Dico, Schuimwand

DICO: Een schuimwand verdient zich met een halfjaartje terug

Het van oorsprong Duitse DICO Carwash, lanceerde onlangs een geüpgrade versie van de schuimboog. Inmiddels zijn er in Nederland zo’n vier wasstraten met de schuim-uitbreiding, volgens Jeroen Visser, mede-eigenaar van de Nederlandsetak van het bedrijf, volgen er meer. “Voor een relatief kleine investering, kun je een stuk meer verdienen, wie wil dat nou niet.” 

Wat de boog van DICO anders maakt dan die van de concurrent is volgens Visser de mogelijkheid tot personalisatie aan de voorkant. “Er is een speciale lichtbak die te personaliseren is naar de smaak van de carwash-eigenaar.” Het maakt het volgens hem dus extra mooi in de carwash, de boog kan dan dus aangepast worden aan de rest van de straat waardoor de straat er gelikter uit komt te zien.

De toevoeging leidt ertoe dat mensen eerder geneigd zijn een duurder programma te kiezen omdat ze de schuimdeken ook willen, daarnaast is het sowieso makkelijker om zo’n één a twee euro aan een programma toe te voegen voor de schuimboog. De toevoeging, die aan iedere wasstraat kan worden gedaan kost tussen de 3500 en 4000 euro. “Dat is afhankelijk van waar de technische ruimte is, de investering is met ongeveer een half jaar al terugverdiend.”

Kleuren

De RGB-led spots aan de achterkant van de schuimwand kunnen in alle kleuren van de regenboog worden uitgelicht. “Of je nu met Koningsdag een oranje schuimlaag over de auto wil laten vallen of met een ladiesday een roze, het is allemaal mogelijk en dat maakt het ook zo leuk. Het zorgt echt voor een stuk extra beleving”, aldus Visser.

Wat betreft de chemie is er niet een bepaald merk dat persé gebruikt moet worden volgens hem. “Eigenlijk kan ieder gerenommeerd product wel op de boog geïnstalleerd worden.” Doordat de chemie wordt opgeklopt blijft deze langer aan de auto waardoor het beter hecht en de auto uiteindelijk schoner wordt, behalve mooi is het dus ook functioneel.”

Auteur: Thom Mandos

Autoliefhebber met een voorkeur voor een schone auto. Thom Mandos is vaste redacteur van vakblad CarwashPro en zo nu en dan schrijft hij voor wat andere titels van ProMedia.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.