Poseidon, IClean, Deventer

Locaties iClean Carwash in Naarden en Deventer groeien door klantenbinding

Enkele maanden nadat iClean Carwash het camerasysteem met kentekenherkenning van Poseidon in gebruik heeft genomen, spreekt bedrijfsleider Max Klaassen al van een succes. “In combinatie met het Walnut loyalty-systeem dat Poseidon aanbiedt, kunnen wij nóg beter inspelen op de wensen van onze veeleisende klantenkring. Dat heeft zeker bijgedragen aan onze groei dit jaar,” aldus de enthousiaste bedrijfsleider. Automatisch sparen voor veel voordeel, zonder pasjes en spaarkaarten, simpel geregistreerd op kenteken en automatisch de voordeelvouchers in de iPhone wallet of mail. 

Met de carwash midden in het Gooi werd bewust gekozen voor een wasinstallatie in het topsegment, waarmee het bedrijf zich kan onderscheiden door een hoge kwaliteit. “Iedereen kan tegenwoordig een carwash beginnen, maar als je echt het verschil wilt maken in deze regio, dan moet je duidelijke keuzes maken en extra toegevoegde waarde bieden”, aldus Klaassen. Zijn bedrijf doet dat onder meer met een persoonlijke check-in, voorbehandeling van de kwetsbare plekken (voorwas) en levert ook een VIP-service (de auto als nieuw, terwijl de klant van een overheerlijke cappuccino of espresso geniet). Ook wordt een unieke XS CarRepair service aangeboden; daarbij worden alle kleine reparaties verricht terwijl de klant wacht.

Kwaliteit

De vaste klantenkring van het bedrijf bestaat uit meer dan tienduizend vaste klanten. De veeleisende klantengroepen zijn erg zuinig op hun auto’s en willen deze graag goed gewassen hebben. Naast alle autoprogramma’s voor auto’s voor het dagelijks gebruik, zien wij menig cabrio of oldtimer voor de speciale cabrio-programma’s. Door de uitgebreide range aan wasprogramma’s met volledige bodemreiniging en de mooiste verwenproducten voor de lak en wielen, weten de klanten de weg regelmatig te vinden. Ons uitgangsbord zegt niet voor niets tot volgende week. En dat is voor velen zeker geen loze kreet. We willen het beste wasresultaat leveren en een totale wasbeleving bieden met gratis gebruik van alle faciliteiten op het stofzuigerplein,” zegt hij.

Het bedrijf heeft daarom op drukke tijden een extra medewerker rondlopen op het plein om verder te gaan dan de standaard service. “Vanuit de gedachte van de extra service werken wij ook graag samen met partners die kwaliteit en service net zo hoog in het vaandel hebben als wijzelf.”

Onbeantwoorde vragen

Qua cameratechnologie kozen iClean Naarden en Deventer uiteindelijk voor de Bredase leverancier Poseidon. “Het is een keuze voor ervaring. Poseidon kon door eerder opgedane ervaring goed antwoord geven op alle vragen die we hadden.” Volgens hem heeft het bedrijf een trackrecord vol succesvolle projecten, aldus Klaassen.

Voordat de knoop werd doorgehakt, zijn enkele medewerkers van het bedrijf gaan kijken bij een ander project van Poseidon. “We waren snel overtuigd. Inmiddels hangen de camera’s hier dan ook alweer enkele maanden. Alles werkt zoals het hoort, en belangrijker nog, zoals werd beloofd.” De combinatie van camera’s, kentekenherkenning en het loyaliteitsprogramma werkt volgens hem goed. Op basis van e-mailadres en kenteken kunnen wij onze klanten, wanneer zij zich hebben ingeschreven voor ons spaarsysteem, bereiken door middel van de vouchers die wij geautomatiseerd kunnen uitsturen.

iClean Carwash Deventer

Het iClean Carwash-concept is volgens Klaassen een relatief jonge franchiseformule, waar kwaliteit, service en het milieu centraal staan. Naast Naarden is inmiddels ook de vestiging in Deventer volledig overgegaan op het concept en ook daar wordt gebruikgemaakt van de oplossingen van Poseidon.

“Poseidon heeft ons goed geadviseerd en meegedacht over de toepassingen van cameratechnologie en de inrichting van een loyaliteitssysteem,” zegt Wesley Rouwenhorst van iClean Carwash Deventer. Volgens hem is het nu heel makkelijk om acties op te zetten en te versturen aan de klanten. “Dankzij digitale scanners kunnen klanten eenvoudig vouchers bij ons inleveren. Het werkt laagdrempelig en de support achter het systeem werkt fijn”, zegt hij. Wanneer er problemen zijn, staat Poseidon volgens hem altijd klaar op een proactieve manier. “Afgelopen week waren ze hier nog – op eigen initiatief – om de bliksembeveiliging in de orde te maken. Het is als opdrachtgever zijnde heel fijn om ontzorgd te worden.”

Auteur: Thom Mandos

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.