Hoe De Hoge Voort Car Care een professionaliseringsslag maakt

Autowascentrum De Hoge Voort telt vestigingen in Doetinchem en Zelhem en bij laatstgenoemde locatie werd recentelijk een door Eenzet Carwash geplaatste Istobal wasstraat type 4TC in gebruik genomen. Daarnaast plaatste de firma uit Andelst vijf premium wasboxen en werd een nieuw ontwikkelde chemie-spray-installatie voor velgen in bedrijf genomen. Met deze uitvinding wil het bedrijf het verschil maken. Ook het brede dienstenaanbod in het filiaal in Doetinchem moet klanten over de streep trekken om voor De Hoge Voort te kiezen, stelt eigenaar Lenn Schut.

Wat meteen opvalt is, de bijzondere uitstraling van het innovatieve velgenchemie doseersysteem bij het Autowascentrum De Hoge Voort. Er staan twee RVS units met een lengte van 2,50 meter opgesteld voor de wasgelegenheid. In deze unit bevinden zich links en rechts zeven nozzles die aan weerszijde van de auto tijdens het doorrijden chemie aanbrengen op de velgen.

Aansluitend rijdt de auto naar de voorwasplaats en gaat er vervolgens enige tijd voorbij voordat de velgen worden schoon gespoten. Daardoor ontstaat een lange inwerktijd waardoor het vuil veel makkelijker loslaat. (In een later te verschijnen artikel wordt dieper ingegaan op deze techniek. red)

Frisse uitstraling

Er is bewust voor gekozen om twee aparte vestigingen op te zetten. “Januari vorig jaar heb ik het filiaal in Doetinchem overgenomen, dat bevalt tot nu toe erg goed. Met twee aparte vestigingen blijven de lijnen kort, ben je snel aanspreekbaar en kun je met een hands-on mentaliteit werken. Daarnaast kunnen beide vestigingen inspelen op hun eigen doelgroep, met bijpassende diensten. Hier in Doetinchem is bijvoorbeeld het gebouw flink opgeknapt, waardoor een frisse uitstraling is ontstaan. Ook is ervoor gekozen onze klanten volledig te ontzorgen op het gebied van autoverzorging. Naast het wassen en reconditioneren van de auto kun je in Doetinchem ook terecht voor onder meer belettering, uitdeuken, stof- en leerherstel en keramisch coaten.”

Schut heeft te maken met veel concurrentie. “Op het gebied van wassen kun je wel van een verzadigde markt spreken, dus moet je iets verzinnen om op te vallen”, verduidelijkt Schut. “Een logische optie is om met de prijs stunten, maar daardoor bespaar je vaak op kwaliteit. Daar doen wij niet aan mee. We onderscheiden ons juist liever met kwaliteit: denk bijvoorbeeld aan de handmatige voorreiniging. We nemen daarin de zogenaamde schaduwdelen mee, zodat elk voertuig kraakhelder het pand verlaat. We spreken hiermee mensen aan die gek op hun auto zijn: ze weten dat hun heilige koe bij ons in goede handen is. Hoewel onze core business bestaat uit wassen, reconditioneren en keramisch coaten, bieden we onze autoliefhebbende klanten nu een volledig aanbod. Die uitbreiding is de grootste verandering die onder mijn leiding is doorgevoerd.”

Laagdrempelig

2019 stond voor Schut dan ook in het teken van een professionaliseringsslag. “In het ideale geval wordt De Hoge Voort een merk. Daarom hebben we ook een nieuwe, bijpassende lay out ontworpen en deze in beide vestigingen doorgevoerd. Onze marketing en communicatie zijn er tevens op aangepast: social media is een zeer geschikt middel om meer naamsbekendheid te creëeren. Veel mensen – waaronder onze klanten – zijn zeer actief op social media, dus moeten we ook daar zichtbaar zijn. Daarnaast kunnen klanten ons sinds deze week ook via Whatsapp benaderen: we gaan met de tijd mee. Je kunt wel van een verjonging spreken. ”

Ook in Doetinchem wordt er gewerkt met de apparatuur van EenzetCarwash. “We hebben voor deze partij gekozen, omdat er al een wasinstallatie van Istobal stond toen mijn vader en ik deze locatie begonnen. Die machine deed het erg goed, dus toen we in Zelhem een nieuwe installatie nodig hadden besloten we EenzetCarwash om hulp te vragen. Ze hebben ons goed geholpen en denken actief met je mee: ze leveren maatwerk. Dat is in zo’n hectische verbouwingsperiode erg fijn.”

Gevoel

Onderdeel van de verbouwing in Zelhem was het opknappen van de vloer. “Als je ergens binnenkomt, krijg je een bepaalde indruk. Het draait om gevoel. Als je een pand betreedt dat er enigszins verwaarloosd uitziet, is de kans groot dat je verwachting laag is. Hoe kan je vieze auto schoon uit een bedompt hok komen?” De nieuwe vloer moest daarom een fraaie uitstraling hebben en gripvast zijn, zodat er veilig gewerkt kan worden. Uiteindelijk werd gekozen voor Mesa Coatings. “Mesa Coatings is een van de weinigen die ervaring heeft in de carwashbranche, ze hebben kennis van de invloed van chemie op vloeren. Daarnaast is hun vloersysteem eenvoudig schoon te houden en snel te leggen”. Cleanpanel leverde de wanden.

Ook in Doetinchem wordt er ingespeeld op sfeer. “Als je je welkom voelt, ga je vrolijk de deur uit. Ons doel is om een warme, huiselijke sfeer te creëren. Om een plek neer te zetten waar klanten zich goed voelen en waar ze graag nog een keer naartoe gaan. Daarom hebben we onder andere onze wachtruimte opgeknapt en proberen we in alle facetten van ons bedrijf rekening te houden met de beleving van de klant”, besluit Schut.

Auteur: Frank van de Ven

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Hoe De Hoge Voort Car Care een professionaliseringsslag maakt | CarwashPro

Hoe De Hoge Voort Car Care een professionaliseringsslag maakt

Autowascentrum De Hoge Voort telt vestigingen in Doetinchem en Zelhem en bij laatstgenoemde locatie werd recentelijk een door Eenzet Carwash geplaatste Istobal wasstraat type 4TC in gebruik genomen. Daarnaast plaatste de firma uit Andelst vijf premium wasboxen en werd een nieuw ontwikkelde chemie-spray-installatie voor velgen in bedrijf genomen. Met deze uitvinding wil het bedrijf het verschil maken. Ook het brede dienstenaanbod in het filiaal in Doetinchem moet klanten over de streep trekken om voor De Hoge Voort te kiezen, stelt eigenaar Lenn Schut.

Wat meteen opvalt is, de bijzondere uitstraling van het innovatieve velgenchemie doseersysteem bij het Autowascentrum De Hoge Voort. Er staan twee RVS units met een lengte van 2,50 meter opgesteld voor de wasgelegenheid. In deze unit bevinden zich links en rechts zeven nozzles die aan weerszijde van de auto tijdens het doorrijden chemie aanbrengen op de velgen.

Aansluitend rijdt de auto naar de voorwasplaats en gaat er vervolgens enige tijd voorbij voordat de velgen worden schoon gespoten. Daardoor ontstaat een lange inwerktijd waardoor het vuil veel makkelijker loslaat. (In een later te verschijnen artikel wordt dieper ingegaan op deze techniek. red)

Frisse uitstraling

Er is bewust voor gekozen om twee aparte vestigingen op te zetten. “Januari vorig jaar heb ik het filiaal in Doetinchem overgenomen, dat bevalt tot nu toe erg goed. Met twee aparte vestigingen blijven de lijnen kort, ben je snel aanspreekbaar en kun je met een hands-on mentaliteit werken. Daarnaast kunnen beide vestigingen inspelen op hun eigen doelgroep, met bijpassende diensten. Hier in Doetinchem is bijvoorbeeld het gebouw flink opgeknapt, waardoor een frisse uitstraling is ontstaan. Ook is ervoor gekozen onze klanten volledig te ontzorgen op het gebied van autoverzorging. Naast het wassen en reconditioneren van de auto kun je in Doetinchem ook terecht voor onder meer belettering, uitdeuken, stof- en leerherstel en keramisch coaten.”

Schut heeft te maken met veel concurrentie. “Op het gebied van wassen kun je wel van een verzadigde markt spreken, dus moet je iets verzinnen om op te vallen”, verduidelijkt Schut. “Een logische optie is om met de prijs stunten, maar daardoor bespaar je vaak op kwaliteit. Daar doen wij niet aan mee. We onderscheiden ons juist liever met kwaliteit: denk bijvoorbeeld aan de handmatige voorreiniging. We nemen daarin de zogenaamde schaduwdelen mee, zodat elk voertuig kraakhelder het pand verlaat. We spreken hiermee mensen aan die gek op hun auto zijn: ze weten dat hun heilige koe bij ons in goede handen is. Hoewel onze core business bestaat uit wassen, reconditioneren en keramisch coaten, bieden we onze autoliefhebbende klanten nu een volledig aanbod. Die uitbreiding is de grootste verandering die onder mijn leiding is doorgevoerd.”

Laagdrempelig

2019 stond voor Schut dan ook in het teken van een professionaliseringsslag. “In het ideale geval wordt De Hoge Voort een merk. Daarom hebben we ook een nieuwe, bijpassende lay out ontworpen en deze in beide vestigingen doorgevoerd. Onze marketing en communicatie zijn er tevens op aangepast: social media is een zeer geschikt middel om meer naamsbekendheid te creëeren. Veel mensen – waaronder onze klanten – zijn zeer actief op social media, dus moeten we ook daar zichtbaar zijn. Daarnaast kunnen klanten ons sinds deze week ook via Whatsapp benaderen: we gaan met de tijd mee. Je kunt wel van een verjonging spreken. ”

Ook in Doetinchem wordt er gewerkt met de apparatuur van EenzetCarwash. “We hebben voor deze partij gekozen, omdat er al een wasinstallatie van Istobal stond toen mijn vader en ik deze locatie begonnen. Die machine deed het erg goed, dus toen we in Zelhem een nieuwe installatie nodig hadden besloten we EenzetCarwash om hulp te vragen. Ze hebben ons goed geholpen en denken actief met je mee: ze leveren maatwerk. Dat is in zo’n hectische verbouwingsperiode erg fijn.”

Gevoel

Onderdeel van de verbouwing in Zelhem was het opknappen van de vloer. “Als je ergens binnenkomt, krijg je een bepaalde indruk. Het draait om gevoel. Als je een pand betreedt dat er enigszins verwaarloosd uitziet, is de kans groot dat je verwachting laag is. Hoe kan je vieze auto schoon uit een bedompt hok komen?” De nieuwe vloer moest daarom een fraaie uitstraling hebben en gripvast zijn, zodat er veilig gewerkt kan worden. Uiteindelijk werd gekozen voor Mesa Coatings. “Mesa Coatings is een van de weinigen die ervaring heeft in de carwashbranche, ze hebben kennis van de invloed van chemie op vloeren. Daarnaast is hun vloersysteem eenvoudig schoon te houden en snel te leggen”. Cleanpanel leverde de wanden.

Ook in Doetinchem wordt er ingespeeld op sfeer. “Als je je welkom voelt, ga je vrolijk de deur uit. Ons doel is om een warme, huiselijke sfeer te creëren. Om een plek neer te zetten waar klanten zich goed voelen en waar ze graag nog een keer naartoe gaan. Daarom hebben we onder andere onze wachtruimte opgeknapt en proberen we in alle facetten van ons bedrijf rekening te houden met de beleving van de klant”, besluit Schut.

Auteur: Frank van de Ven

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.