Interview

Duitse Menzerna: ‘Meer vrouwen actief in professionele detailing’

Volgens de Duitse poetsmiddelenfabrikant Menzerna is detailing niet langer alleen het domein van mannen. Het bedrijf bedacht daarom iets nieuws: speciale polijstmiddelen, waarvan de geur en kleur zijn afgestemd op vrouwelijke autobezitters en poetsers. Is dit een nieuwe trend in de autoverzorging? CarwashPro.de vroeg het aan Menzerna.

De autoreinigingsindustrie is van oudsher stevig in mannelijke handen. Maar nu zijn er tekenen dat dit aan het veranderen is en dat vrouwen belangrijker worden. Menzerna biedt autoverzorgingsproducten voor de professionele detailingbranche en heeft nu voor het eerst producten op de markt gebracht die direct gericht zijn op vrouwelijke klanten. Hanna Diegner, Product Manager Marketing & Sales bij Menzerna, beantwoordde onze vragen.

CarwashPro.de: Waarom heeft Menzerna besloten om polijstproducten voor vrouwen te lanceren?

Menzerna: “We merken dat steeds meer vrouwen geïnteresseerd zijn in onze producten. Dit werd bijvoorbeeld opgemerkt in reacties op sociale media en in vragen van klanten. Aan deze klantengroep wilden we daarom een ​​gericht aanbod doen”.

CarwashPro.de: Waarin verschillen de ‘damesproducten’ van de conventionele producten?

Menzerna: “De nieuwe producten van Lady Line Polish verschillen niet helemaal van de producten die al jaren op de markt zijn. Toch hebben we voor deze productlijn nieuwe polijstproducten ontwikkeld. De basis waren onze premium producten, waarvan we de receptuur verder hebben ontwikkeld. Dit betekent dat de resultaten met producten uit de Lady Line nog bevredigender zijn”.

CarwashPro.de: De Lady Line producten zijn roze en ruiken naar kokos. Hoe reageren uw mannelijke klanten op deze genderspecifieke producten?

Menzerna: “Verrassend genoeg kopen ook veel mannen Lady Line-producten. Wij gaan ervan uit dat in de professionele autoverzorging details zoals de productkleur, de geur en de verpakking niet altijd bepalend zijn voor een aankoop. Onze klanten stellen hoge eisen aan de poetsmiddelen die zij gebruiken. Uiteraard zijn ook veel mannen gecharmeerd van de Lady Line-producten en kopen ze het ‘ondanks’ de vrouwelijke productpresentatie”.

CarwashPro.de: Historisch gezien was de autoverzorgingsindustrie meestal een mannenwereld, maar zie je daar momenteel een verandering?

Menzerna: “We zien dat steeds meer vrouwen actief zijn op het gebied van professionele detailing. Enerzijds is het tegenwoordig geen uitzondering meer dat vrouwen hun eigen autoservice runnen. Anderzijds zijn de eindklanten ook zeer veeleisend op het gebied van detaillering en hechten zij veel belang aan kwalitatief hoogwaardige producten. Wie zo intensief met voertuigverzorging bezig is, is overtuigd van de resultaten van de producten. Tegenwoordig maakt het niet meer uit of het mannen of vrouwen zijn. Waarschijnlijk heeft hier immers een fundamentele maatschappelijke verandering effect. Een paar jaar geleden was het niet meer ongebruikelijk dat vrouwelijke automonteurs aan hun opleiding begonnen en zijn nu het hoofd van hun eigen autoservice of werkplaats. We zijn er trots op dat de kwaliteit van het werk cruciaal is voor succes”.

Lees ook:

Auteur: Sandra Schafer

Sandra is redacteur van het Duitse zusje van CarwashPro, namelijk CarwashPro.de.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.