiemiddel van de carwashketen. Deze applicatie wordt continu onder de loep genomen en doorontwikkeld, stelt Justin Huijmans, hoofd marketing van de Loogman Groep. Door live-content te gebruiken, krijgen klanten op maat gemaakte berichten binnen, waardoor nog persoonlijker gecommuniceerd kan worden. 

De app is gekoppeld aan e-mailsoftware. Deze software maakt gebruik van live-content. Nu is het nog vaak zo dat een e-mail op het moment van verzenden ‘live’ data bevat, maar in feite is deze content al verouderd als de ontvanger de e-mail opent. “In het geval van de Loogman Was app kan het zo zijn dat het puntenaantal op het moment van openen al is verouderd of het meegestuurde weerbericht niet meer actueel is. Om dat soort situaties te voorkomen, wordt de technologie verder aangepast”, verduidelijkt Huijmans.

Live-content wordt toegevoegd aan de e-mail-HTML. “Nadat de e-mail door de ontvanger is geopend, wordt de live-content opgevraagd bij onze servers. Dat verzoek bevat informatie die kan worden gebruikt om de inhoud van de e-mail aan te passen zodra de ontvanger de e-mail opent. Met het toepassen van live-content zetten wij de beleving die onze klanten gewend zijn van een bezoek aan onze wasstraten, door in onze e-mails”, verduidelijkt Huijmans. “Daardoor worden onze berichten nog persoonlijker. Zo kunnen we bijvoorbeeld op basis van de beschikbare data een gepersonaliseerde afbeelding tonen van de auto van de klant. De klant ziet zijn eigen voertuig in de mail verschijnen. Een ander voorbeeld is het toevoegen van een video in de mailing die perfect aansluit op het profiel van de ontvanger. Zo maak je de digitale post erg persoonlijk.”

Loogman Was app

De Loogman Was app gebruikt veelvuldig live-content. “Klanten kunnen bijvoorbeeld realtime het aantal punten zien die men heeft gespaard. Daarnaast kunnen gebruikers altijd het actuele weerbericht zien als ze de app openen. Een timer toont realtime hoe lang een bepaalde kortingsactie duurt of wanneer deze begint”, zegt Huijmans. “Het wordt extra leuk en relevant als we de techniek koppelen aan onze bestaande data. Welk verschil die toepassing gaat maken kunnen wij pas echt zeggen nadat we het uitvoerig hebben getest. Daar werken we nu aan. We hebben veel zin in deze ontwikkelingen.”

Klanten bij het bedrijf betrekken en hen belonen voor hun loyaliteit is een speerpunt van Loogman Carwash. De app is daar heel geschikt voor. “We zijn bezig om ons spaarprogramma te verbeteren. Het gaat hier om een beloningssysteem waarmee we onze trouwe klanten willen bedanken voor hun loyaliteit. Hoe vaker je een vestiging van ons bezoekt hoe hoger de korting”, verduidelijkt Huijmans.

Procesverbeteringen

Die kortingen zijn vrij eenvoudig te behalen. Zo krijg je bij 200 punten als een gratis wasbeurt. “Als je nagaat dat er programma’s zijn waarbij je al direct 50 punten krijgt, wordt duidelijk dat het sparen voor leuke kortingen en extra’s vrij snel kan gaan. Via de app is bij te houden hoeveel punten de klant gespaard is. Een animatie – heel toepasselijk een auto – toont aan wat de huidige positie van de spaarder is. Het geeft een helder en overzichtelijk beeld. Dynamische en persoonlijke teksten geven extra verduidelijking. Dan moet je denken aan een spreuk als ‘Goed bezig! Nog maar twintig punten en je hebt goud gehaald!’”, weet Huijmans.

Toekomstbestendig werken, is het motto van de carwashketen. De band met de klant versterken dus. “We willen een langdurige relatie met onze klanten opbouwen en hen belonen voor hun komst. We hechten veel waarde aan de mening van onze klanten. Daarom reageren we op elke opmerking en vraag die we krijgen. Zowel online als offline. Feedback van klanten is ontzettend nuttig en daar moet je dankbaar voor zijn. Als een klant de moeite neemt om zijn mening over jouw bedrijf of product kenbaar te maken, ontvang je tips van onschatbare waarde. Je kunt namelijk direct zien waar mogelijke verbeterpunten zijn en procesverbeteringen doorvoeren.”

Sportschool

Er zijn wasgelegenheden die met maandabonnementen werken. Loogman Carwash kiest daar echter niet voor, zegt Huijmans: “Zo’n systeem verzekert ondernemers van een vaste inkomstenstroom. Wij kiezen daar echter niet voor, omdat zo’n concept niet bij ons past. Het nadeel van abonnementen is dat je betaalt voor iets waarvan je niet zeker weet of je dit er ook daadwerkelijk uithaalt. Net als een abonnement op de sportschool moet je minimaal een paar keer in de week gaan als je van deze aanbieding wilt profiteren. Veel mensen hebben geen tijd of zin om zich een paar keer per week in het zweet te werken en betalen dan geld voor iets dat ze eigenlijk te weinig gebruiken. We willen dat soort situaties voorkomen.”

Lees ook:

Auteur: Frank van de Ven

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Hoe live-content in Loogman Was app de band met de klant intensiveert | CarwashPro

Hoe live-content in Loogman Was app de band met de klant intensiveert

Loogman Carwash werkt met een loyalty programma dat inmiddels meer dan 125.000 gebruikers kent. De Loogman Was app is een belangrijk communicatiemiddel van de carwashketen. Deze applicatie wordt continu onder de loep genomen en doorontwikkeld, stelt Justin Huijmans, hoofd marketing van de Loogman Groep. Door live-content te gebruiken, krijgen klanten op maat gemaakte berichten binnen, waardoor nog persoonlijker gecommuniceerd kan worden. 

De app is gekoppeld aan e-mailsoftware. Deze software maakt gebruik van live-content. Nu is het nog vaak zo dat een e-mail op het moment van verzenden ‘live’ data bevat, maar in feite is deze content al verouderd als de ontvanger de e-mail opent. “In het geval van de Loogman Was app kan het zo zijn dat het puntenaantal op het moment van openen al is verouderd of het meegestuurde weerbericht niet meer actueel is. Om dat soort situaties te voorkomen, wordt de technologie verder aangepast”, verduidelijkt Huijmans.

Live-content wordt toegevoegd aan de e-mail-HTML. “Nadat de e-mail door de ontvanger is geopend, wordt de live-content opgevraagd bij onze servers. Dat verzoek bevat informatie die kan worden gebruikt om de inhoud van de e-mail aan te passen zodra de ontvanger de e-mail opent. Met het toepassen van live-content zetten wij de beleving die onze klanten gewend zijn van een bezoek aan onze wasstraten, door in onze e-mails”, verduidelijkt Huijmans. “Daardoor worden onze berichten nog persoonlijker. Zo kunnen we bijvoorbeeld op basis van de beschikbare data een gepersonaliseerde afbeelding tonen van de auto van de klant. De klant ziet zijn eigen voertuig in de mail verschijnen. Een ander voorbeeld is het toevoegen van een video in de mailing die perfect aansluit op het profiel van de ontvanger. Zo maak je de digitale post erg persoonlijk.”

Loogman Was app

De Loogman Was app gebruikt veelvuldig live-content. “Klanten kunnen bijvoorbeeld realtime het aantal punten zien die men heeft gespaard. Daarnaast kunnen gebruikers altijd het actuele weerbericht zien als ze de app openen. Een timer toont realtime hoe lang een bepaalde kortingsactie duurt of wanneer deze begint”, zegt Huijmans. “Het wordt extra leuk en relevant als we de techniek koppelen aan onze bestaande data. Welk verschil die toepassing gaat maken kunnen wij pas echt zeggen nadat we het uitvoerig hebben getest. Daar werken we nu aan. We hebben veel zin in deze ontwikkelingen.”

Klanten bij het bedrijf betrekken en hen belonen voor hun loyaliteit is een speerpunt van Loogman Carwash. De app is daar heel geschikt voor. “We zijn bezig om ons spaarprogramma te verbeteren. Het gaat hier om een beloningssysteem waarmee we onze trouwe klanten willen bedanken voor hun loyaliteit. Hoe vaker je een vestiging van ons bezoekt hoe hoger de korting”, verduidelijkt Huijmans.

Procesverbeteringen

Die kortingen zijn vrij eenvoudig te behalen. Zo krijg je bij 200 punten als een gratis wasbeurt. “Als je nagaat dat er programma’s zijn waarbij je al direct 50 punten krijgt, wordt duidelijk dat het sparen voor leuke kortingen en extra’s vrij snel kan gaan. Via de app is bij te houden hoeveel punten de klant gespaard is. Een animatie – heel toepasselijk een auto – toont aan wat de huidige positie van de spaarder is. Het geeft een helder en overzichtelijk beeld. Dynamische en persoonlijke teksten geven extra verduidelijking. Dan moet je denken aan een spreuk als ‘Goed bezig! Nog maar twintig punten en je hebt goud gehaald!’”, weet Huijmans.

Toekomstbestendig werken, is het motto van de carwashketen. De band met de klant versterken dus. “We willen een langdurige relatie met onze klanten opbouwen en hen belonen voor hun komst. We hechten veel waarde aan de mening van onze klanten. Daarom reageren we op elke opmerking en vraag die we krijgen. Zowel online als offline. Feedback van klanten is ontzettend nuttig en daar moet je dankbaar voor zijn. Als een klant de moeite neemt om zijn mening over jouw bedrijf of product kenbaar te maken, ontvang je tips van onschatbare waarde. Je kunt namelijk direct zien waar mogelijke verbeterpunten zijn en procesverbeteringen doorvoeren.”

Sportschool

Er zijn wasgelegenheden die met maandabonnementen werken. Loogman Carwash kiest daar echter niet voor, zegt Huijmans: “Zo’n systeem verzekert ondernemers van een vaste inkomstenstroom. Wij kiezen daar echter niet voor, omdat zo’n concept niet bij ons past. Het nadeel van abonnementen is dat je betaalt voor iets waarvan je niet zeker weet of je dit er ook daadwerkelijk uithaalt. Net als een abonnement op de sportschool moet je minimaal een paar keer in de week gaan als je van deze aanbieding wilt profiteren. Veel mensen hebben geen tijd of zin om zich een paar keer per week in het zweet te werken en betalen dan geld voor iets dat ze eigenlijk te weinig gebruiken. We willen dat soort situaties voorkomen.”

Lees ook:

Auteur: Frank van de Ven

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.