Duurzaam

ERGOX: ‘Nieuwe software draagt bij aan bedrijfszeker stofzuigsysteem’

Het stofzuigplein bij Clean Park in Rijssen Foto's: ERGOX

ERGOX introduceerde vorig jaar nieuwe software voor het stofzuigsysteem. Door energiezuinig te werk te gaan, bereiden ze zich voor op een duurzame toekomst. “Dat is erg welkom met de steeds duurder wordende energie en onzekere energieleveringen.”

Vanuit de nieuwe softwareversie, met de naam Generatie 3, wordt de stroom in het centraal stofzuigsysteem continu gemeten. Een ondernemer kan direct zien wanneer er in een fase een probleem is en of er een piekvermogen is geweest. “Dit draagt bij aan een effectief energiemanagement”, zegt ERGOX.

Onderdeel hiervan is de leidingregie, waarbij de leidingen volledig worden bewaakt. De gemeten waarden worden beïnvloed als er ‘lig vuil’ ontstaat in de leidingen. Wanneer de doorlaat vervolgens afneemt tot onder de ingestelde drempelwaarde, wordt er een waarschuwing weergegeven op het scherm. Op basis van deze melding kan er onderhoud gepland worden om de leiding te inspecteren en indien nodig te corrigeren.

“Door deze toepassing is het stofzuigsysteem bedrijfszeker en efficiënt voor het personeel. Je hoeft niet meer te zoeken naar het probleem, maar wordt direct gestuurd naar de juiste leiding. Zo kan het euvel snel worden opgelost, voordat er een serieus probleem kan ontstaan”, legt ERGOX uit.

POS aanduiding per stofzuigplaats

Naast de leidingen worden ook de slangen continu bewaakt en gemeten. Wanneer er bijvoorbeeld een dopje van de vloermat in de stofzuigmond blijft steken, geeft het systeem direct een melding. Als extra is er een activiteiten-monitoring opgenomen per stofzuigslang. Hiermee is direct te zien welke stofzuigplaatsen favoriet zijn bij de klant. “Met deze informatie kan je vervolgens een Point of Sales (POS) creëren; een plek waar klanten de aangeboden middelen zien en eerder aankopen.”

Data via app

Omdat het besturingspaneel binnen Generatie 3 is uitgebreid met een module voor datacommunicatie, is het mogelijk om remote data uit te wisselen en een controle of update uit te voeren. Dit zorgt volgens de leverancier voor een snelle remote interventie. In de nabije toekomst komt er ook een app beschikbaar, waarmee ondernemers de data vanuit het stofzuigsysteem direct kunnen ontvangen en op afstand de bedrijfsleider kunnen aansturen.

Lees ook:

Auteur: Belinda Meijers

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

ERGOX: ‘Nieuwe software draagt bij aan bedrijfszeker stofzuigsysteem’ | CarwashPro
Duurzaam

ERGOX: ‘Nieuwe software draagt bij aan bedrijfszeker stofzuigsysteem’

Het stofzuigplein bij Clean Park in Rijssen Foto's: ERGOX

ERGOX introduceerde vorig jaar nieuwe software voor het stofzuigsysteem. Door energiezuinig te werk te gaan, bereiden ze zich voor op een duurzame toekomst. “Dat is erg welkom met de steeds duurder wordende energie en onzekere energieleveringen.”

Vanuit de nieuwe softwareversie, met de naam Generatie 3, wordt de stroom in het centraal stofzuigsysteem continu gemeten. Een ondernemer kan direct zien wanneer er in een fase een probleem is en of er een piekvermogen is geweest. “Dit draagt bij aan een effectief energiemanagement”, zegt ERGOX.

Onderdeel hiervan is de leidingregie, waarbij de leidingen volledig worden bewaakt. De gemeten waarden worden beïnvloed als er ‘lig vuil’ ontstaat in de leidingen. Wanneer de doorlaat vervolgens afneemt tot onder de ingestelde drempelwaarde, wordt er een waarschuwing weergegeven op het scherm. Op basis van deze melding kan er onderhoud gepland worden om de leiding te inspecteren en indien nodig te corrigeren.

“Door deze toepassing is het stofzuigsysteem bedrijfszeker en efficiënt voor het personeel. Je hoeft niet meer te zoeken naar het probleem, maar wordt direct gestuurd naar de juiste leiding. Zo kan het euvel snel worden opgelost, voordat er een serieus probleem kan ontstaan”, legt ERGOX uit.

POS aanduiding per stofzuigplaats

Naast de leidingen worden ook de slangen continu bewaakt en gemeten. Wanneer er bijvoorbeeld een dopje van de vloermat in de stofzuigmond blijft steken, geeft het systeem direct een melding. Als extra is er een activiteiten-monitoring opgenomen per stofzuigslang. Hiermee is direct te zien welke stofzuigplaatsen favoriet zijn bij de klant. “Met deze informatie kan je vervolgens een Point of Sales (POS) creëren; een plek waar klanten de aangeboden middelen zien en eerder aankopen.”

Data via app

Omdat het besturingspaneel binnen Generatie 3 is uitgebreid met een module voor datacommunicatie, is het mogelijk om remote data uit te wisselen en een controle of update uit te voeren. Dit zorgt volgens de leverancier voor een snelle remote interventie. In de nabije toekomst komt er ook een app beschikbaar, waarmee ondernemers de data vanuit het stofzuigsysteem direct kunnen ontvangen en op afstand de bedrijfsleider kunnen aansturen.

Lees ook:

Auteur: Belinda Meijers

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.