Van de Velde Auto’s bouwt wasboxen in Kapelle

Bij Van de Velde Auto’s in Kapelle wordt flink verbouwd. Het autobedrijf breidt de carwash uit met drie doe-het-zelf wasboxen. Eigenaar Arno van de Velde ziet de vraag naar zelfstandig wassen toenemen. Bovendien wassen mensen graag dicht bij huis. Van de Velde: “Mensen willen hier op het dorp zelf wassen.”

Autobedrijf Van de Velde bestaat ruim veertig jaar. Het bedrijf is gespecialiseerd in de verkoop van jong gebruikte Volkswagens en Audi’s. Sinds 1985 worden er ook al auto’s gewassen, de carwash is een belangrijke pijler voor de onderneming als onderdeel van het totale aanbod op autogebied.

Aanbouw

De verbouwing in Kapelle is bedoeld om het familiebedrijf weer ‘toekomstklaar te maken’. De nieuwbouw van meer dan duizend vierkante meter wordt vooral showroom. Ook is er plek voor de opslag van zomer- en winterbanden en het showroomklaar maken van auto’s. Buiten komen er laadpalen voor elektrische auto’s en dus de wasboxen. Het familiebedrijf kiest voor een aanbouw op de bestaande plek in Kapelle en niet voor een verhuizing naar een bedrijventerrein.

Wasklanten konden al terecht bij het bedrijf voor een rollover van WashTec waar de auto volledig automatisch in wordt gewassen. De carwash bij Van de Velde is onbemand, hoewel het wassen waar nodig wel wordt begeleid.

Vraag naar wasboxen

Kijkend naar de cijfers van het afgelopen jaar en naar de marktbewegingen, concludeert Van de Velde dat de belangstelling voor wassen in Kapelle toeneemt en dan met name voor het zelfstandig wassen van de auto in een box. “Auto’s wassen doen we al zo’n beetje sinds de start 40 jaar geleden”, vertelt Van de Velde. “Vandaar dat we er ook wel iets mee hebben en met het idee speelden om wasboxen in de uitbreiding mee te nemen.”

De rollover is ongeveer een jaar geleden vernieuwd. “We zijn met die aanpassing overgegaan op contactloos betalen en hebben meer opties toegevoegd, zoals uitgebreide wasprogramma’s en bijvoorbeeld lavaschuim en verlichtingseffecten. De machine is gebruiksvriendelijker en ook de waskwaliteit is toegenomen. Dat heeft echt vruchten afgeworpen. De omzet steeg fors, we groeiden 30 procent.”

Niet meer wachten

Rond het begin van de zomer moeten de wasboxen klaar zijn. Van de Velde verwacht dat de rollover en de wasboxen elkaar gaan versterken. “We zouden meer kunnen wassen, op de piekmomenten is de wachttijd echter soms te lang. Straks bieden we meer keuze. Zowel de klant die zelfstandig wil wassen als de klant die niet wil wachten bij de rollover kan in de wasbox terecht.”

Lees ook: 

Auteur: Rieneke Kok

Rieneke Kok is de vaste redacteur voor CarwashPro. Ze schrijft daarnaast regelmatig voor andere titels van ProMedia.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.