UNITI-EXPO_2018

Wat is er te zien op de UNITI Expo 2022?

foto: UNITI-EXPO_2018

UNITI, de Europese vakbeurs voor de tankstation- en carwash branche, vindt dit jaar weer plaats in Stuttgart van 17 tot 19 mei. Volgens beursdirecteur Elmar Kühn is 90 procent van de beursvloer al volgeboekt. 

De voorbereidingen voor Uniti zijn in volle gang. Na de gemiste editie in 2020 komen vertegenwoordigers van de industrie weer bijeen in de beurshallen in Stuttgart. 90 procent van de beursvloer is al volgeboekt en UNITI ontvangt aanmeldingen van deelnemers uit de nationale en internationale sector. Elmar Kühn, directeur van UNITI-Kraftstoff GmbH, de organisator van UNITI expo licht een tipje van de sluier van wat bezoekers en exposanten kunnen verwachten. In 2018 verzamelde de derde editie van UNITI expo 467 exposanten en 17.000 aanwezigen uit 120 landen op een expositieruimte van 40.000 vierkante meter.

Hoe bereidt UNITI expo 2022 zich na deze moeilijke, lange vertraging voor op zijn terugkeer in mei?

Elmar Kühn: In 2018 verstevigde UNITI expo zijn rol als toonaangevende Europese vakbeurs voor de tankstation-, buurtwinkel- en carwashsectoren. We wilden onze positie in 2020 verder versterken en uitbouwen, maar de Covid-19-crisis stak daar een stokje voor. Nu staat het volgende evenement in de startblokken – mede dankzij de immense steun van onze partners. Samen met de belangrijkste spelers in elke sector willen we de zalen van de vakbeurs Stuttgart opnieuw vullen met innovaties, trends en nieuwe producten voor de industrie.

De cijfers zien er geweldig uit. Alle grote exposanten hebben hun aanwezigheid op de UNITI-expo van dit jaar bevestigd en we zijn al voor 90 procent volgeboekt. Daarnaast ontvangen wij dagelijks talrijke aanmeldingen van vakbezoekers uit binnen- en buitenland.

Welke gezondheids- en veiligheidsmaatregelen kunnen bezoekers verwachten tijdens de drie beursdagen?

Elmar Kühn: Met ‘Safe Expo’ heeft Messe Stuttgart een zorgvuldig hygiëne- en veiligheidsconcept ontwikkeld om alle bezoekers een veilig verblijf tijdens het evenement te garanderen. Dankzij de innovatieve infrastructuur, die zorgt voor frisse lucht, een strak schoonmaakschema en regelmatige controles, zijn bezoekers tijdens hun verblijf op de beurs zo goed mogelijk beschermd.

Sinds de hervatting van de activiteiten afgelopen september, hebben de gezondheidsmaatregelen die zijn genomen om bezoekers te beschermen op elk evenement, hun waarde bewezen. Dit is voor ons cruciaal, want UNITI expo hecht veel waarde aan de veiligheid van bezoekers. Daarnaast zijn we heel blij dat in tal van Europese landen de restricties voor de evenementenbranche al zijn opgeheven en dat ook in Duitsland versoepelingen gepland zijn.

In de afgelopen twee jaar hebben virtuele evenementen de fysieke beurzen vervangen. Wat is de waarde van persoonlijke evenementen in de wereld van vandaag?

Elmar Kühn: De wereld is in deze twee jaar misschien veel veranderd, maar één ding blijft constant: persoonlijke ontmoetingen kunnen niet worden vervangen. Virtuele tools zijn nuttig gebleken voor eenvoudige taken en regelmatige vergaderingen. Maar operators, leveranciers en retailers kunnen niet wachten om weer persoonlijk zaken met elkaar te doen. Wij geloven dat als iedereen samenwerkt om een ​​veilige en comfortabele omgeving te garanderen, deelnemers het meeste uit deze ervaring kunnen halen. Messe Stuttgart heeft al meerdere keren bewezen dat het werkt.

Wat zijn de hoofdthema’s van de UNITI-expo van dit jaar?

Elmar Kühn: Ons doel is om altijd de vinger aan de pols te houden als het gaat om veranderingen in de branche. Daarom behandelen we de laatste ontwikkelingen op de themagebieden ‘Technologie, Betalen & Logistiek’, ‘Carwash & Carcare’, ‘Aardoliebedrijven & Petroleumhandel’ en ‘Shop & Convenience’. Samen met onze partners hebben we een uitgebreid programma samengesteld met specialistische lezingen en presentaties over nieuwe consumententrends en innovaties op het gebied van service bij tankstations, buurtwinkels en autowasstraten. We hebben ook te maken met een onderwerp dat de hele waardeketen raakt: de toekomst van alternatieve brandstoffen.

We richten ons ook op nieuwe technologieën die recentelijk zowel het consumentengedrag als de bedrijfsstrategieën hebben veranderd. UNITI expo heeft tot doel professionals in de sector te helpen de technologische ontwikkelingen voor te blijven en nieuwe zakelijke kansen optimaal te benutten.

Lees ook:

Onderwerpen: ,

Auteur: Sandra Schafer

Sandra is redacteur van het Duitse zusje van CarwashPro, namelijk CarwashPro.de.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Wat is er te zien op de UNITI Expo 2022? | CarwashPro
UNITI-EXPO_2018

Wat is er te zien op de UNITI Expo 2022?

foto: UNITI-EXPO_2018

UNITI, de Europese vakbeurs voor de tankstation- en carwash branche, vindt dit jaar weer plaats in Stuttgart van 17 tot 19 mei. Volgens beursdirecteur Elmar Kühn is 90 procent van de beursvloer al volgeboekt. 

De voorbereidingen voor Uniti zijn in volle gang. Na de gemiste editie in 2020 komen vertegenwoordigers van de industrie weer bijeen in de beurshallen in Stuttgart. 90 procent van de beursvloer is al volgeboekt en UNITI ontvangt aanmeldingen van deelnemers uit de nationale en internationale sector. Elmar Kühn, directeur van UNITI-Kraftstoff GmbH, de organisator van UNITI expo licht een tipje van de sluier van wat bezoekers en exposanten kunnen verwachten. In 2018 verzamelde de derde editie van UNITI expo 467 exposanten en 17.000 aanwezigen uit 120 landen op een expositieruimte van 40.000 vierkante meter.

Hoe bereidt UNITI expo 2022 zich na deze moeilijke, lange vertraging voor op zijn terugkeer in mei?

Elmar Kühn: In 2018 verstevigde UNITI expo zijn rol als toonaangevende Europese vakbeurs voor de tankstation-, buurtwinkel- en carwashsectoren. We wilden onze positie in 2020 verder versterken en uitbouwen, maar de Covid-19-crisis stak daar een stokje voor. Nu staat het volgende evenement in de startblokken – mede dankzij de immense steun van onze partners. Samen met de belangrijkste spelers in elke sector willen we de zalen van de vakbeurs Stuttgart opnieuw vullen met innovaties, trends en nieuwe producten voor de industrie.

De cijfers zien er geweldig uit. Alle grote exposanten hebben hun aanwezigheid op de UNITI-expo van dit jaar bevestigd en we zijn al voor 90 procent volgeboekt. Daarnaast ontvangen wij dagelijks talrijke aanmeldingen van vakbezoekers uit binnen- en buitenland.

Welke gezondheids- en veiligheidsmaatregelen kunnen bezoekers verwachten tijdens de drie beursdagen?

Elmar Kühn: Met ‘Safe Expo’ heeft Messe Stuttgart een zorgvuldig hygiëne- en veiligheidsconcept ontwikkeld om alle bezoekers een veilig verblijf tijdens het evenement te garanderen. Dankzij de innovatieve infrastructuur, die zorgt voor frisse lucht, een strak schoonmaakschema en regelmatige controles, zijn bezoekers tijdens hun verblijf op de beurs zo goed mogelijk beschermd.

Sinds de hervatting van de activiteiten afgelopen september, hebben de gezondheidsmaatregelen die zijn genomen om bezoekers te beschermen op elk evenement, hun waarde bewezen. Dit is voor ons cruciaal, want UNITI expo hecht veel waarde aan de veiligheid van bezoekers. Daarnaast zijn we heel blij dat in tal van Europese landen de restricties voor de evenementenbranche al zijn opgeheven en dat ook in Duitsland versoepelingen gepland zijn.

In de afgelopen twee jaar hebben virtuele evenementen de fysieke beurzen vervangen. Wat is de waarde van persoonlijke evenementen in de wereld van vandaag?

Elmar Kühn: De wereld is in deze twee jaar misschien veel veranderd, maar één ding blijft constant: persoonlijke ontmoetingen kunnen niet worden vervangen. Virtuele tools zijn nuttig gebleken voor eenvoudige taken en regelmatige vergaderingen. Maar operators, leveranciers en retailers kunnen niet wachten om weer persoonlijk zaken met elkaar te doen. Wij geloven dat als iedereen samenwerkt om een ​​veilige en comfortabele omgeving te garanderen, deelnemers het meeste uit deze ervaring kunnen halen. Messe Stuttgart heeft al meerdere keren bewezen dat het werkt.

Wat zijn de hoofdthema’s van de UNITI-expo van dit jaar?

Elmar Kühn: Ons doel is om altijd de vinger aan de pols te houden als het gaat om veranderingen in de branche. Daarom behandelen we de laatste ontwikkelingen op de themagebieden ‘Technologie, Betalen & Logistiek’, ‘Carwash & Carcare’, ‘Aardoliebedrijven & Petroleumhandel’ en ‘Shop & Convenience’. Samen met onze partners hebben we een uitgebreid programma samengesteld met specialistische lezingen en presentaties over nieuwe consumententrends en innovaties op het gebied van service bij tankstations, buurtwinkels en autowasstraten. We hebben ook te maken met een onderwerp dat de hele waardeketen raakt: de toekomst van alternatieve brandstoffen.

We richten ons ook op nieuwe technologieën die recentelijk zowel het consumentengedrag als de bedrijfsstrategieën hebben veranderd. UNITI expo heeft tot doel professionals in de sector te helpen de technologische ontwikkelingen voor te blijven en nieuwe zakelijke kansen optimaal te benutten.

Lees ook:

Onderwerpen: ,

Auteur: Sandra Schafer

Sandra is redacteur van het Duitse zusje van CarwashPro, namelijk CarwashPro.de.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.