Hoe deze 5 carwash-eigenaren op het coronavirus anticiperen

gratis Pixabay

Het coronavirus raakt iedereen, maar in hoeverre hebben carwash-ondernemers daadwerkelijk last van deze virusuitbraak? CarwashPro vroeg ondernemers uit Helmond, Hoorn, Assen, Laren en Rotterdam naar de invloed van de virusuitbraak op hun bedrijfsvoering.

JelCo Carwash (Helmond)

Eigenaar Jelle Relou: “Het is moeilijk aan te geven wat de gevolgen zijn. Afgelopen zaterdag hebben we nog veel auto’s gewassen, terwijl het op een maandagmiddag erg rustig is. Er is niemand geweest. We accepteren (nog) contact geld, maar we desinfecteren zoveel mogelijk onze handen na aanraking van deze betaalmiddelen. Het coronavirus zal hoe dan ook effect hebben op onze omzet.”

Carwash Hoorn (Hoorn):

Eigenaar Charl van Zijl: “Of er door het coronavirus daadwerkelijk minder gewassen wordt, is nog niet helemaal inzichtelijk. Na het slechte weer van de afgelopen weken gaan we eindelijk een periode van mooi weer tegemoet. Dus normaal gesproken zal het drukker worden de komende dagen. Dat corona invloed zal hebben op het aantal bezoekers weet ik zeker. Minder auto’s op de weg betekent minder wassingen. Onze medewerkers dragen plastic handschoenen en moeten uiteraard regelmatig hun handen wassen. Het zal de komende weken duidelijk worden of wij veranderingen doorvoeren in onze bedrijfsvoering.”

Niels Autowas (Assen)

Eigenaar Niels Wessels: “We zijn ondertussen bezig om een mail op te zetten waarin we de huidige situatie uitleggen aan onze klanten. In deze correspondentie vragen we bezoekers om zoveel mogelijk met pin te betalen. Daarnaast richten we een webshop in waarin klanten online een wasbeurt kunnen aanschaffen. De QR-code kunnen we door het raam scannen. Voor de rest maken we het pand zoveel en zo goed mogelijk schoon. Medewerkers die zich niet optimaal voelen, worden verzocht thuis te blijven. Het aantal wassingen is enorm teruggelopen. Ik denk dat we op minder dan de helft zitten van het normale aantal wasbeurten.”

Autobedrijf Van Wees (Laren)

Eigenaar Monique van Wees: “Wij volgen de aanbevelingen van de RIVM. Er wordt klanten verzocht om zoveel mogelijk contactloos te betalen. Ook houden we fysieke afstand tot de klant. De aanbevolen anderhalve meter. Updates rond het virus naar de klant toe vermelden wij mondeling. Er zijn echter nauwelijks wijzigingen nodig in onze werkwijze. Wij zetten de wasstraat namelijk zelf aan. De klant rijdt de auto zoveel mogelijk zelf de wasstraat in. Er wordt momenteel wel minder gebruik gemaakt van de wasstraat. Ik schat zo’n twintig procent minder, maar er komen ook minder klanten tanken en het is sowieso rustiger op straat.”

HB Truckwash Maasvlakte (Rotterdam)

Eigenaar Jeffrey Broere: “We hebben onze werktijden aangepast. We hebben informatieborden opgehangen. Op deze communicatiemiddelen staat dat er geen handen geschud mogen worden en dat er een ruimte van anderhalve meter tussen collega’s moet zijn. Ook maken wij elk uur een aantal keer schoon. De handvatten van deuren en dergelijke worden gedesinfecteerd. We hebben qua drukte weinig te klagen.”

 

Auteur: Frank van de Ven

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Hoe deze 5 carwash-eigenaren op het coronavirus anticiperen | CarwashPro

Hoe deze 5 carwash-eigenaren op het coronavirus anticiperen

gratis Pixabay

Het coronavirus raakt iedereen, maar in hoeverre hebben carwash-ondernemers daadwerkelijk last van deze virusuitbraak? CarwashPro vroeg ondernemers uit Helmond, Hoorn, Assen, Laren en Rotterdam naar de invloed van de virusuitbraak op hun bedrijfsvoering.

JelCo Carwash (Helmond)

Eigenaar Jelle Relou: “Het is moeilijk aan te geven wat de gevolgen zijn. Afgelopen zaterdag hebben we nog veel auto’s gewassen, terwijl het op een maandagmiddag erg rustig is. Er is niemand geweest. We accepteren (nog) contact geld, maar we desinfecteren zoveel mogelijk onze handen na aanraking van deze betaalmiddelen. Het coronavirus zal hoe dan ook effect hebben op onze omzet.”

Carwash Hoorn (Hoorn):

Eigenaar Charl van Zijl: “Of er door het coronavirus daadwerkelijk minder gewassen wordt, is nog niet helemaal inzichtelijk. Na het slechte weer van de afgelopen weken gaan we eindelijk een periode van mooi weer tegemoet. Dus normaal gesproken zal het drukker worden de komende dagen. Dat corona invloed zal hebben op het aantal bezoekers weet ik zeker. Minder auto’s op de weg betekent minder wassingen. Onze medewerkers dragen plastic handschoenen en moeten uiteraard regelmatig hun handen wassen. Het zal de komende weken duidelijk worden of wij veranderingen doorvoeren in onze bedrijfsvoering.”

Niels Autowas (Assen)

Eigenaar Niels Wessels: “We zijn ondertussen bezig om een mail op te zetten waarin we de huidige situatie uitleggen aan onze klanten. In deze correspondentie vragen we bezoekers om zoveel mogelijk met pin te betalen. Daarnaast richten we een webshop in waarin klanten online een wasbeurt kunnen aanschaffen. De QR-code kunnen we door het raam scannen. Voor de rest maken we het pand zoveel en zo goed mogelijk schoon. Medewerkers die zich niet optimaal voelen, worden verzocht thuis te blijven. Het aantal wassingen is enorm teruggelopen. Ik denk dat we op minder dan de helft zitten van het normale aantal wasbeurten.”

Autobedrijf Van Wees (Laren)

Eigenaar Monique van Wees: “Wij volgen de aanbevelingen van de RIVM. Er wordt klanten verzocht om zoveel mogelijk contactloos te betalen. Ook houden we fysieke afstand tot de klant. De aanbevolen anderhalve meter. Updates rond het virus naar de klant toe vermelden wij mondeling. Er zijn echter nauwelijks wijzigingen nodig in onze werkwijze. Wij zetten de wasstraat namelijk zelf aan. De klant rijdt de auto zoveel mogelijk zelf de wasstraat in. Er wordt momenteel wel minder gebruik gemaakt van de wasstraat. Ik schat zo’n twintig procent minder, maar er komen ook minder klanten tanken en het is sowieso rustiger op straat.”

HB Truckwash Maasvlakte (Rotterdam)

Eigenaar Jeffrey Broere: “We hebben onze werktijden aangepast. We hebben informatieborden opgehangen. Op deze communicatiemiddelen staat dat er geen handen geschud mogen worden en dat er een ruimte van anderhalve meter tussen collega’s moet zijn. Ook maken wij elk uur een aantal keer schoon. De handvatten van deuren en dergelijke worden gedesinfecteerd. We hebben qua drukte weinig te klagen.”

 

Auteur: Frank van de Ven

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.