Viavisual vertelt waarom led bedrijven naar een hoger niveau tilt

Viavisual heeft van LG en Pro-video opdracht gekregen om het gondola LED project in het stadion van Eintracht Frankfurt vorm te geven. Hoewel dit project niets met carwashes en tankstations van doen heeft, toont het volgens Business Development Manager Michel de Vink de kracht van Viavisual aan. Het ontwikkelen van maatwerkoplossingen met impact is de core business van de onderneming. 

Hoe is deze samenwerking tot stand gekomen?

“Led-video is een specialisme. Veel system integrators en signage companies zien led als een bijproduct in plaats van een geïntegreerd communicatiemiddel. Het vormt vaak een onderdeel van het totale aanbod en daarmee krijgt led in het portfolio niet de specialistische aandacht die nodig is om kwaliteit, duurzaamheid en uptime te garanderen. Viavisual heeft zowel kennis van de techniek als van de ervaring die je met LED-video kunt creëren. Dit was voor LG en Pro-video aanleiding om ons als meedenkende partner te kiezen. Het project wordt deze zomer opgeleverd.” 

Zoeken jullie dergelijke samenwerkingen vaak op?

“Absoluut. Als we nieuwe accounts pro-actief benaderen, horen we vaak dat er al een AV- of signage partner in huis is.  Wij zien dit alleen maar als voordeel, want de bestaande partner kent de markt en de visie en aanpak van de klant en is daardoor de perfecte sparringspartner. Wij sluiten hier met onze ervaring en dienstverlening naadloos op aan. Na enige uitleg over onze toegevoegde waarde in combinatie met de bestaande partner, ontstaat vaak een driehoeks-partnership. Dat werkt het beste. Er is vaak een integrale vraag naar AV-oplossingen. Viavisual zorgt voor haar deel, de bestaande partner voor het andere deel. En samen genereren we synergie.”

Wat is de rol van de opdrachtgever in de driehoek?

“Die kan heel divers zijn. In de tankbranche zie je bijvoorbeeld vaak corporate organisaties met veel vestigingen al dan niet in combinatie met een franchise-formule. De projecten die ontwikkeld worden, moeten voldoen aan de richtlijnen en eisen die door de holding of franchiser worden voorgeschreven. Deze bepalen de ‘look and feel’ en geven aan binnen welke kaders ontwikkeling mag plaatsvinden. Daar is de vrijheid dus zeer beperkt. Kleinere, zelfstandige organisaties geven ons vaak volledige vrijheid om te ontwerpen en ontwikkelen. In beide gevallen is de bedrijfscontext uitgangspunt in het creatieve proces. Maar de verschillen zijn groot.”

Waarom treden jullie juist met dit project naar buiten?

“Omdat we trots zijn op dit project. We hebben in de afgelopen twintig jaar veel projecten mogen doen met verschillende grote opdrachtgevers. Dit project is echter zo uniek dat we ons publiek, ongeacht de sector waarin ze actief zijn, willen laten zien waartoe we in staat zijn. Op alle fronten werd ons team uitgedaagd om tot het uiterste te gaan. Op constructieniveau, verbruik, duurzaamheid, performance en uptime garantie. Foutmarge is er niet en als zo’n project door toonaangevende partners als LG en Pro Video aan je wordt toevertrouwd, dan wil je dat laten zien. Succes moet je vieren en dat doen we graag met onze doelgroep door de inspirerende projectvideo te delen.”  



Onderwerpen: , ,

Auteur: Frank van de Ven

Frank van de Ven is journalist voor vakblad CarwashPro. Daarnaast schrijft hij regelmatig voor vakblad TankPro over tankstations.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.