Inozzle

iNozzle One gepresenteerd op Tankstation & Carwash Vakbeurs

Smarter Nozzle Europe presenteerde op de eerste ochtend van de vakbeurs de iNozzle One. De nozzle beschikt over een haarscherp 5-inch scherm en heeft een kijkhoek van 160 graden. Zodra de automobilist het vulpistool uit de nozzlebooth haalt, start de loop van commerciële boodschappen. Na het tanken gaat de iNozzle One automatisch weer terug in te slaapmodus. De innovatie biedt tankstations bijvoorbeeld de mogelijkheid om de carwash te promoten tijdens het tanken. 

De content op de displays wordt centraal aangestuurd door Smarter Nozzle en voorziet de tankende bezoeker van actuele en relevante informatie. Het display is verdeeld in een drietal secties: de campagne-sectie (boven), de promotiesectie (midden) en de brandstof-sectie (onder).

Schermverdeling

Op het bovenste deel – dat 3/5 van het scherm beslaat, worden commercials getoond in de vorm van video’s of foto’s. Deze sectie wordt geëxploiteerd door Smarter Nozzle. Op het middelste gedeelte (1/5) kunnen station-gerelateerde commerciële boodschappen getoond worden, denk aan shopartikelen, carwash-acties of smeerolie. Deze inkomsten komen volledig voor rekening van de exploitant van het tankstation. Op het onderste deel (1/5) worden het logo van het tankstation, de brandstof en het pompnummer getoond.

“Voor exploitanten van tankstations betekent de iNozzle One een extra inkomstenbron, tegen een geringe investering. Verder heeft de exploitant er geen omkijken naar: het onderhoud van de iNozzles en het beheer van de campagnes en promoties wordt volledig door Smarter Nozzle uitgevoerd.”

Opbrengsten

De opbrengsten komen volledig ten goede van de exploitant. Deze opbrengsten kunnen bij een optimale bezetting flink oplopen, laten de initiatiefnemers weten. De exploitant ontvangt bovendien een vergoeding voor het vertonen van commerciële boodschappen op het bovenste deel van het scherm. Deze opbrengst is afhankelijk van het aantal views. Daarnaast wordt een commissie verstrekt voor iedere commercial of advertentie die door de exploitant wordt aangeleverd.

“Automobilisten worden op een zeer indringende manier gedurende een langere tijd geconfronteerd met relevante reclame-uitingen met een hoge attentiewaarde. Hierdoor neemt niet alleen de merkbekendheid toe, ook de koopintentie stijgt significant. Door het aanbod in de shop slim af te stemmen op de boodschappen van iNozzle One, krijg de conversie in de shop een aanzienlijke impuls.”

De nieuwe nozzle is verkrijgbaar in een operational leaseconstructie. Hierbij inbegrepen is de levering en het onderhoud van de hardware en de software. Naast het maandbedrag is een eenmalige investering verschuldigd. Hiermee worden de kosten gedekt voor het plaatsen van de iNozzles en Smarter Nozzle Wifi acces point en het operationeel maken van het netwerk.

Auteur: Thom Mandos

Autoliefhebber met een voorkeur voor een schone auto. Thom Mandos is vaste redacteur van vakblad CarwashPro en zo nu en dan schrijft hij voor wat andere titels van ProMedia.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.