Carwash Heemstede viert vijfjarig bestaan met Facebook-actie

Carwash Heemstede blaast dit jaar vijf kaarsjes uit en viert deze mijlpaal met een winactie op Facebook. De wasgelegenheid speelde zichzelf vanaf het begin al in de kijker, omdat het project door middel van crowdfunding tot stand was gekomen. Ondernemer André de Vries blikt terug op de afgelopen jaren en deelt zijn toekomstplannen. 

De bouw van de carwash kwam door middel van crowdfunding tot stand. Deze vorm van publieksfinanciering verloopt zonder financiële tussenpersonen, maar zorgt voor direct contact tussen investeerders en ondernemers. Er was volgens De Vries duidelijk behoefte aan een wasgelegenheid in Heemstede: “Ik had het benodigde bedrag binnen negen uur bij elkaar en dat had ik niet verwacht. Je betaalt natuurlijk wel een hogere rente dan bij een lening via de bank, maar daar staat tegenover dat je start met een groep enthousiaste ambassadeurs voor je bedrijf. De lening is nu bijna afgelost, dus het echte verdienen kan straks beginnen.”

Inmiddels telt Carwash Heemstede alweer vijf lentes. De zaken gaan goed. “Het gaat boven verwachting, we hebben een gezond bedrijf. In het begin was het wel aanpoten, ik werkte in mijn eentje zeven dagen in de week maar inmiddels werken we met personeel en in 2017 is mijn zoon Marvin in de zaak gekomen. Vooral de locatie in Heemstede bleek een schot in de roos. We hebben dan wel geen echte zichtlocatie, maar we hebben nauwelijks concurrentie.” 

Nuttige adviezen

Het hoofdbestanddeel van Carwash Heemstede is natuurlijk de Istobal kettingwasstraat met textiel wasborstels. EenzetCarwash leverde deze apparatuur. “We zijn erg goed geholpen door de mensen van EenzetCarwash. Ik kwam uit de IT en had nog nooit een auto gewassen. Van het opstellen van een locatie-analyse tot en met de projectbegeleiding heb ik veel nuttige adviezen van ze gehad. We doen daar vandaag de dag nog steeds ons voordeel mee”, zegt De Vries.

In Carwash Heemstede plaatste EenzetCarwash ook wasboxen.

Elke auto wordt handmatig voorgewassen en klanten kunnen nadat ze de wasstraat verlaten hebben de auto reinigen op het overdekte stofzuigplein. “Op het voorterrein hebben we ook nog drie Istobal wasboxen voor de doe-het-zelvers waarvan er één met twee verhoogde bordessen die speciaal is uitgerust voor de reiniging van campers, caravans en hoge bedrijfsbussen. Daarnaast verhuren we onze eigen aanhangers.”

Facebook-actie

Om de klanten te bedanken voor hun klandizie is een win-actie opgezet op social media. “We hebben gekozen voor een LIKE – DEEL – WIN actie op Facebook. We geven de komende maand vijf keer een tegoedpas ter waarde van vijftig euro weg. Er wordt volop op het Facebook-bericht gereageerd. Erg leuk ook om te lezen hoe onze klanten de service ervaren. We krijgen veel complimenten en felicitaties. Andere mensen lezen dit toch ook, dus we zien het als positieve mond tot mond reclame.”

De Vries ziet de toekomst rooskleurig tegemoet: “Nu mijn zoon Marvin ook lekker meedraait in het bedrijf kan ik langzaamaan aan mijn pensioen gaan denken. De komende jaren geven we samen nog lekker veel gas zodat Marvin straks een gezond bedrijf over kan nemen.” 

Auteur: Frank van de Ven

Frank van de Ven is journalist voor vakblad CarwashPro. Daarnaast schrijft hij regelmatig voor vakblad TankPro over tankstations.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.