Uitbreiding

Van wasstraat tot stofzuigplein; Pro Carwash Epe in een nieuw jasje

Ook komen er straks vier laadstations op het serviceplein Foto's: Pro Carwash Epe

Pro Carwash Epe wordt in een nieuw jasje gestoken. De wasstraat en de bestaande wasboxen zijn voorzien van de nieuwste techniek en er komen vier nieuwe wasboxen bij. Daarnaast is het stofzuigplein uitgebreid met meer plekken en kan hier straks geladen worden. Pro Carwash spreekt over een verbeterde omgeving waar functionaliteit en digitalisering hand in hand gaan. “Leuker voor de klant en makkelijker voor ons.”

Het is de eerste grote verbouwing sinds de opening van Pro Carwash Epe in 2017. De carwash beslaat momenteel 4600 vierkante meter. Met in de washal van 75 meter een 35 meter lange kettingbaan van Istobal/EenzetCarwash. De wasstraat is vernieuwd, met de nieuwste techniek van onder andere Istobal, ACE Carwash Systems en Maurice Piket. De borstels zijn van Brushcom en de chemie komt van AUWA.

Halverwege maart zijn de wasboxen klaar. De vier bestaande wasboxen krijgen de nieuwste techniek van Istobal en worden uitgerust met bodemwassers. Daarnaast zijn er vier nieuwe wasboxen in aanbouw, ook van Istobal. De wasboxen zijn geplaatst aan weerszijden van de carwash.

(Tekst gaat verder onder de foto’s)

Pro Carwash Epe valt op door de kleurencombinatie zwart en rood.
Aan de kant van de kettingbaan worden vier nieuwe wasboxen bijgebouwd.
Met de vier nieuwe wasboxen komt de carwash uit op acht wasboxen.

Barcode

Het vernieuwde serviceplein heeft 25 stofzuigplekken met een dubbele slang, van leverancier ERGOX. Klanten die willen stofzuigen, doen dat vanaf maart met een barcode. Daar is bewust voor gekozen, vertelt eigenaar Dennis Gezel. “Het stofzuigplein kan in principe 24/7 geopend zijn, maar nu doe ik de stofzuigers ‘s avonds uit. Omdat het plein volledig open is en klanten vrij kunnen inrijden, wordt daar veel misbruik van gemaakt. Door wel gratis te stofzuigen maar niet de auto te wassen. Dat zorgt voor veel irritaties, want werknemers moeten daar steeds op controleren. En dat gedoe wil ik niet meer.” Bij de wasbox en wasstraat krijgen klanten straks een barcode mee, waarmee ze toegang krijgen tot het stofzuigplein. Het barcodesysteem is ontwikkeld in samenwerking met Techno Data Systems, ERGOX en Istobal.

(Tekst gaat verder onder de foto’s)

Elke stofzuigplek heeft een dubbele slang.
Klanten die willen stofzuigen, doen dat vanaf maart met een barcode.

Aanloop

Omdat er nog ruimte was op het terrein zou er ook een tankstation komen, maar dat plan gaat niet door. Wel plaatst Dalhuisen straks vier laadstations op het stofzuigplein. “Daar ben ik heel blij mee”, zegt Gezel. “Op die manier heb je van alles wat en dat zorgt voor aanloop naar de locatie. Epe is een klein dorp met zo’n 17.000 inwoners en we zijn de enige carwash in de omgeving. Als je zorgt dat het goed is, en je hebt het allemaal voor elkaar, dan kan je daar van profiteren.” Onderdeel van Pro Carwash Epe is ook het autoschadebedrijf, dat sinds januari is aangesloten bij Schadenet. “Wij zijn gespecialiseerd in kleine schades. Dat kan niet bij elk schadebedrijf en dat maakt ons uniek.”

Makkelijker

Om het hele wasproces makkelijker te maken voor zowel klanten als het bedrijf, is ervoor gekozen om verdere stappen te zetten in digitalisering. Zo is er kentekenherkenning, verzorgd door ACE Carwash Systems. En heeft de carwash nu digitale waspassen met een spaarsysteem, vanuit een samenwerking met loyalty platform Piggy. “Geen gehannes meer met klanten die hun waspas zijn vergeten. Zo maken we het voor de klanten leuker en voor ons makkelijker.”

Dankzij kentekenherkenning hoeven klanten geen waspas meer mee te nemen.

Lees ook:

Auteur: Belinda Meijers

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.