Partner

Spectro introduceert carwash-module in app

Met de nieuwe module kunnen direct metingen en doseringen worden vastgelegd Foto: Spectro

Spectro heeft onlangs een carwash-module toegevoegd aan hun doseer-app. De Brabantse leverancier in schoonmaakmiddelen hoopt daarmee meer autowasserijen over de streep te trekken om Spectro-klant te worden. 

Met de app bedient de in Oss gevestigde leverancier zijn slimme doseersystemen. Spectro levert producten aan autowasserijen in de hele Benelux maar heeft ook afnemers in Oostenrijk, Duitsland, Spanje en Portugal.

Vorige jaar is de Ecodos-app omgedoopt tot de Spectro-app en op dit moment staat er een grote update op de planning. Na de update is de app onder andere geoptimaliseerd voor Android-gebruikers. Daarnaast is de mogelijkheid tot het melden van storingen toegevoegd en zijn de customer reports uitgebreid. Bovendien is er een nieuwe carwash-module beschikbaar in de app. Directeur van Spectro, Laurens Metternich legt uit wat dat betekent. “Met die module kunnen we op eenvoudige wijze direct metingen uitvoeren en doseringen vastleggen middels digitale rapportages. Dit is vooral handig voor autowasserijen met meerdere locaties.”

Volgens Metternich zal de carwash-module aanvankelijk vooral gebruikt gaan worden door zijn eigen medewerkers en distributeurs. “Wij meten regelmatig de instellingen bij onze klanten en stellen die bij. Die instellingen staan soms heel kritisch. Dus die moet je goed vastleggen. Dat kunnen we tegenwoordig dus in de app. Vroeger ging dat allemaal op formulieren. Maar dat proces is nu volledig gedigitaliseerd. Daardoor kom je heel snel bij alle instellingen van de doseerpompen. De klant krijgt daar bovendien rapportage van. Als er dan ooit iets aan de hand is, hebben we gelijk de juiste data erbij.”

Kan je in die app ook zien dat een klant nieuwe producten nodig heeft?
“Nee dat zit nu nog niet in de app. Maar dat zou er in de toekomst zeker aan kunnen worden toegevoegd. Een praktisch probleem waar we nu tegenaan lopen is de logistiek. Je wilt voorkomen dat je voor één fles naar de klant toe moet rijden en een dag daarna weer. We hebben namelijk carwash-ondernemers die soms wel vijf of zes verschillende producten van ons gebruiken.”

Wat is het verdienmodel van de app?
“Daar kan ik heel eerlijk en kort over zijn: dat is er niet. Het is service aan onze klanten en je kunt het zien als een manier van klantenbinding. Ook is het een manier om nieuwe klanten te winnen en het verschil te maken.”

Ik begrijp dat de app in de Oekraïne is gebouwd in Lviv? 
“Leuk dat dat je is opgevallen. We zijn ooit in 2018 begonnen met de bouw van die app en toen zag de wereld er anders uit dan nu.Nadat de oorlog tussen Rusland en de Oekraïne uitbrak hebben we eventjes overleg gehad over de toekomstige samenwerking met de software-bouwers. Je eerste reactie is natuurlijk om je er als bedrijf verre van te houden en de verdere ontwikkeling van de app onder te brengen in een stabiel land. Maar dat is de grote fout die iedereen meteen maakt. Die mensen in de Oekraïne wezen ons erop dat het nu heel belangrijk is dat de economie daar blijft draaien om het land overeind te houden. Toen de oorlog uitbrak vertrokken er niet alleen veel bedrijven uit Rusland maar ook uit Oekraïne. Wij hebben er uiteindelijk voor gekozen om juist extra te investeren in die app en zodoende het softwareteam in Lviv aan het werk te houden. Meerdere gezinnen profiteren daarvan.”

Volgende week een uitgebreid interview met Spectro-CEO Metternich.

Onderwerpen: , ,

Auteur: Belinda Meijers

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Spectro introduceert carwash-module in app | CarwashPro
Partner

Spectro introduceert carwash-module in app

Met de nieuwe module kunnen direct metingen en doseringen worden vastgelegd Foto: Spectro

Spectro heeft onlangs een carwash-module toegevoegd aan hun doseer-app. De Brabantse leverancier in schoonmaakmiddelen hoopt daarmee meer autowasserijen over de streep te trekken om Spectro-klant te worden. 

Met de app bedient de in Oss gevestigde leverancier zijn slimme doseersystemen. Spectro levert producten aan autowasserijen in de hele Benelux maar heeft ook afnemers in Oostenrijk, Duitsland, Spanje en Portugal.

Vorige jaar is de Ecodos-app omgedoopt tot de Spectro-app en op dit moment staat er een grote update op de planning. Na de update is de app onder andere geoptimaliseerd voor Android-gebruikers. Daarnaast is de mogelijkheid tot het melden van storingen toegevoegd en zijn de customer reports uitgebreid. Bovendien is er een nieuwe carwash-module beschikbaar in de app. Directeur van Spectro, Laurens Metternich legt uit wat dat betekent. “Met die module kunnen we op eenvoudige wijze direct metingen uitvoeren en doseringen vastleggen middels digitale rapportages. Dit is vooral handig voor autowasserijen met meerdere locaties.”

Volgens Metternich zal de carwash-module aanvankelijk vooral gebruikt gaan worden door zijn eigen medewerkers en distributeurs. “Wij meten regelmatig de instellingen bij onze klanten en stellen die bij. Die instellingen staan soms heel kritisch. Dus die moet je goed vastleggen. Dat kunnen we tegenwoordig dus in de app. Vroeger ging dat allemaal op formulieren. Maar dat proces is nu volledig gedigitaliseerd. Daardoor kom je heel snel bij alle instellingen van de doseerpompen. De klant krijgt daar bovendien rapportage van. Als er dan ooit iets aan de hand is, hebben we gelijk de juiste data erbij.”

Kan je in die app ook zien dat een klant nieuwe producten nodig heeft?
“Nee dat zit nu nog niet in de app. Maar dat zou er in de toekomst zeker aan kunnen worden toegevoegd. Een praktisch probleem waar we nu tegenaan lopen is de logistiek. Je wilt voorkomen dat je voor één fles naar de klant toe moet rijden en een dag daarna weer. We hebben namelijk carwash-ondernemers die soms wel vijf of zes verschillende producten van ons gebruiken.”

Wat is het verdienmodel van de app?
“Daar kan ik heel eerlijk en kort over zijn: dat is er niet. Het is service aan onze klanten en je kunt het zien als een manier van klantenbinding. Ook is het een manier om nieuwe klanten te winnen en het verschil te maken.”

Ik begrijp dat de app in de Oekraïne is gebouwd in Lviv? 
“Leuk dat dat je is opgevallen. We zijn ooit in 2018 begonnen met de bouw van die app en toen zag de wereld er anders uit dan nu.Nadat de oorlog tussen Rusland en de Oekraïne uitbrak hebben we eventjes overleg gehad over de toekomstige samenwerking met de software-bouwers. Je eerste reactie is natuurlijk om je er als bedrijf verre van te houden en de verdere ontwikkeling van de app onder te brengen in een stabiel land. Maar dat is de grote fout die iedereen meteen maakt. Die mensen in de Oekraïne wezen ons erop dat het nu heel belangrijk is dat de economie daar blijft draaien om het land overeind te houden. Toen de oorlog uitbrak vertrokken er niet alleen veel bedrijven uit Rusland maar ook uit Oekraïne. Wij hebben er uiteindelijk voor gekozen om juist extra te investeren in die app en zodoende het softwareteam in Lviv aan het werk te houden. Meerdere gezinnen profiteren daarvan.”

Volgende week een uitgebreid interview met Spectro-CEO Metternich.

Onderwerpen: , ,

Auteur: Belinda Meijers

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.