Istobal noteert winststijging van ruim 61 procent

De Spaanse fabrikant van wasapparatuur realiseerde in het afgelopen jaar een omzet van 145,7 miljoen euro en boekte een nettowinst van 14,4 miljoen euro, een stijging van 61,2 procent in vergelijking met een jaar eerder.

De omzet van de Istobal Groep groeide met 13,4 procent in 2021 en herwint daarmee het omzetniveau van vóór de pandemie. Het bedrijf exporteert 75 procent van zijn productie, waarbij Frankrijk, Italië, de VS, het VK en Denemarken, in die volgorde, de belangrijkste exportmarkten zijn. Van de buitenlandse dochterondernemingen onderscheidt de VS zich met een omzetstijging van 43 procent, gevolgd door Brazilië met een stijging van 33 procent, terwijl Italië, Zweden en Oostenrijk met meer dan 20 procent groeiden. In Nederland worden de producten van Istobal verkocht door Eenzet Carwash.

Datagedreven cultuur

Voor dit jaar zegt Istobal zich te blijven concentreren op duurzaamheid en digitale transformatie als een manier om zijn groei te stimuleren. Dat betekent onder meer dat Istobal een ​​datagedreven cultuur wil creëren met business intelligence op alle niveaus van de organisatie. Op het gebied van duurzaamheid ontwikkelt het bedrijf oplossingen die het verbruik van water, energie en chemicaliën beperken zonder de kwaliteit van het wasresultaat aan te tasten.

Het bedrijf zegt de positieve resultaten van het afgelopen jaar te danken aan het herstel van de sector en de ontwikkeling van nieuwe producten en diensten die “volledig aansluiten op de behoeften van carwashbedrijven.” Van de productdivisies blijven rollovers de verkoopcijfers aanvoeren. Daarnaast zijn de productlijnen die de grootste groei hebben doorgemaakt: de connectiviteitsdivisie, met cijfers die 41 procent hoger zijn dan die van het voorgaande jaar, evenals waterbehandeling, jet wash en bedrijfsvoertuigen, met stijgingen van ongeveer 20 procent in vergelijking met 2020.

Nieuwe aandeelhouder

Verder zal de recente toetreding van Inversiones Herrecha als aandeelhouder met een belang van 22 procent in het kapitaal van Istobal bijdragen aan de strategische projecten van het bedrijf en uitbreidingsplannen voor de komende jaren.

Lees ook:

Auteur: Paul Van den Bogaard

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Istobal noteert winststijging van ruim 61 procent | CarwashPro

Istobal noteert winststijging van ruim 61 procent

De Spaanse fabrikant van wasapparatuur realiseerde in het afgelopen jaar een omzet van 145,7 miljoen euro en boekte een nettowinst van 14,4 miljoen euro, een stijging van 61,2 procent in vergelijking met een jaar eerder.

De omzet van de Istobal Groep groeide met 13,4 procent in 2021 en herwint daarmee het omzetniveau van vóór de pandemie. Het bedrijf exporteert 75 procent van zijn productie, waarbij Frankrijk, Italië, de VS, het VK en Denemarken, in die volgorde, de belangrijkste exportmarkten zijn. Van de buitenlandse dochterondernemingen onderscheidt de VS zich met een omzetstijging van 43 procent, gevolgd door Brazilië met een stijging van 33 procent, terwijl Italië, Zweden en Oostenrijk met meer dan 20 procent groeiden. In Nederland worden de producten van Istobal verkocht door Eenzet Carwash.

Datagedreven cultuur

Voor dit jaar zegt Istobal zich te blijven concentreren op duurzaamheid en digitale transformatie als een manier om zijn groei te stimuleren. Dat betekent onder meer dat Istobal een ​​datagedreven cultuur wil creëren met business intelligence op alle niveaus van de organisatie. Op het gebied van duurzaamheid ontwikkelt het bedrijf oplossingen die het verbruik van water, energie en chemicaliën beperken zonder de kwaliteit van het wasresultaat aan te tasten.

Het bedrijf zegt de positieve resultaten van het afgelopen jaar te danken aan het herstel van de sector en de ontwikkeling van nieuwe producten en diensten die “volledig aansluiten op de behoeften van carwashbedrijven.” Van de productdivisies blijven rollovers de verkoopcijfers aanvoeren. Daarnaast zijn de productlijnen die de grootste groei hebben doorgemaakt: de connectiviteitsdivisie, met cijfers die 41 procent hoger zijn dan die van het voorgaande jaar, evenals waterbehandeling, jet wash en bedrijfsvoertuigen, met stijgingen van ongeveer 20 procent in vergelijking met 2020.

Nieuwe aandeelhouder

Verder zal de recente toetreding van Inversiones Herrecha als aandeelhouder met een belang van 22 procent in het kapitaal van Istobal bijdragen aan de strategische projecten van het bedrijf en uitbreidingsplannen voor de komende jaren.

Lees ook:

Auteur: Paul Van den Bogaard

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.