One2Wash, Zaandam, Bovag

Groei aantal deelnemende wasbedrijven aan Nationale Autowasdag

Ondanks het slechte weer afgelopen weekend was de Nationale Autowasdag van Bovag, een succes. Na weken warm weer had de regen niet echt veel invloed op de actie van Bovag. “We hebben enorm veel blije gezichten in de deelnemende carwashes gezien”, aldus Tom Huyskens van de branchevereniging. Volgens hem was het met zo’n 70 deelnemende wasbedrijven sowieso een groot succes. “Het was een stijging in vergelijking met vorig jaar.”

De belangenorganisatie is blij dat zoveel bedrijven aan de actie meededen. “Het is voor wasbedrijven een goede gelegenheid om zichzelf in de schijnwerpers te zetten.” Bovag organiseert dergelijke dagen om ervoor te zorgen dat carwashes de toegevoegde waarde kunnen laten zien aan de consument. Het thema dat werd gebruikt was: Bij ons is uw gulden een euro waard. “Het originele spreekwoord heeft de betekenis dat je meer waar voor je geld krijgt. Het is goed om die toegevoegde waarde te laten zien.”

Uitpakken

One 2 Wash in Zaandam gebruikte de themadag om het professioneel autowassen en de eigen wasstraat flink op de kaart te zetten. Eigenaar Edward Verdoold pakte groot uit. “We bedachten dat het leuk zou zijn om eens iets anders te doen dan een simpele kortingsactie.” Hij nodigde de vijf autodealers uit die de auto’s bij hem wassen. Deze garages mochten auto’s opstellen bij het pand. “We hebben er dus een soort carshow van gemaakt.”

De actie was voor Verdoold een groot succes ondanks het weer. “Toen het in de ochtend wat grijs was, had ik er toch mijn bedenkingen bij. Uiteindelijk zijn hebben we zo’n 500 auto’s gewassen. Echt wel een succes dus.” Buiten de autoshow konden klanten gratis hun hond laten wassen in een mobiele doggywash. De klanten kregen een gratis ijsje en voor de kinderen was er een springkussen. “Iedereen ging uiteindelijk weg met een goodiebag. Daar zaten onder andere een geurproduct voor de auto en vijf liter ruitenwisservloeistof in. Alles om met een frisse auto de zomervakantie tegemoet te gaan.”

Tekst loopt door onder foto

One 2 Wash, Zaandam

Carwash acties

Huyskens van Bovag geeft zelf een aantal voorbeelden van leuke acties die rondom het thema bedacht zijn. “Bij meerdere carwashes, waaronder de filialen van Bob Autowas, werd de slogan letterlijk omgezet in een actie. Hier konden mensen guldens uit Nederland en zelfs van de Antillen inzetten als betaalmiddel voor een wasbeurt.” Anac deed er nog een schepje bovenop en doneerde de opgehaalde guldens aan het Ronald McDonald-huis.

Carwash Binnenmars in Beerzerveld deelde net als BP Zwart in Amsterdam de euro-prijzen door 2,2. Bij Washin7 werden in zowel Eindhoven als Oud-Gastel veiligheidshesjes uitgedeeld als presentje. De meeste deelnemende bedrijven rekenden de prijzen om naar guldenprijzen, waardoor korting werd gegeven. Een jaar eerder was het thema; wassen voor een appel en een ei.

Auteur: Thom Mandos

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Groei aantal deelnemende wasbedrijven aan Nationale Autowasdag | CarwashPro
One2Wash, Zaandam, Bovag

Groei aantal deelnemende wasbedrijven aan Nationale Autowasdag

Ondanks het slechte weer afgelopen weekend was de Nationale Autowasdag van Bovag, een succes. Na weken warm weer had de regen niet echt veel invloed op de actie van Bovag. “We hebben enorm veel blije gezichten in de deelnemende carwashes gezien”, aldus Tom Huyskens van de branchevereniging. Volgens hem was het met zo’n 70 deelnemende wasbedrijven sowieso een groot succes. “Het was een stijging in vergelijking met vorig jaar.”

De belangenorganisatie is blij dat zoveel bedrijven aan de actie meededen. “Het is voor wasbedrijven een goede gelegenheid om zichzelf in de schijnwerpers te zetten.” Bovag organiseert dergelijke dagen om ervoor te zorgen dat carwashes de toegevoegde waarde kunnen laten zien aan de consument. Het thema dat werd gebruikt was: Bij ons is uw gulden een euro waard. “Het originele spreekwoord heeft de betekenis dat je meer waar voor je geld krijgt. Het is goed om die toegevoegde waarde te laten zien.”

Uitpakken

One 2 Wash in Zaandam gebruikte de themadag om het professioneel autowassen en de eigen wasstraat flink op de kaart te zetten. Eigenaar Edward Verdoold pakte groot uit. “We bedachten dat het leuk zou zijn om eens iets anders te doen dan een simpele kortingsactie.” Hij nodigde de vijf autodealers uit die de auto’s bij hem wassen. Deze garages mochten auto’s opstellen bij het pand. “We hebben er dus een soort carshow van gemaakt.”

De actie was voor Verdoold een groot succes ondanks het weer. “Toen het in de ochtend wat grijs was, had ik er toch mijn bedenkingen bij. Uiteindelijk zijn hebben we zo’n 500 auto’s gewassen. Echt wel een succes dus.” Buiten de autoshow konden klanten gratis hun hond laten wassen in een mobiele doggywash. De klanten kregen een gratis ijsje en voor de kinderen was er een springkussen. “Iedereen ging uiteindelijk weg met een goodiebag. Daar zaten onder andere een geurproduct voor de auto en vijf liter ruitenwisservloeistof in. Alles om met een frisse auto de zomervakantie tegemoet te gaan.”

Tekst loopt door onder foto

One 2 Wash, Zaandam

Carwash acties

Huyskens van Bovag geeft zelf een aantal voorbeelden van leuke acties die rondom het thema bedacht zijn. “Bij meerdere carwashes, waaronder de filialen van Bob Autowas, werd de slogan letterlijk omgezet in een actie. Hier konden mensen guldens uit Nederland en zelfs van de Antillen inzetten als betaalmiddel voor een wasbeurt.” Anac deed er nog een schepje bovenop en doneerde de opgehaalde guldens aan het Ronald McDonald-huis.

Carwash Binnenmars in Beerzerveld deelde net als BP Zwart in Amsterdam de euro-prijzen door 2,2. Bij Washin7 werden in zowel Eindhoven als Oud-Gastel veiligheidshesjes uitgedeeld als presentje. De meeste deelnemende bedrijven rekenden de prijzen om naar guldenprijzen, waardoor korting werd gegeven. Een jaar eerder was het thema; wassen voor een appel en een ei.

Auteur: Thom Mandos

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.