TotalEnergies WASH

Carwash bij tankstation steeds belangrijker door veranderende klantbehoeften

Van de 128 stations die TotalEnergies in Nederland in eigen beheer en exploitatie heeft, hebben er 73 carwash-activiteiten onder het merk WASH Foto's: TotalEnergies Nederland

“Een carwash zorgt voor extra traffic op een servicestation en dat brengt extra verkoopmogelijkheden met zich mee”, zegt Alwin Kautz van TotalEnergies Marketing Nederland. Volgens de manager Shop, Food & Services is het belangrijk om ‘destinations’ te creëren: servicestations waar mensen bereid zijn naartoe te komen.

Het creëren van die bestemmingen doet TotalEnergies onder andere door het beschikbaar stellen van een autowasgelegenheid. “Met de veranderende vraag naar het soort energie op het voorterrein van het servicestation worden de andere producten en diensten die wij aanbieden steeds belangrijker.”

Eigen polish

Van de 128 stations die TotalEnergies in Nederland in eigen beheer en exploitatie heeft, hebben er 73 carwash-activiteiten onder het merk WASH. Daarnaast heeft de multi energy company in ons land nog zestien locaties in de WASH-uitstraling bij de CODO-exploitanten en zijn er drie onbemande Express-stations waar klanten hun auto eveneens kunnen reinigen.

Voor TotalEnergies werd zelfs een speciale polish ontwikkeld: LOTUS. Die wordt na het wassen zo goed als onverdund aangebracht en vervolgens met drie borstels ingemasseerd en opgepoetst, zegt Kautz. “Daarna pas wordt de auto gedroogd. De LOTUS polish verlengt de levensduur van de autolak en zorgt voor een beschermende laag waardoor vuil en water minder goed hechten.” Het product wordt wereldwijd toegepast.

(Tekst gaat verder onder de afbeelding)

Vernieuwing installaties

Vanwege het grote aantal wasgelegenheden moeten er ook regelmatig vernieuwingen plaatsvinden. De oudere rollovers in het netwerk worden vervangen en ook de wasinstallaties met een hoog aantal wassingen op de teller maken plaats voor nieuwere alternatieven. Daardoor blijft de dienst volgens Kautz van hoge kwaliteit en verloopt de operatie zo optimaal mogelijk.

Recent werden bijvoorbeeld de wasgelegenheden bij het servicestation in Drunen, bestaande uit rollovers en wasboxen, compleet vernieuwd. Ook in Drachten, Harderwijk, op één van de twee locaties in Veghel en bij één van de Amsterdamse vestigingen werden de wasgelegenheden flink onder handen genomen. Verder bouwt het bedrijf een nieuwe carwash bij het servicestation in Wolvega, die naar verwachting eind oktober opent. Ook in Gouda komt een nieuwe carwash.

Samenwerking met partners

Daarnaast doet het bedrijf bij een groot aantal locaties ‘vervangingsinvesteringen’. “In de komende tijd zullen wij dus flink blijven investeren in de kwaliteit en omvang van het WASH-netwerk”, vertelt Kautz.

Bij het vervangen en plaatsen van de carwashes en rollovers werkt het bedrijf samen met verschillende partijen. Het plaatsen van de rollovers doet TotalEnergies in Nederland met WashTec en Christ. “Voor wasboxen is Savona onze partij. En verder hebben wij vaste partners voor carwashchemie (Kiehl), elektra (Van Eck), bouw en verbouw (ContrAll / Visiebouw / Mos Service), vloeren (Mesa Coatings) en voor IoT (SmartNow).”

(Tekst gaat verder onder de afbeelding)

Behoefte van gasten

Volgens de manager is een (vernieuwde) wasinstallatie van grote toegevoegde waarde voor een tankstation. “TotalEnergies wil het aanbod van producten en diensten zo goed mogelijk laten aansluiten bij de behoefte van haar gasten. Het toevoegen van een rollover bij een TotalEnergies-servicestation zorgt ervoor dat je als gast op een gemakkelijke manier je weg vervolgt met een blinkende auto. Ons servicestation bezoeken doe je dus niet alleen om energie voor jouw auto of voor jezelf te halen, maar ook om jouw auto weer stralend te krijgen.”

Lees ook:

Auteur: Nico Schinkelshoek

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Carwash bij tankstation steeds belangrijker door veranderende klantbehoeften | CarwashPro
TotalEnergies WASH

Carwash bij tankstation steeds belangrijker door veranderende klantbehoeften

Van de 128 stations die TotalEnergies in Nederland in eigen beheer en exploitatie heeft, hebben er 73 carwash-activiteiten onder het merk WASH Foto's: TotalEnergies Nederland

“Een carwash zorgt voor extra traffic op een servicestation en dat brengt extra verkoopmogelijkheden met zich mee”, zegt Alwin Kautz van TotalEnergies Marketing Nederland. Volgens de manager Shop, Food & Services is het belangrijk om ‘destinations’ te creëren: servicestations waar mensen bereid zijn naartoe te komen.

Het creëren van die bestemmingen doet TotalEnergies onder andere door het beschikbaar stellen van een autowasgelegenheid. “Met de veranderende vraag naar het soort energie op het voorterrein van het servicestation worden de andere producten en diensten die wij aanbieden steeds belangrijker.”

Eigen polish

Van de 128 stations die TotalEnergies in Nederland in eigen beheer en exploitatie heeft, hebben er 73 carwash-activiteiten onder het merk WASH. Daarnaast heeft de multi energy company in ons land nog zestien locaties in de WASH-uitstraling bij de CODO-exploitanten en zijn er drie onbemande Express-stations waar klanten hun auto eveneens kunnen reinigen.

Voor TotalEnergies werd zelfs een speciale polish ontwikkeld: LOTUS. Die wordt na het wassen zo goed als onverdund aangebracht en vervolgens met drie borstels ingemasseerd en opgepoetst, zegt Kautz. “Daarna pas wordt de auto gedroogd. De LOTUS polish verlengt de levensduur van de autolak en zorgt voor een beschermende laag waardoor vuil en water minder goed hechten.” Het product wordt wereldwijd toegepast.

(Tekst gaat verder onder de afbeelding)

Vernieuwing installaties

Vanwege het grote aantal wasgelegenheden moeten er ook regelmatig vernieuwingen plaatsvinden. De oudere rollovers in het netwerk worden vervangen en ook de wasinstallaties met een hoog aantal wassingen op de teller maken plaats voor nieuwere alternatieven. Daardoor blijft de dienst volgens Kautz van hoge kwaliteit en verloopt de operatie zo optimaal mogelijk.

Recent werden bijvoorbeeld de wasgelegenheden bij het servicestation in Drunen, bestaande uit rollovers en wasboxen, compleet vernieuwd. Ook in Drachten, Harderwijk, op één van de twee locaties in Veghel en bij één van de Amsterdamse vestigingen werden de wasgelegenheden flink onder handen genomen. Verder bouwt het bedrijf een nieuwe carwash bij het servicestation in Wolvega, die naar verwachting eind oktober opent. Ook in Gouda komt een nieuwe carwash.

Samenwerking met partners

Daarnaast doet het bedrijf bij een groot aantal locaties ‘vervangingsinvesteringen’. “In de komende tijd zullen wij dus flink blijven investeren in de kwaliteit en omvang van het WASH-netwerk”, vertelt Kautz.

Bij het vervangen en plaatsen van de carwashes en rollovers werkt het bedrijf samen met verschillende partijen. Het plaatsen van de rollovers doet TotalEnergies in Nederland met WashTec en Christ. “Voor wasboxen is Savona onze partij. En verder hebben wij vaste partners voor carwashchemie (Kiehl), elektra (Van Eck), bouw en verbouw (ContrAll / Visiebouw / Mos Service), vloeren (Mesa Coatings) en voor IoT (SmartNow).”

(Tekst gaat verder onder de afbeelding)

Behoefte van gasten

Volgens de manager is een (vernieuwde) wasinstallatie van grote toegevoegde waarde voor een tankstation. “TotalEnergies wil het aanbod van producten en diensten zo goed mogelijk laten aansluiten bij de behoefte van haar gasten. Het toevoegen van een rollover bij een TotalEnergies-servicestation zorgt ervoor dat je als gast op een gemakkelijke manier je weg vervolgt met een blinkende auto. Ons servicestation bezoeken doe je dus niet alleen om energie voor jouw auto of voor jezelf te halen, maar ook om jouw auto weer stralend te krijgen.”

Lees ook:

Auteur: Nico Schinkelshoek

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.