Superoperator en Axel Springer rollen carwash-app uit in Duitsland

Superoperator ontwikkelde een app waarmee automobilisten naar de dichtstbijzijnde wasgelegenheid worden geloodst en technologiebedrijf Axel Springer gaat deze app in Duitsland distribueren. Door deze samenwerking willen beide partijen de carwashbranche naar een hoger niveau tillen en de klanttevredenheid verhogen. Axel Springer rolt de applicatie in Duitsland uit onder de naam ‘Clever Waschen’.

De app draait op een merkonafhankelijk platform. Door samen te werken met Superoperator wil Axel Springer zijn dienstverlening uitbreiden en zowel bezoekers als eigenaren van wasgelegenheden helpen. Klanten hoeven niet lang te zoeken naar een carwash als zij hun voertuig willen reinigen. Ondernemers zullen dankzij de app sneller gevonden en daardoor bezocht worden. Een win-win situatie dus.

“Clever Waschen is een goed voorbeeld van de implementatie van future mobility”, verduidelijkt afdelingshoofd Nicolas Meibohm van de divisie connected cars binnen Axel Springer. “Connected cars zijn in opkomst. Deze voertuigen communiceren via apps en daar kun je als carwashbedrijf op inspelen. Een wasprogramma bestellen via een app bijvoorbeeld is een manier van communiceren. Met deze app digitaliseren we de carwashbranche en vereenvoudigen we een bezoek aan de wasgelegenheid. Het betalen gaat sneller eh het zoeken naar de geschikte carwash wordt met deze applicatie ook een stuk gebruiksvriendelijker. Tegelijkertijd spelen we in op de mogelijkheden die connected cars bieden.”

Coronacrisis

Superoperator verzorgde de technologie achter de app. Het bedrijf heeft een platform opgezet waarbij een bezoek aan de carwash snel en efficiënt plaatsvindt. Met de applicatie kan online een ticket gekocht worden, waardoor een hoop tijd bespaard wordt. De klant hoeft de auto niet meer uit om een kaartje te kopen. Zo wordt het klantcontact gereduceerd wat zeker tijdens de coronacrisis een goede ontwikkeling is.

De Clever Waschen app is beschikbaar voor iOS en Android devices. Alle Duitse wasgelegenheden kunnen in de app opgenomen worden. Men moet zich daarvoor wel aanmelden. Vodafone ondersteunde het bedrijf bij het in kaart brengen en verwerken van alle wasgelegenheden voor gebruik in de applicatie. Axel Springer biedt carwash-ondernemers verschillende pakketten aan. Het standaard startpakket is gratis en neemt de carwash in het programma op, zodat deze beter gevonden wordt. Er kan ook gekozen worden voor een maandabonnement waarbij Axel Springer en Superoperator meer inzicht in klanttevredenheid geven. Ook wordt aangegeven waar een efficiencyslag te maken is.

Digitaliseringsslag

De eerste carwash-ondernemer die zich bij het Clever Waschen-platform heeft aangesloten is CleanCar. Deze keten beschikt over vestigingen in Berlijn, Hamburg, Neuss, Hannover en Braunschweig. Later komen daar ook meerdere filialen in Duitsland en Oostenrijk bij. “Ik kijk uit naar de resultaten die deze digitaliseringsslag brengt en ben benieuwd wat Clever Waschen de branche oplevert. De mogelijkheid om contactloos te betalen is zeker in deze tijd een gigantisch voordeel. We hopen meerdere klanten in onze vestigingen te begroeten”, zegt directeur Holger Dörner van CleanCar.

In de komende jaren wordt de samenwerking tussen Superoperator en Axel springer verder uitgerold. Het is de bedoeling dat de app in heel Europa gebruikt kan worden.

Onderwerpen: , ,

Auteur: Frank van de Ven

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Superoperator en Axel Springer rollen carwash-app uit in Duitsland | CarwashPro

Superoperator en Axel Springer rollen carwash-app uit in Duitsland

Superoperator ontwikkelde een app waarmee automobilisten naar de dichtstbijzijnde wasgelegenheid worden geloodst en technologiebedrijf Axel Springer gaat deze app in Duitsland distribueren. Door deze samenwerking willen beide partijen de carwashbranche naar een hoger niveau tillen en de klanttevredenheid verhogen. Axel Springer rolt de applicatie in Duitsland uit onder de naam ‘Clever Waschen’.

De app draait op een merkonafhankelijk platform. Door samen te werken met Superoperator wil Axel Springer zijn dienstverlening uitbreiden en zowel bezoekers als eigenaren van wasgelegenheden helpen. Klanten hoeven niet lang te zoeken naar een carwash als zij hun voertuig willen reinigen. Ondernemers zullen dankzij de app sneller gevonden en daardoor bezocht worden. Een win-win situatie dus.

“Clever Waschen is een goed voorbeeld van de implementatie van future mobility”, verduidelijkt afdelingshoofd Nicolas Meibohm van de divisie connected cars binnen Axel Springer. “Connected cars zijn in opkomst. Deze voertuigen communiceren via apps en daar kun je als carwashbedrijf op inspelen. Een wasprogramma bestellen via een app bijvoorbeeld is een manier van communiceren. Met deze app digitaliseren we de carwashbranche en vereenvoudigen we een bezoek aan de wasgelegenheid. Het betalen gaat sneller eh het zoeken naar de geschikte carwash wordt met deze applicatie ook een stuk gebruiksvriendelijker. Tegelijkertijd spelen we in op de mogelijkheden die connected cars bieden.”

Coronacrisis

Superoperator verzorgde de technologie achter de app. Het bedrijf heeft een platform opgezet waarbij een bezoek aan de carwash snel en efficiënt plaatsvindt. Met de applicatie kan online een ticket gekocht worden, waardoor een hoop tijd bespaard wordt. De klant hoeft de auto niet meer uit om een kaartje te kopen. Zo wordt het klantcontact gereduceerd wat zeker tijdens de coronacrisis een goede ontwikkeling is.

De Clever Waschen app is beschikbaar voor iOS en Android devices. Alle Duitse wasgelegenheden kunnen in de app opgenomen worden. Men moet zich daarvoor wel aanmelden. Vodafone ondersteunde het bedrijf bij het in kaart brengen en verwerken van alle wasgelegenheden voor gebruik in de applicatie. Axel Springer biedt carwash-ondernemers verschillende pakketten aan. Het standaard startpakket is gratis en neemt de carwash in het programma op, zodat deze beter gevonden wordt. Er kan ook gekozen worden voor een maandabonnement waarbij Axel Springer en Superoperator meer inzicht in klanttevredenheid geven. Ook wordt aangegeven waar een efficiencyslag te maken is.

Digitaliseringsslag

De eerste carwash-ondernemer die zich bij het Clever Waschen-platform heeft aangesloten is CleanCar. Deze keten beschikt over vestigingen in Berlijn, Hamburg, Neuss, Hannover en Braunschweig. Later komen daar ook meerdere filialen in Duitsland en Oostenrijk bij. “Ik kijk uit naar de resultaten die deze digitaliseringsslag brengt en ben benieuwd wat Clever Waschen de branche oplevert. De mogelijkheid om contactloos te betalen is zeker in deze tijd een gigantisch voordeel. We hopen meerdere klanten in onze vestigingen te begroeten”, zegt directeur Holger Dörner van CleanCar.

In de komende jaren wordt de samenwerking tussen Superoperator en Axel springer verder uitgerold. Het is de bedoeling dat de app in heel Europa gebruikt kan worden.

Onderwerpen: , ,

Auteur: Frank van de Ven

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.