Bijscholing als bindmiddel voor carwash-medewerkers

Het werven en behouden van medewerkers is niet eenvoudig. Ook als je goede medewerkers hebt gevonden en opgeleid voor een wasstraat, is het lastig om ze voor langere tijd te behouden. Veel wisselingen zijn nadelig voor de kwaliteit van de dienstverlening. Training kan een middel zijn om medewerkers te behouden.

Het uitvallen van een wasstraat lijkt het grootste probleem voor een uitbater van een wasstraat. Meer specifiek is echter de duur van de downtime het probleem. Bij een storing of defect in een systeem zijn deskundige medewerkers nodig die de oorzaak van de storing snel kunnen opsporen en verhelpen. Het opleiden van medewerkers bij de fabrikant kan hiervoor een goed middel zijn.

De medewerkers leren belangrijke details over het gebruik van de wasstraat, krijgen informatie uit eerste hand en kunnen gerichte vragen stellen aan de gespecialiseerde medewerkers. Na de training moeten deze medewerkers meer vertrouwen hebben in het omgaan met het systeem en met hernieuwde motivatie terugkeren naar het bedrijf.

Verkooptraining

Niet alleen de systeemtechniek bepaalt de omzet van een wasstraat. De vaardigheden van de medewerkers in de omgang met klanten en in het advies dat ze geven, hebben een beslissende invloed of klanten ook kiezen voor een wasprogramma van hogere kwaliteit. Bijscholing kan daarom ook een goede manier zijn om medewerkers te kwalificeren en door deze investering beter aan het bedrijf te binden.

Er zijn echter ook andere onderwerpen voor professionele ontwikkeling. Ook kan het nuttig zijn om een ​​medewerker gericht te trainen op het gebied van social media. Regelmatige publicaties in sociale netwerken, die aan een bepaalde professionele standaard voldoen, vergroten het bereik en de zichtbaarheid van een wasstraat bij potentiële klanten.

Branchegerelateerd

Afhankelijk van de grootte van de wasstraat kan ook bijscholing in teamleiderschap en omgaan met conflicten effectief zijn. De markt voor bijscholing is groot en ook fabrikanten van wastechniek bieden verschillende bijscholingen aan. Deze hebben als voordeel dat ze direct gerelateerd zijn aan de branche en daardoor nog makkelijker kunnen worden geïmplementeerd door de medewerkers in de wasstraat.

Lees ook:

Onderwerpen: ,

Auteur: Sandra Schafer

Sandra is redacteur van het Duitse zusje van CarwashPro, namelijk CarwashPro.de.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Bijscholing als bindmiddel voor carwash-medewerkers | CarwashPro

Bijscholing als bindmiddel voor carwash-medewerkers

Het werven en behouden van medewerkers is niet eenvoudig. Ook als je goede medewerkers hebt gevonden en opgeleid voor een wasstraat, is het lastig om ze voor langere tijd te behouden. Veel wisselingen zijn nadelig voor de kwaliteit van de dienstverlening. Training kan een middel zijn om medewerkers te behouden.

Het uitvallen van een wasstraat lijkt het grootste probleem voor een uitbater van een wasstraat. Meer specifiek is echter de duur van de downtime het probleem. Bij een storing of defect in een systeem zijn deskundige medewerkers nodig die de oorzaak van de storing snel kunnen opsporen en verhelpen. Het opleiden van medewerkers bij de fabrikant kan hiervoor een goed middel zijn.

De medewerkers leren belangrijke details over het gebruik van de wasstraat, krijgen informatie uit eerste hand en kunnen gerichte vragen stellen aan de gespecialiseerde medewerkers. Na de training moeten deze medewerkers meer vertrouwen hebben in het omgaan met het systeem en met hernieuwde motivatie terugkeren naar het bedrijf.

Verkooptraining

Niet alleen de systeemtechniek bepaalt de omzet van een wasstraat. De vaardigheden van de medewerkers in de omgang met klanten en in het advies dat ze geven, hebben een beslissende invloed of klanten ook kiezen voor een wasprogramma van hogere kwaliteit. Bijscholing kan daarom ook een goede manier zijn om medewerkers te kwalificeren en door deze investering beter aan het bedrijf te binden.

Er zijn echter ook andere onderwerpen voor professionele ontwikkeling. Ook kan het nuttig zijn om een ​​medewerker gericht te trainen op het gebied van social media. Regelmatige publicaties in sociale netwerken, die aan een bepaalde professionele standaard voldoen, vergroten het bereik en de zichtbaarheid van een wasstraat bij potentiële klanten.

Branchegerelateerd

Afhankelijk van de grootte van de wasstraat kan ook bijscholing in teamleiderschap en omgaan met conflicten effectief zijn. De markt voor bijscholing is groot en ook fabrikanten van wastechniek bieden verschillende bijscholingen aan. Deze hebben als voordeel dat ze direct gerelateerd zijn aan de branche en daardoor nog makkelijker kunnen worden geïmplementeerd door de medewerkers in de wasstraat.

Lees ook:

Onderwerpen: ,

Auteur: Sandra Schafer

Sandra is redacteur van het Duitse zusje van CarwashPro, namelijk CarwashPro.de.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.