De autowasboulevard, Ingmar Verbeek

Van rotondespecialist naar De Autowasboulevard

Hij verwierf zijn kapitaal met een lucratief rotondeconcept, maar wilde altijd al een eigen wasstraat. Ingmar Verbeek startte in januari in Zeist met De Autowasboulevard. Een lang gekoesterde droom waar hij al zo’n vier jaar naar toeleefde. Een opvallende zet, aangezien de ondernemer groot is geworden met reclames op rotondes. CarwashPro bezocht de nieuwe wasstraat om eens met de ondernemer te praten.

Bijna heel Nederland heeft Verbeek’s werk weleens bewonderd; reclame op de rotonde. Inmiddels is hij actief in zo’n 55 gemeentes. De zaken gaan goed, dus werd het tijd om zijn droom te verwezenlijken. Hij vond na een lange zoektocht eindelijk het pand waar hij naar op zoek was, om zo zijn eigen wasstraat in Zeist te beginnen. “Ik wilde per se een mooi pand kopen, niet huren. Het was een lange zoektocht omdat in eerste instantie niets aan mijn wens voldeed.”

Bekijk hier het fotoalbum van ons bezoek aan De Autowasboulevard.

Concurrentie 

De ondernemer voelt dat hij na een maand goed op weg is. Over het aantal wassingen dat hij momenteel doet, wil hij nog geen uitspraken doen. “Ik voel wel dat we op de goede weg zijn. Ik had niet verwacht dat we nu al zoveel wassingen zouden hebben.“ De ondernemer verwacht over anderhalf jaar aan het aantal te zitten waar hij op hoopt.

Qua ligging was het voor hem erg lastig. “Ik liep al een jaar of vier met het idee een wasstraat te beginnen, maar kon het juiste pand niet vinden.” Om de hoek bij zijn pand bevindt zich nóg een wasgelegenheid. Verbeek ziet hier echter geen dreiging in. “Ons concept is gewoon heel anders. Wij gaan voor luxe en service. Om de hoek zitten wat wasboxen en een roll-over. Dat is niet met elkaar te vergelijken.” Daarnaast ligt De Autowasboulevard aan een belangrijke toegangsweg naar Zeist. “Veel mensen komen hier even langs om hun auto te wassen. Het is een top locatie.

Onderscheidend

Waar hij zich vooral in wil onderscheiden is het totaalplaatje. “Als je hier al komt aanrijden, voelt het niet als een wasstraat. Ons pand heeft een heel andere uitstraling dan de meeste wasstraten.” Ook de binnenkant van het bedrijfspand moest er luxe uitzien. “Voor veel mensen is het iets dat moet, de wasstraat. Ik wil dat mensen weggaan met een goed gevoel.” Mede om die reden creëerde hij een speciale wachtruimte.

Het moet echt een luxe, leuke ervaring zijn volgens de ondernemer. “Voor wat oudere mensen rijden we bijvoorbeeld de auto door de wasstraat als ze dit willen. Ze kunnen dan in de luxe wachtruimte wachten met een bakje koffie of thee.” Gelijk bij de opening startte hij met een uitgebreid VIP-programma. “We hebben hier twee varianten van. We maken de auto dan van binnen ook schoon. Bij de meest luxe versie worden de banden bijvoorbeeld ook zwart gemaakt. De eigenaar kan rustig in de lounge wachten tot de auto weer klaar is.”

“Ik wilde een echt Hollandse naam voor de wasstraat”

Het leuke aan de meest uitgebreide variant van zijn wasprogramma is dat de mensen die het programma kiezen, anders zijn dan hij van tevoren bedacht had. “Ik had verwacht dat vooral zakenlieden voor de meest uitgebreide VIP-behandeling zouden gaan. Echter het zijn vooral oudere mensen en vrouwen die dit programma kiezen.” Vanaf het begin liep dat programma al goed volgens Verbeek.

Qua naam wilde de ondernemer een echte Hollandse naam. “Er zijn zoveel Engelse namen in de branche, maar we zijn toch echt in Nederland.” Daarnaast wilde hij een naam die hij bij eventuele expansie makkelijk zou kunnen meenemen. “We zitten aan het gebied de boulevard en ik bleef maar met die naam zitten. Niet gewoon autowasboulevard, maar De Autowasboulevard moest het worden. Door de kleuren moet het echt een herkenbare plek worden.”

Verbeek is blij met zijn wasstraat. “Er gebeurt nu veel rondom het pand. Ik kijk vaak op de camera’s en maak ook graag een praatje met de mensen.” De dagelijkse leiding in de carwash heeft hij wel uit handen gegeven. Ik zocht speciaal naar een bedrijfsleider zonder carwash-ervaring. “Als iemand al ervaring in een wasstraat heeft opgedaan, neemt hij toch een bepaalde denkwijze mee. Ik wilde gewoon echt iemand die bij mijn bedrijf zijn eerste ervaringen in de branche zou opdoen.” Van die keuze heeft hij zeker geen spijt. “Hij doet zijn ding, met in zijn achterhoofd welke kant ik graag op wil. Het is een goede wisselwerking.”

Uniek door kleur

Wat al bij het betreden van het wasstraatterrein opvalt, is de bijzondere kleurstelling. “Dat is een heel uniek punt van ons concept”, zegt Verbeek. Vooral hoe hij aan de paars-groene combinatie is gekomen. “Ik zat thuis in mijn loungeset en dacht; ‘het moet anders dan anderen.” Toen ik eenmaal met Eenzet om de tafel zat om de kleuren voor borstels uit te zoeken, vond ik onder op de stapel twee kleuren-stalen waar ik meteen blij van werd.”

Uiteindelijk moesten het de opvallende kleuren groen en paars worden. Bij de leverancier moest men wel lachen om de ongewone kleuren. “Ze vonden dat ik ballen had. Niemand had deze kleuren op deze manier gekozen. Het zijn vaak een beetje de standaardkleuren die je bij veel wasstraten ziet.”

EenzetCarwash

Op de vraag waarom hij nou uiteindelijk voor EenzetCarwash koos als leverancier voor zijn installatie is hij duidelijk. “EenzetCarwash hielp me heel erg goed in het voortraject.” Daarnaast keek de ondernemer ook heel erg naar het kosten-baten-plaatje. Hij kreeg het idee dat de installatie die hij nu heeft genomen, de beste is die hij voor die prijs kon krijgen. “We hebben geen wasstraat van een miljoen euro gekocht. Zoveel budget was er niet.”

De leverancier uit Andelst sloot uiteindelijk het beste aan bij zijn wensen. “Ik ben ervan overtuigd dat iedere wasstraat een auto schoon krijgt. Dat is zeker geen probleem. Je moet daarom anders zijn om je te onderscheiden. Alle machines zijn goed en krijgen een auto schoon. Het gaat daarom vooral om alles eromheen, het totaalplaatje.” Hij had meteen een goed gevoel bij EenzetCarwash en hun ideeën. “Ik ben een ondernemer en een manager. De techniek van een wasstraat moest van de leverancier komen. De rest eromheen, daar had ik gelijk een idee bij.”

Wil je ook de gratis nieuwsbrief van CarwashPro ontvangen? Vul hier jouw e-mailadres in:

Auteur: Thom Mandos

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Van rotondespecialist naar De Autowasboulevard | CarwashPro
De autowasboulevard, Ingmar Verbeek

Van rotondespecialist naar De Autowasboulevard

Hij verwierf zijn kapitaal met een lucratief rotondeconcept, maar wilde altijd al een eigen wasstraat. Ingmar Verbeek startte in januari in Zeist met De Autowasboulevard. Een lang gekoesterde droom waar hij al zo’n vier jaar naar toeleefde. Een opvallende zet, aangezien de ondernemer groot is geworden met reclames op rotondes. CarwashPro bezocht de nieuwe wasstraat om eens met de ondernemer te praten.

Bijna heel Nederland heeft Verbeek’s werk weleens bewonderd; reclame op de rotonde. Inmiddels is hij actief in zo’n 55 gemeentes. De zaken gaan goed, dus werd het tijd om zijn droom te verwezenlijken. Hij vond na een lange zoektocht eindelijk het pand waar hij naar op zoek was, om zo zijn eigen wasstraat in Zeist te beginnen. “Ik wilde per se een mooi pand kopen, niet huren. Het was een lange zoektocht omdat in eerste instantie niets aan mijn wens voldeed.”

Bekijk hier het fotoalbum van ons bezoek aan De Autowasboulevard.

Concurrentie 

De ondernemer voelt dat hij na een maand goed op weg is. Over het aantal wassingen dat hij momenteel doet, wil hij nog geen uitspraken doen. “Ik voel wel dat we op de goede weg zijn. Ik had niet verwacht dat we nu al zoveel wassingen zouden hebben.“ De ondernemer verwacht over anderhalf jaar aan het aantal te zitten waar hij op hoopt.

Qua ligging was het voor hem erg lastig. “Ik liep al een jaar of vier met het idee een wasstraat te beginnen, maar kon het juiste pand niet vinden.” Om de hoek bij zijn pand bevindt zich nóg een wasgelegenheid. Verbeek ziet hier echter geen dreiging in. “Ons concept is gewoon heel anders. Wij gaan voor luxe en service. Om de hoek zitten wat wasboxen en een roll-over. Dat is niet met elkaar te vergelijken.” Daarnaast ligt De Autowasboulevard aan een belangrijke toegangsweg naar Zeist. “Veel mensen komen hier even langs om hun auto te wassen. Het is een top locatie.

Onderscheidend

Waar hij zich vooral in wil onderscheiden is het totaalplaatje. “Als je hier al komt aanrijden, voelt het niet als een wasstraat. Ons pand heeft een heel andere uitstraling dan de meeste wasstraten.” Ook de binnenkant van het bedrijfspand moest er luxe uitzien. “Voor veel mensen is het iets dat moet, de wasstraat. Ik wil dat mensen weggaan met een goed gevoel.” Mede om die reden creëerde hij een speciale wachtruimte.

Het moet echt een luxe, leuke ervaring zijn volgens de ondernemer. “Voor wat oudere mensen rijden we bijvoorbeeld de auto door de wasstraat als ze dit willen. Ze kunnen dan in de luxe wachtruimte wachten met een bakje koffie of thee.” Gelijk bij de opening startte hij met een uitgebreid VIP-programma. “We hebben hier twee varianten van. We maken de auto dan van binnen ook schoon. Bij de meest luxe versie worden de banden bijvoorbeeld ook zwart gemaakt. De eigenaar kan rustig in de lounge wachten tot de auto weer klaar is.”

“Ik wilde een echt Hollandse naam voor de wasstraat”

Het leuke aan de meest uitgebreide variant van zijn wasprogramma is dat de mensen die het programma kiezen, anders zijn dan hij van tevoren bedacht had. “Ik had verwacht dat vooral zakenlieden voor de meest uitgebreide VIP-behandeling zouden gaan. Echter het zijn vooral oudere mensen en vrouwen die dit programma kiezen.” Vanaf het begin liep dat programma al goed volgens Verbeek.

Qua naam wilde de ondernemer een echte Hollandse naam. “Er zijn zoveel Engelse namen in de branche, maar we zijn toch echt in Nederland.” Daarnaast wilde hij een naam die hij bij eventuele expansie makkelijk zou kunnen meenemen. “We zitten aan het gebied de boulevard en ik bleef maar met die naam zitten. Niet gewoon autowasboulevard, maar De Autowasboulevard moest het worden. Door de kleuren moet het echt een herkenbare plek worden.”

Verbeek is blij met zijn wasstraat. “Er gebeurt nu veel rondom het pand. Ik kijk vaak op de camera’s en maak ook graag een praatje met de mensen.” De dagelijkse leiding in de carwash heeft hij wel uit handen gegeven. Ik zocht speciaal naar een bedrijfsleider zonder carwash-ervaring. “Als iemand al ervaring in een wasstraat heeft opgedaan, neemt hij toch een bepaalde denkwijze mee. Ik wilde gewoon echt iemand die bij mijn bedrijf zijn eerste ervaringen in de branche zou opdoen.” Van die keuze heeft hij zeker geen spijt. “Hij doet zijn ding, met in zijn achterhoofd welke kant ik graag op wil. Het is een goede wisselwerking.”

Uniek door kleur

Wat al bij het betreden van het wasstraatterrein opvalt, is de bijzondere kleurstelling. “Dat is een heel uniek punt van ons concept”, zegt Verbeek. Vooral hoe hij aan de paars-groene combinatie is gekomen. “Ik zat thuis in mijn loungeset en dacht; ‘het moet anders dan anderen.” Toen ik eenmaal met Eenzet om de tafel zat om de kleuren voor borstels uit te zoeken, vond ik onder op de stapel twee kleuren-stalen waar ik meteen blij van werd.”

Uiteindelijk moesten het de opvallende kleuren groen en paars worden. Bij de leverancier moest men wel lachen om de ongewone kleuren. “Ze vonden dat ik ballen had. Niemand had deze kleuren op deze manier gekozen. Het zijn vaak een beetje de standaardkleuren die je bij veel wasstraten ziet.”

EenzetCarwash

Op de vraag waarom hij nou uiteindelijk voor EenzetCarwash koos als leverancier voor zijn installatie is hij duidelijk. “EenzetCarwash hielp me heel erg goed in het voortraject.” Daarnaast keek de ondernemer ook heel erg naar het kosten-baten-plaatje. Hij kreeg het idee dat de installatie die hij nu heeft genomen, de beste is die hij voor die prijs kon krijgen. “We hebben geen wasstraat van een miljoen euro gekocht. Zoveel budget was er niet.”

De leverancier uit Andelst sloot uiteindelijk het beste aan bij zijn wensen. “Ik ben ervan overtuigd dat iedere wasstraat een auto schoon krijgt. Dat is zeker geen probleem. Je moet daarom anders zijn om je te onderscheiden. Alle machines zijn goed en krijgen een auto schoon. Het gaat daarom vooral om alles eromheen, het totaalplaatje.” Hij had meteen een goed gevoel bij EenzetCarwash en hun ideeën. “Ik ben een ondernemer en een manager. De techniek van een wasstraat moest van de leverancier komen. De rest eromheen, daar had ik gelijk een idee bij.”

Wil je ook de gratis nieuwsbrief van CarwashPro ontvangen? Vul hier jouw e-mailadres in:

Auteur: Thom Mandos

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.