Bovag, WinterWasWeken, Washin7

Bovag organiseert wederom WinterWasWeken-actie in januari

Brancheorganisatie Bovag organiseert in januari 2018 wederom een landelijke campagne rondom het wassen van de auto in de winter. De WinterWasWeken waren vorige jaar volgens Tom Huyskens van Bovag een groot succes. “Vorig jaar gaven de deelnemende wasgelegenheden ruim 400.000 kraskaarten uit waarmee de wassers tijdens de actie kans maakten op 10.000 euro te besteden bij een garage die aangesloten is bij onze organisatie.” 

Dat de actie om een bijdrage van de deelnemende carwashes vraagt is volgens Huyskens geen belemmering. “In januari van dit jaar deden ruim 100 bedrijven mee aan de actie. Het is ook de enigste manier waarop we een dergelijke grote actie kunnen organiseren”, zegt hij. Het geld wordt voor een klein gedeelte door de branchevereniging op tafel gelegd, een groot gedeelte komt van de deelnemers. Met het geld wordt onder andere reclametijd ingekocht op landelijke radiozenders.

Actie

Alle deelnemende wasbedrijven krijgen een bepaald aantal kraskaarten volgens Huyskens, deze kunnen gedurende de actie worden bijbesteld. “Wassers krijgen in januari dus allemaal zo’n kraskaart. Iedere wasser heeft prijs. Wat er dit jaar wordt gegeven is nog niet bekend. Vorig jaar was het een gratis proefabonnement op een krant, het zal een beetje hetzelfde idee worden dit jaar.” Wassers kunnen codes ook registreren voor kans op de hoofdprijs.

Wasgelegenheden krijgen van Bovag de gegevens van de geregistreerde wassers. “Vorige editie hebben 40.000 mensen zich daadwerkelijk geregistreerd, ongeveer 10 procent van het totaal aantal uitgegeven kraskaarten. Hun NAW-gegevens zijn dus verzameld.” Volgens Huyskens was dat volgens het bureau dat de codes ontwikkeld een grote respons. Tot en met 15 november kunnen wasbedrijven zich aanmelden om mee te doen aan de actie. De radiospotjes op Radio 538 en Radio 2 worden alvast opgetuigd.

Auteur: Thom Mandos

Autoliefhebber met een voorkeur voor een schone auto. Thom Mandos is vaste redacteur van vakblad CarwashPro en zo nu en dan schrijft hij voor wat andere titels van ProMedia.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.